اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میخک

سهم اندونزی از تولید و فروش میخک در جهان:
اندونزی با سهم بیش از 70 درصدی، بزرگ ترین تولیدکننده جهانی میخک است و چندین هزار کشاورز در این کشور مشغول کشت میخک هستند. تولید و فروش میخک تنها قسمتی از اقتصاد اندونزی است اما می توان سودآوری آن را خوب دانست.

براساس آخرین آمار دولتی اندونزی، در حدود یک میلیون کشاورز در این کشور محصول میخک را کشت می‌کنند و دو منطقه سولاوسی و جاوای مرکزی مهم ترین مناطق کشت و تجارت میخک به شمار می روند.

میخک

تجارت و فروش میخک یکی از منابع درآمد خانواده ها در اندونزی:
تجارت محصول کشاورزی میخک سهم زیادی در در آمدزایی خانوارها در اندونزی دارد و بیشتر محصول میخک تولیدی کشاورزان آن توسط کشاورزان خرد کشت می شود. در رتبه بندی بعدی تولید جهانی میخک، کشور ماداگاسکار قرار دارد که سهم آن از تولید کل جهانی 16 درصد است.

بیشتر محصول تولیدی اندونزی که 90 درصد آن را شامل می شود در این کشور به صنعت تنباکو اختصاص پیدا می کند. آمار سازمان جهانی FAO نشان می دهد که تولید میخک اندونزی از سال 2011 تا 2015 رشد زیادی داشته است و از حدود 80 هزار تن در سال به 100 هزار تن در سال افزایش پیدا کرده است.

میخک

تقاضای محصول و ارزش زیاد فروش میخک:
به دلیل تقاضای داخلی و فروش میخک در اندونزی، تنها مقدار کمی از تولید آن به صادرات میخک اختصاص پیدا کرده و این مقدار 5 درصد از تولید کل کشور است. با این حال، مقدار برداشت زیاد میخک نیز در بعضی از سال ها منجر به افزایش زیاد صادرات شده است.

برای نمونه می توان گفت، صادرات اندونزی در سال 2016 چهل درصد از صادرات میخک جهانی بود که این مقدار در تجارت جهانی غیرمعمول تلقی می شد.

در نقطه مقابل، زمانی که بازدهی کشت و برداشت میخک اندونزی در سال های مختلف دچار کاهش شود، واردات میخک است که تقاضای داخلی این کشور را پاسخ می دهد و این مسئله در بعضی از سال ها دیده شده است.

برای نمونه می توان سال 2010 و 2011 را بیان کرد که واردات این کشور در سال 2010 در حدود 15 هزار تن و واردات آن در سال 2011 در حدود 5 هزار تن بود. این در حالی است که اندونزی در این سال ها صادرات و فروش میخک بسیار جزئی به کشورهای دیگر داشت.

میخک

مساحت کشت و انواع میخک:
محصول میخک در مساحتی بالغ بر 500 هزار هکتار در این کشور کشت می شود و قیمت میخک در این کشور دچار نوسان هایی است. قیمت محصول در سال 2016 که به وسیله موسسه کشاورزی میخک اندونزی اعلام شد مقدار 7.19 دلار در کیلوگرم بود. قیمت میخک بسته به گونه و درجه محصول، می تواند متفاوت باشد.

گونه درجه A میخک سفید در این کشور قیمت 3.27 دلار دارد و این در حالی است که محصول درجه A میخک Sikotok، میخک Ambonese و میخک Zazibar به ترتیب قیمت 5.89، 4.11 و 5.92 دلاری دارند. این فروش میخک با قیمت اعلام شده موسسه کشاورزی میخک این کشور مطابقت ندارد و این تفاوت قیمتی به دلیل تنوع محصول در کشور اندونزی است.

دلیل تفاوت قیمتی میخک اندونزی می تواند مقدار تولید در مناطق مختلف نیز باشد. برای نمونه، تولید متوسط میخک این کشور در منطقه Minahasa مقدار 203.61 کیلوگرم است و تفاوت آن با مقدار میخک تولید شده 320.72 کیلوگرمی منطقه Pemalang مشهود است.

به طور کلی، قیمت فروش میخک براساس کیفیت و گونه آن تعیین می شود. محصول تولیدی سولاوسی اندونزی تقریبا کیفیت بهتر و در نتیجه قیمت بیشتری نسبت به سایر مناطق دارد. متوسط قیمت فروش در این منطقه بین 6.5 تا 7 دلار در کیلوگرم است.

میخک

بازار تجارت میخک در اندونزی:
بیشتر خانوارهای تولید کننده میخک در اندونزی به این محصول به عنوان منبع درآمد دوم نگاه می کنند. بررسی ها نشان می دهد، تنها 25 درصد از تولید کنندگان کل مایحتاج مورد نیاز خود را از طریق فروش میخک تامین می کنند.

تقریبا دو سوم کشاورزان میخک زمین هایی کوچک تر از یک چهارم هکتار دارند و تولید خود را در مساحت پایینی انجام می دهند.

مراکز اصلی تولید میخک این کشور سولاوسی و جاوای مرکزی است و به دلیل کشت این محصول به وسیله کشاورزان خرد، تجارت آن جزئی از هزینه های زندگی مردم را تشکیل می دهد.

در واقع، محصول میخک بومی جزایر اندونزی است و برداشت آن در ماه های خشک سال یعنی ژوئن، جولای و آگوست انجام می شود. کشت میخک در اندونزی به وسیله تمامی اعضای خانواده انجام می شود و برداشت آن نیز به وسیله دست صورت می گیرد. پس از برداشت، محصول خشک می شود و فروش میخک به صورت خشک شده در اندونزی مرسوم است.

براساس آمار، در بعضی از سال ها تولید این کشور به 80 درصد از تولید کل جهانی هم رسیده است. قیمت میخک در دهه گذشته تنها 1 دلار در کیلوگرم بود؛ اما اکنون قیمت آن به صورتی افزایش پیدا کرده است که مردم حتی در خانه های خود نیز، این محصول را کشت می کنند و از فروش میخک بخشی از هزینه های زندگی را تامین می کنند.

میخک

فرآوری و کاربردهای مختلف میخک:
محصول میخک کشت شده به وسیله شرکت های تجاری و صادراتی خریداری شده و برای صادرات یا فرآوری آماده می شود. در حقیقت، کشاورزان این محصول ابزار فرآوری آن را ندارند و تنها محصول را برداشت می‌کنند و پس از خشک کردن آن، میخک را به تاجران می فروشند.

محصول دهی گیاه میخک به صورتی است که در سه سال به بلوغ می رسد و پس از آن هر ساله می توان محصول را برداشت کرد. برداشت میخک از گیاه آن حتی تا ده ها سال نیز ممکن است.

برای محصول دهی گیاه، خاک آن باید شرایط ایده آلی داشته باشد و میزان بارندگی سالانه آن در حد 1500 میلی متر است.

میخک کاربرد آشپزی و دارویی عالی دارد و یکی از مواد محبوب است که در آشپزی آسیایی از آن استفاده می شود. روغن میخک نیز از جمله فراورده هایی است که در کاربردهای دارویی و سلامت استفاده زیادی دارد.

علاوه بر این، چیزی که ارزش فروش میخک را بیشتر کرده است، عطر مطبوع آن است که مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان عطرسازی قرار گرفته است. میخک به صورت وسیع در صنایع عطر و ادکلن سازی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مخفی کردن >>