اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فروسیلیکون

فروسیلیکون آلیاژی است با عنوان آلیاژ اتمیزه که ترکیبات موجود در آن آهن و سیلیکون است. محتوای سیلیکونی که در فروسیلیکون موجود است، مقداری برابر با 15 تا 90 درصد است. فروسیلیکون در تولید کربن و همین طور برای تولید فولادهای ضد زنگ کاربرد دارد.

همین طور فروسیلیکون در فرایندهایی مانند دی اکسیداسیون فولاد و تولید سیلیکون همراه با آلیاژهای فرو به عنوان یک ماده افزودنی شناخته می شود. در تولید و ساخت چدن نیز فروسیلیکون به عنوان یک ماده مهم می تواند گرافیتی شدن را افزایش داده و سرعت آن را بالا ببرد.

فروسیلیکون به عنوان ماده ای شناخته می شود که در فرایند تولید فلزات آهنی به عنوان یک ماده افزودنی سبب ایجاد خواصی مطلوب و جالب در ماده مورد نظر می شود. در واقع هنگامی که فروسیلیکون به ماده ای اضافه می شود، خواصی مانند مقاومت در مقابل خوردگی و میزان مقاومت در برابر دمای بالا به شدت افزایش خواهند یافت.

نقطه ذوب موجود برای فروسیلیکون 1200 تا 1250 درجه سانتی گراد است و نقطه جوش این ماده نیز 2355 درجه سانتی گراد تعیین گردیده است. فروسیلیکون به طور کلی دارای کلسیم و آلومینیوم به اندازه تقریبی دو درصد است.

کاربرد فروسیلیکون

  • در ساخت فوم های سیلیسی از فروسیلیکون استفاده می کنند، در واقع فروسیلیکون اضافه می شود تا تحمل کرنش هایی که به صورت فشاری به وجود می آیند و همین طور کرنش های خمشی موجود به بهترین شکل ممکن بهبود پیدا کند.
  • در مورد تولید فولاد کربنی و فولاد زنگ نزن از فروسیلیکون استفاده می شود.
  • برای فرایند پدیگون در تولید منیزیم نیز فروسیلیکون کاربرد خاص و ویژه خود را خواهد داشت.
  • برای تولید آلیاژهای متعدد در زمان ساخت فولاد سیلیکونی برای موتورهای الکتریکی و هسته ها فروسیلیکون خواص مطلوب خود را نشان دهد.
  • هنگام جوشکاری قوس نیز به عنوان یک وسیله پوششی می توان از فروسیلیکون استفاده نمود.

نکات ایمنی در استفاده از فروسیلیکون و فروسیلیس

فروسیلیکون مانند فروسیلیس دارای خواص مطلوب و کاربری خاص خود می باشد که با روش های مناسبی تولید می شود. در هنگام استفاده از فروسیلیکون مانند فروسیلیس باید نکات ایمنی مورد توجه قرار بگیرد و روش استفاده نیز به صورت اصولی و با روش های صحیح مورد توجه باشد.

زمان استفاده از میکروسیلیس باید از ماسک ایمنی استفاده کرد و این ماسک باید از نوع استاندارد تنفسی انتخاب شود تا سلامتی فرد در هنگام کاربرد این محصول مورد توجه قرار گرفته و حفظ شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حمیدنامی :
ارادت .. شمافقط حمل میکنید یافروسیلیکون هم دارید ؟؟
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>