اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فروسیلیکومنیزیم

فروسیلیکو منیزیم از انواع فروآلیاژها است و از آن در آلیاژسازی برای تهیه چدن های نشکن می توان استفاده کرد. در نتیجه با اضافه کردن فروسیلیکو منیزیم به انواع آلیاژهای چدنی و آلیاژهای فولادی مقاومت گرافیت های ایجاد شده نسبت به ضربه به مقدار زیادی افزایش پیدا کرده و همین طور از بهم ریختگی قطعات موجود ممانعت به عمل خواهد آمد. در نتیجه علاوه بر این که گرافیت ها شکل کروی پیدا کرده و شکل خود را حفظ می کنند استحکام بالایی نیز خواهند داشت.

اگر فروسیلیکو منیزیم به اندازه استاندارد و مشخصی به چدن اضافه شود، استحکام آنها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. چون برای عنصر منیزیم تبخیر در دمای بالا صورت می گیرد، به طور کلی قبل از ریختن مذاب در قالب شمش و یا قبل از بارریزی، فروسیلیکو منیزیم اضافه می شود تا میزان مناسبی از منیزیم موجود در آن به وسیله جوانه های گرافیتی جذب شود. پس از انجام این عمل تنش سطحی موجود در ترکیب به گونه ای تغییر می کند که یکنواخت و یکسان شدن رشد در همه جهات ماده مورد نظر پدیدار گردد.

نتیجه این امر به وجود آمدن استحکام کششی در قطعات و همین طور ایجاد تغییر طول نسبی برای قطعات است. با استفاده از این روش مدول لاستیکی نیز برای قطعات به مقدار زیادی بهبود پیدا خواهد کرد. فرایند تولید دقیق و کاربرد مناسب فروسیلیکو منیزیم سبب بهبود خواص ماده می شود و در نتیجه یک ماده مرغوب قابل ارائه به بازار برای استفاده در صنایع گوناگون است. تهیه و تولید فروسیلیکو منیزیم نیاز به دقت و تجربه کافی در این زمینه دارد. دانه بندی های موجود برای این ماده به صورت متنوع تعیین می گردد.

روش تهیه فروسیلیکو منیزیم

فروسیلیکو منیزیم غالبا به وسیله دو روش تهیه می گردد که هر یک از روش های موجود مراحل مخصوص به خود را دارند. یکی از روش های تهیه فروسیلیکو منیزیم تخلیه سرباره موجود از فروسیلیس می باشد که این تخلیه بر روی دولومیت ها صورت می گیرد. در این میان سیستم برق مستقیم دخالت دارد. روش دیگر برای تهیه فروسیلیکو منیزیم افزودن منیزیم به فروسیلیس در کوره های برقی است.

فروسیلیکومنیزیم در دانه بندی های متنوعی در اندازه های 1 تا 3 و همچنین از 3 تا 10 وجود دارد و اندازه دانه های 10 تا 60 نیز مصارف خاص خود را دارند. برای این که بتوان از این محصول به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، توصیه می شود که منیزیم خیس و یا مرطوب نشود، زیرا اثر گازی آن در اثر رطوبت کم خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>