اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیرین بیان

 صادرات شیرین بیان به کشورهای اروپایی:
با توجه به کمبود منابع شیرین بیان در اروپا و استفاده از این ریشه در نوشیدنی ها و صنایع مختلف از جمله داروسازی، فرصت های فراوانی برای صادرات شیرین بیان وجود دارد.

شیرین بیان گیاهی است که در سال حدود یک تا دو متر رشد می کند و از تمام قسمت های آن به ویژه ریشه این گیاه استفاده می شود. ریشه شیرین بیان به شکل چوبی و استوانه ای شکل بوده و بسیار شیرین تر از شکر و قند است.

شیرین بیان به شکل های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد و همین موضوع باعث شده تا به علت کمبود منابع شیرین بیان در اروپا بتوان انواع آن را به کشورهای قاره سبز صادر کرد.

شیرین بیان تنها در قسمت هایی از فرانسه، انگلستان و اسپانیا رشد می کند و میزان تولیدات آن در اروپا به گونه ای نیست که بتواند نیاز کل قاره را تامین کند. از سویی دیگر کیفیت شیرین بیان بستگی به عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی و بیولوژیکی دارد.

رسیدن نور مناسب به این گیاه کمک می کند تا خواص بیشتری داشته و مرغوب تر باشد. از این رو معمولا شیرین بیان موجود در قسمت های گرم کشورهای آسیایی کیفیت بالاتری دارند.

قابلیت استفاده در صنایع مختلف:
شیرین بیان به صورت گسترده در صنایع غذایی، شیرینی پزی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه این محصول چند کاربردی است کمک زیادی به صادرات آن خواهد کرد. برخی محصولات تنها در عرصه درمانی یا غذایی یا… مورد استفاده قرار می گیرند ولی با این حال خواستار زیادی دارند.

حال شما تصور کنید محصولی در دست دارید که در یک منطقه وجود ندارد و در صنایع مختلف و مهم آن منطقه از جمله صنعت غذا و دارو مورد استفاده قرار می گیرد. همین موضوع شیرین بیان را به یکی از بهترین گزینه ها برای صادرات به اروپا تبدیل می کند.

عوامل تأثیرگذار در موفقیت صادرات شیرین بیان:
کیفیت:
یکی از مهم ترین قسمت ها و می توان گفت ریشه ای ترین آن ها داشتن کیفیت مناسب محصول است. علاوه بر داشتن کیفیت مناسب اولیه خود گیاه، روش فرآوری هم باید به گونه ای سازمان دهی شود که از ارزش غذایی و دارویی شیرین بیان کم نکرده و به همان شکلی که مشتری می خواهد آماده شود.

به یاد داشته باشید که محصول بی کیفیت شاید چند بار به صورت اتفاقی به شما سود برساند اما در بلند مدت شما را بی اعتبار کرده و حتی گاهی فرصت جبران اشتباه را نمی دهد؛ بنابراین توجه داشته باشید که از بهترین محصولات با بهترین روش فرآوری استفاده کنید.

برچسب:
برای برچسب محصولات خود از طراح گرافیک مجرب استفاده کنید تا با توجه به ظرفی که محصول در آن ریخته شده برای شما با فرم، رنگ و قالب مناسب طراحی کند.

دادن اطلاعات کافی از جمله نام محصول، کد دسته ای، استفاده مشخص در صورتی که این محصول برای استفاده در محصولات غذایی خاصی تعیین شده است، نام و آدرس صادرکننده، تاریخ تولید و مصرف، وزن خالص، شرایط نگهداری و گواهینامه های مورد نظر از جمله گواهینامه سلامت و حلال بودن محصول، ضروری به نظر می رسد.

بسته بندی:
یکی از مواردی که در صادرات هر محصولی باید به آن توجه کرد و در کشور ما معمولا به آن بی توجهی می شود، بسته بندی محصول است. بسته بندی محصول باید کاربردی، مرتبط با محصول ارائه شده، زیبا و جذاب باشد.

هر کدام از این موارد را می توان به تفصیل بررسی نمود اما به طور خلاصه می توان گفته که بسته بندی محصولات باید نشان دهنده نوع محصول باشد و مشتری باید ببیند چه چیزی را خریداری می کند.

