اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زعفران

تولید زعفران در افغانستان:
کشاورزان افغانستان از زمان های دور به کاشت زعفران می پرداختند. زعفران یکی از محصولات کشاورزی افغانستان است که نه تنها بازار خوبی در این کشور دارد بلکه توانسته است در سطح جهانی نیز با استقبال خوبی مواجه شود.

به همین دلیل دولت افغانستان در تلاش است تا مقدار زعفران تولید شده در این کشور را افزایش دهد. در این مقاله به بررسی تولید زعفران افغانستان پرداخته شده است.

در سال جاری کشاورزان اقدام به تغییر محصول در حدود 1، 791 هکتار از اراضی زراعی در افغانستان کرده و به کشت زعفران در این اراضی پرداخته اند. این تغییر رویه کشاورزان افغانی به سمت تولید محصولی قانونی و با کیفیت چشم انداز های روشنی را برای آینده صنعت کشاورزی به ارمغان خواهد آورد.

نقش دولت در افزایش تولید زعفران افغانستان:
با تلاش هایی که دولت افغانستان داشته است کشت زعفران در چند ساله گذشته رونق قابل توجهی داشته است و کشت این محصول در بیش از 31 استان این کشور گسترش پیدا کرده است.

تأثیر افزایش تولید زعفران بر جامعه افغانستان:
افزایش میزان تولید زعفران افغانستان نه تنها یک دستاورد مهم اقتصادی و کشاورزی است، بلکه این تغییر رویه کشاورزان پیامد های امنیتی مثبت قابل توجهی را نیز در پی دارد.

از طرف دیگر، تغییر رویه کشاورزان از خشخاش به زعفران آثار مثبت دیگری را هم خواهد داشت. کشت زعفران به نیرو های امنیت ملی افغانستان اجازه می دهد تا تلاش های خود را در زمینه های دیگر متمرکز کنند و انرژی زیادی برای مقابله با کشت مواد مخدر صرف نکنند.

راه کار های دولت به منظور افزایش تولید زعفران افغانستان:
با ارائه پشتیبانی مالی، تامین ماشین آلات، سردخانه، بذر ها، ارائه آموزش در خصوص روش های جدید کشاورزی به کشاورزان افغان کمک کند تا بازدهی تولید محصولات خود را افزایش دهند. با اجرایی شدن این برنامه ها راه کشاورزان افغان برای صادرات محصولات خود در خارج از افغانستان هموار خواهد شد.

دولت در سال های گذشته تلاش بسیاری در این خصوص داشته است. به طور نمونه می توان به افتتاح راه آهن افغانستان و چین اشاره کرد. افتتاح راه آهن بین افغانستان و چین نمونه بارز اجرایی شدن تعهد دولت افغانستان در حمایت از صادرات محصولات افغانستان به سایر کشور ها است.

زعفران یکی از محصولاتی است که به طور مرتب با استفاده از این راه آهن به چین صادر می شود و به این وسیله از هزینه های حمل و نقل این محصول کاسته می شود و از طرف دیگر، سرعت در زنجیره های تامین افزایش پیدا می کند.

زعفران

آینده صادرات زعفران افغانستان:
در ماه می، یک هیأت ارشد افغان برای امضای شش توافق نامه و تفاهم نامه برای تقویت روابط تجاری و دیپلماتیک بین دو کشور از افغانستان و چین به کشور چین عازم شد. یکی از این توافق نامه ها در زمینه تولید و صادرات زعفران افغانستان به چین امضا بود که به امضای طرفین رسید.

بر اساس این توافق، چین از تولید زعفران افغانستان حمایت خواهد کرد و در مقابل افغانستان صادرات زعفران خود را به چین تسهیل می کند. پیش بینی ها حاکی بر آن است که چین با داشتن بیشترین جمعیت جهان، به بازار اصلی زعفران افغانستان تبدیل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>