اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زنجبیل

صنعت تولید و فروش زنجبیل در کشور استرالیا:
زنجبیل بومی جنوب چین است اما در بسیاری از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان نیز کشت می‌شود.

طبق گفته سازمان غذا و کشاورزی (FAO)، برداشت و تولید جهانی زنجبیل از سال 1999 افزایش یافته است روندی که پیش بینی می شود در آینده نیز ادامه یابد. تولید کلی زنجبیل در سراسر جهان از 952222 تن در سال 1999 به 1387445 تن در سال 2007 افزایش یافته است.

استرالیا یکی از بزرگ ترین کشور های تولید کننده زنجبیل به شمار می آید و وضعیت بازار استرالیا، قیمت فروش زنجبیل را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.

مراحل تولید تا فروش زنجبیل:
بازارهای استرالیا بیش از 40 درصد زنجبیل تولیدی کشور را به خود اختصاص می دهند. بیشتر تولیدکنندگان درگیر در بخش تولید زنجبیل برای بازار، درگیر تولید زنجبیل برای بخش فرآوری نیز هستند.

رایج ترین نوع زنجبیل که در استرالیا کاشته می شود، زنجبیل کانتون است و قیمت بیشتری را نسبت به سایر انواع زنجبیل دارد. دومین رتبه مربوط به زنجبیل Japanese است که توسط چندین تولیدکننده پرورش داده می شود.

بخش عمده فروش زنجبیل استرالیا به عمده فروشان سیدنی، ملبورن، بریزبن، آدلاید، هوبارت، داروین و نیوکاسل است. تعدادی از تولیدکنندگانی که زنجبیل ارگانیک تولید می کنند، آن را به بخش های تولید ارگانیک عرضه می کنند.

درجه بندی:
پس از برداشت از مزرعه، زنجبیل شسته می شود، خشک می شود، برش داده می شود و درجه بندی می شود. در حال حاضر هیچ مشخصه صنعتی شناخته شده ای برای درجه بندی زنجبیل در استرالیا وجود ندارد. بر همین اساس، درجه بندی بر اساس سیستم های درجه بندی فردی تولید کنندگان است که زنجبیل را در سه درجه مختلف جای می دهد.

دو تولیدکننده مختلف می توانند سیستم درجه بندی یکسانی داشته باشند، اما نوع محصول موجود در هر درجه ممکن است از مشخصات مختلفی برخوردار باشد. به عنوان مثال، بیش از 90% محصولی که تولید‌کننده به عنوان اندازه بزرگ درجه بندی کرده است، ممکن است تنها 50% محصول تولید کننده دیگر باشد.

زنجبیل درجه یک در کارتن های 10 کیلوگرمی برای بازار عمده فروشی بسته بندی می شود. بیشتر تولیدکنندگان برای هر درجه، کارتن هایی با رنگ های مجزا دارند. هر یک از درجه ها قیمت های مختلفی را به خود می گیرند، به طوری که قیمت فروش زنجبیل با اندازه بزرگ تر نسبت به سایر درجه بندی ها بیشتر است. برخی از تولیدکنندگان تنها از دو درجه بندی بزرگ و کوچک استفاده می کنند.

حمل و نقل:
زنجبیل تازه توسط پیمانکاران حمل و نقل می شود. زنجبیل بسته بندی شده به طور مستقیم از تولید‌کنندگان جمع آوری می شود و به عمده فروشان مستقر در شهرهای مختلف سراسر استرالیا منتقل می شود. مقدار زنجبیل جابجا شده بسته به ظرفیت تولیدی تولید کنندگان متفاوت است.

تولید کنندگان بزرگ در هفته دو یا چند وانت و تولید کنندگان کوچک تنها یک وانت زنجبیل را در هفته یا هر چند هفته عرضه می کنند.

دو شرکت حمل و نقل اصلی که توسط تولید کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد، Lindsay Brothers Australia و Turners Transport Company هستند.

عرضه و تقاضا:
عرضه زنجبیل استرالیایی به بازار در تمام طول سال به طور مداوم انجام می شود. بیشتر تولید کنندگان به منظور تامین نیازهای بازار، هر هفته برداشت دارند. بسته به اندازه مزرعه، تولید کنندگان ممکن است هر هفته بین 2 الی 30 تن زنجبیل را عرضه کنند.

توانایی تولید کنندگان برای عرضه زنجبیل به طور مداوم در طول فصل، دستیابی به قیمت متوسط برای محصولاتشان را تضمین می کند. بیشتر تولید کنندگان روابط خوبی با عمده فروشان بازار دارند و برای به دست آوردن اطلاعات در مورد قیمت های فعلی بازار با آن ها در ارتباط هستند.

تولید کنندگان کوچک که مقادیر فروش زنجبیل آن ها محدود است، قادر به عرضه مداوم در طول سال نیستند. به طور معمول آن ها می توانند نیازهای دو الی سه ماه بازار را تامین کنند. این تولید کنندگان به طور مداوم تفاوت قیمت های زنجبیل را دنبال می کنند تا بتوانند محصولاتشان را به قیمت بالایی بفروشند.

بسته بندی و بازاریابی:
تولید کنندگانی که زنجبیل را به بازار عرضه می کنند، از کارتن های چاپی و مقوایی مخصوص به خود استفاده می کنند تا برند خود را تبلیغ کنند و اطلاعاتی را در اختیار خریداران قرار دهند. تولید کنندگان همچنین برای تمایز بین درجه های مختلف زنجبیل از رنگ ها یا طرح های متفاوت استفاده می کنند.

برچسب زدن به کارتن ها در حال حاضر تنها راهی است که تولید کنندگان می توانند محصولاتشان را تبلیغ کنند. هیچ شکل دیگری از بازاریابی که توسط تولید کنندگان در بازار انجام شود وجود ندارد.

برخی از تولید‌کنندگان چنین اظهار داشتند که مشتریان اغلب برندینگ و تصاویر روی کارتن ها را می شناسند و این بسته بندی را با کیفیت محصول و ساختن آگاهی و شناخت برند با فروشندگان و مشتریان مرتبط می‌دانند.

تولید کنندگان کوچک تر که تداوم تولید ندارند، زنجبیل را در کارتن های معمولی و بدون برند یا بازاریابی بسته‌بندی می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>