علاوه بر این در محصولاتی مانند شیرین بیان، بسته بندی باید به گونه ای طراحی شود که محصول مرطوب نشده و آب به داخل آن نفوذ نکند.

محصول صادر شده به اروپا چه الزامات قانونی را باید رعایت کند؟
صادرکنندگان مواد غذایی باید بر اساس اصول کنترل بحرانی تجزیه و تحلیل خطر (HACCP) یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی داشته باشند.

این سیستم ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که با تجزیه و تحلیل های مشخص از سالم بودن ماده غذایی برای مصرف انسان اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر این، محصولات باید در سراسر زنجیره تأمین قابل ردیابی باشند. اگر شرکت ها یا مقامات اروپایی دریابند که نمی توان امنیت محصول شما را تضمین کرد، آن محصول را از بازار خارج کرده و در سیستم هشدار سریع غذا و خوراک اتحادیه اروپا ثبت می کنند.

آلودگی:
یکی دیگر از نکاتی که باید به شدت به آن توجه کرد این است که محصول در هیچ کدام از مراحل تولید تا عرضه به صورت عمدی یا سهوی آلوده نشده باشد. این موضوع شامل خود محصول، بسته بندی و… می شود و به شدت توسط مراجع ذی صلاح در اروپا کنترل می گردد.

خریداران اروپایی معمولا چه الزامات اضافه ای نیاز دارند؟
با توجه به حساسیت های بخش های نظارتی در اروپا، خریداران شما حتما به نکات امنیتی و بهداشتی ماده غذایی توجه خواهند کرد تا بتوانند بهترین خرید را داشته باشند؛ بنابراین اولویت آن ها برای خرید محصولی است که گواهینامه ها و مجوزهای صادر شده معتبر در اروپا را کسب کرده باشد.

رایج ترین سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی در اروپا عبارت اند از:

  • صدور گواهینامه سیستم ایمنی مواد غذایی (FSSC22000).
  • کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس (BRC).
  • ایمنی بین المللی مواد غذایی (IFS).
  • مواد غذایی با کیفیت ایمن (SQF).

ISO 22000 / FSSC 22000 برای تامین کننده مواد تشکیل دهنده که بیشتر مورد پردازش قرار می گیرند استفاده می شود. BRC، IFS و به میزان کم SQF به سیستم های مدیریت پیشرفته تری نیاز دارند. آن ها به ویژه برای تهیه کنندگان محصولات نهایی به خرده فروشان اهمیت دارند.

کدام یک از بازارهای اروپایی فرصت بهتری را برای صادرکنندگان شیرین بیان ایجاد می کنند؟
طبق نمودارها و تحلیل های موجود، تقاضای شیرین بیان هر سال در حال افزایش بوده و پیش بینی شده میزان تقاضا از سال 2017 تا 2025 به میزان 4% افزایش پیدا کند. اروپا تقریبا یک چهارم مصرف شیرین بیان در کل دنیا را دارد.

موضوع اساسی در مورد صادرات شیرین بیان به اروپا این است که کشور چین به عنوان یکی از منابع اصلی شیرین بیان در جهان، بزرگ ترین سهم در تولید و صادرات شیرین بیان را دارد؛ اما نکته قابل توجه کاهش میزان تولید و عرضه شیرین بیان توسط چین در سال های گذشته است.

با توجه به این که بیشتر شیرین بیان موجود در چین به صورت وحشی بوده و تولیدی نیست، عرضه بیش از حد آن باعث کاهش منابع شده و همین موضوع باعث کاهش چند هزار تنی صادرات شیرین بیان به اروپا شده است.

از طرف دیگر بیشترین میزان تولید شیرین بیان در اروپا مربوط به اسپانیا و ایتالیا است که به چند صد تن در سال هم نمی رسد؛ بنابراین این فرصت برای کشورهای حوزه ایران تا چین وجود دارد تا با تولید محصول مناسب و رعایت شرایط درست، کنترل بازار شیرین بیان اروپا را در دست خود بگیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
امین صادقی:
در زمینه شیرین بیان پودر و ریشه و بلاکش فعالیت دارم اگر کسی مشتری در اروپا دارد میتونم تامینش کنم با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

محمدرضا علی پور:
فروشنده شیرین بیان ارزان و با کیفیت هستم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>