اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رازیانه

بررسی تولید و تقاضای تخم رازیانه:
تولید رازیانه در کشورهای مختلفی وجود دارد و این گیاه دو ساله یا یک ساله است که گل های زرد و برگ‌های پر مانند دارد.

گیاه رازیانه محصول خوش عطری تولید می کند که به طور معمول از آن در غذاها به عنوان ادویه استفاده می‌شود. گل ها و دانه گیاه به صورت چتری مانند رشد می کنند و دانه های آن پس از خشک شدن 4 الی 10 میلی متر طول دارند.

منشاء این گیاه منطقه مدیترانه است اما اکنون در کشورهای مختلفی و در خاک های خشک نزدیک ساحل یا کرانه رودخانه ها کشت می شود. بهترین شرایط رشد این گیاه خاک های زهکشی شده در حضور نور آفتاب است.

سهم کشورهای مختلف در بازار تجارت رازیانه:
هند بزرگ ترین تولید کننده این محصول گیاهی است و در رده های بعدی کشورهایی مانند سوریه، مصر، ترکیه، آلمان، اسپانیا و پاکستان قرار دارند که نقش مهمی را در زمینه تولید رازیانه دارند.

با این حال، نقش اساسی در تولید این محصول کشاورزی را هند، مصر، ترکیه، سوریه و ایران بر عهده دارند.

شاید آمار دقیقی در مورد مقدار تولید در تمام کشورها وجود نداشته باشد اما می توان گفت در سال 2018، هند 150 هزار تن رازیانه تولید کرد.

هند و مصر دو صادر کننده بزرگ این محصول کشاورزی هستند. هند نقش مهمی در بازار واردات رازیانه دارد و از وارد کنندگان اصلی می توان به آمریکا، ترکیه، انگلستان، امارات، برزیل و مالزی اشاره کرد.

علاوه بر رشد تولید رازیانه، رشد سالانه در واردات این محصول کشاورزی براساس آمار 2019، 8.9 درصد است. دلیل این رشد زیاد در واردات به طور دقیق مشخص نیست اما شاید به دلیل افزایش جمعیت و خرید و استفاده زیاد در خانوارهای طبقه متوسط باشد.

کشورهایی مانند استرالیا واردات زیادی از این محصول دارند و می توان گفت، این کشور بیشتر مصرف خود را از طریق واردات آن تامین می کند. در سال 2018، این کشور 568 تن از محصول رازیانه را وارد کرد که ارزش آن بالغ بر 1.37 میلیون دلار بود. بیشترین واردات این کشور از کشورهای هند و چین بود که تولید رازیانه در آن ها در حجم زیادی وجود دارد.

شواهد زیادی وجود دارد که در کشورهای مختلف مانند استرالیا، تقاضای این محصول رو به افزایش است و براساس بررسی ها میزان تقاضای رازیانه در سال 2025 در استرالیا از 2 هزار تن بیشتر خواهد بود.

تولید در کشورهای مختلف:
مساحت تحت کشت در کشور هندوستان 90 هزار هکتار است که در سال 18-2017 از این مساحت محصول 149 هزار تنی برداشت شد. تولید رازیانه هند در سال 17-2016 مقدار 153 هزار تن بود.

با مقایسه آمار سال 2012 تا 2018 در مورد تولید کشوری مانند ترکیه با هند، می توان دریافت هند تولید بسیار زیادی دارد. برای نمونه در سال 2018 تولید کشور ترکیه تنها 3.1 تن بود.

در مورد میزان بازدهی کشت هندوستان نیز، این کشور بازدهی کشت بیشتری نسبت به کشوری مانند ترکیه دارد.

بازدهی کشت در کشور هندوستان بسیار بالا است و با گذشت زمان از سال 2012، این بازدهی رو به افزایش رفته است. در سال 2012، بازدهی کشت این کشور از 1430 کیلوگرم در هکتار به 1656 کیلوگرم در هکتار در سال 2018 رسیده است. این در حالی است که بازدهی کشور ترکیه در سال 2018 مقدار 1311 کیلوگرم در هکتار بود.

مقدار متوسط بازدهی کشت تولید رازیانه در کشور هندوستان بین سال های 2012 تا 2018 در حدود 1540 کیلوگرم برآورد شده است.

صادرات رازیانه در کشورهای مختلف:
چین و هند دو کشور بزرگ در حوزه صادرات انواع ادویه جات هستند. این صادرات شامل ادویه هایی مانند بادیان ستاره ای، زیره و رازیانه نیز می شود. براساس آمار سال 2017 هند، این کشور در حدود 37 هزار تن رازیانه صادر کرده است.

در مورد کشور چین آمار دقیق در دسترس نیست اما این کشور در سال 2018 مقدار 14.2 هزار تن از گروه اصلی دانه های ادویه صادر کرده است که رازیانه نیز جزء آن ها است.

ارزش این صادرات کشور چین 49 میلیون دلار بود که ارزش تولید رازیانه را در این کشور نشان می دهد.

کشور هند:
هند صادرات خود را به بیش از 110 کشور جهان انجام می دهد که از کشورهای مهم وارد کننده از هند ویتنام، آمریکا و مالزی هستند.

آمار ITC سال 2019 نشان می دهد، بیشترین قیمت خرید در کشورهای مختلف وارد کننده از هند، در کشور کانادا با 2219 دلار در هر تن بود.

در رتبه بعدی کشور انگلستان با 2197 دلار در تن قرار دارد. در بین کشورهایی که بیش از 100 تن رازیانه را از هند وارد کرده اند، استرالیا قرار دارد.

کشور مصر:
تولید رازیانه در مصر زیاد است و در سال 2018، مصر دانه های ادویه خود را به 55 کشور مختلف دنیا صادر کرد که ویتنام بیشترین نقش واردات از مصر را بر عهده داشت. پس از ویتنام کشور الجزایر سهم بیشتری نسبت به سایر کشورها داشت.

کل ادویه جات صادر شده شامل دانه سرو کوهی، بادیان ستاره ای، زیره و رازیانه از کشور مصر ارزش 23 میلیون دلاری در سال 2018 داشت. این مقدار در مقایسه با سال 2017 رشد 64 درصدی داشت.

محصولات ارزش افزوده رازیانه:
دانه رازیانه با طعم دهندگی مناسب آن شناخته می شود و از دانه رازیانه شکر اندود به عنوان بهبود دهنده تنفس استفاده می شود. دانه رازیانه ادویه محبوب در سبد غذایی آسیایی و اروپایی است و به عنوان یکی از پنج ماده اصلی در پودر پنج ادویه چینی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن رازیانه، دانه خرد شده و چای رازیانه نیز از جمله استفاده های این دانه گیاهی است. ارزش تولید رازیانه از آن جایی است که این محصول خواص سلامت زیادی دارد که می توان به کاهش فشار خون و بهبود عوارض آسم اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
اسماعیل کهندل گرگری :
سلام آماده همکاری جهت کشت رازیانه در مناطق سرد آبی استان آذربایجانشرقی هشتمدر صورت همکاری تماس فرمائید
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>