اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید و صادرات ادویه هل سبز نپال:
نپال از بزرگ ترین صادرکننده چاشنی ها و ادویه جات در جهان است. اما در سال های اخیر اتفاقاتی مانند سقوط قیمت هل در بازار داخلی، تغییرات آب و هوایی به دلیل تشدید گرمای زمین و مهاجرت کشاورزان به خارج از کشور چالش هایی را برای بازار تولید هل در این منطقه ایجاد کرده است. در این مقاله به بررسی بازار تولید هل در نپال پرداخته شده است.

هل سبز

عوامل تأثیر گذار بر تغییرات قیمت بازار تولید هل در نپال:
تغییرات آب و هوا در سراسر هیمالایا بسیار شدید بوده است و این تغییرات به صورت موسمی و نا منظم اتفاق افتاده است. تغییرات شدید آب و هوا تأثیری منفی بر کشاورزی این منطقه گذاشته است. به طوری که در برخی از فصول بروز بارندگی های شدید و در پی آن وقوع سیلاب به مزارع آسیب می رساند و در برخی از ایام کشاورزان با مشکل کمبود آب مواجه می شوند.

هل معروف به (طلای سبز) در دهه 1960 از سیکیم ( Sikkim) به نپال شرقی معرفی شد و اکنون در بیشتر مزارع در سراسر این کشور کشت می شود که تاپلئونگ بزرگ ترین تولید کننده هل در این منطقه است. گسترش مزارع کشت هل و تولید بیش از حد این محصول منجر به کاهش قیمت ها در این منطقه شده است.

هل سبز

بررسی مشکلات کشاورزان هل در نپال:
حدود 65 درصد از کشاورزان در نپال برای ادامه ی زندگی خود به درآمد نقدی حاصل از فروش هل وابسته هستند. از طرف دیگر آن ها هل تولید شده را به عمده فروشان می فروشند که باعث می شود قیمت تمام شده این محصول برای آن ها در حد پایینی قرار بگیرد.

از طرف دیگر، کشاورزی در این منطقه با روش های سنتی انجام می شود که باعث شده سطح کیفیت هل برداشت شده نسبت به گذشته بالا نرود و برای به دست آوردن هل مرغوب نیاز به انجام فراوری بر روی این محصول احساس شود. مشکل دیگر کشاورزان مشغول در زمینه ی تولید هل وابسته بودن به تک محصول هل است که میزان آسیب پذیری آن ها را در برابر تغییرات بازار تولید هل در نپال افزایش می دهد.

هل

راه کار های دولت جهت بر طرف کردن مشکلات کشاورزان تولید کننده هل:
مرکز تحقیقات منطقه ای مستقر در نپال در تلاش است تا راه کار هایی را جهت بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان فعال در بازار تولید هل در نپال اراده دهد. این مجموعه در تلاش است تا با ترغیب کشاورزان به متنوع سازی و قرار دادن محصولات متنوع در سبد فعالیت آن ها، ریسک کشاورزان را در برابر نوسانات قیمت هل کاهش دهد.

از طرف دیگر سیاستمداران این مرکز تحقیقاتی در تلاشند که از هل تولید شده در تهیه انواع مختلف غذا ها استفاده کنند و با جلب حمایت صنعت غذایی به تجارت این محصول رونق ببخشند. طرح دیگری که در این انجمن مطرح شده است ترویج گردشگری خانگی در مزارع کاشت هل است تا از این طریق بتوانند درآمدی را برای کشاورزان به ارمغان بیاورند.

هل سبز

تأثیر تغییرات شرایط کره زمین بر بازار تولید هل در نپال:
هل یک گیاه حساس است و به سایه، زهکشی مناسب و خاک مرغوب احتیاج دارد. امروزه خطر هایی مانند گرم شدن کره زمین و حمله انواع حشرات و آفات رشد این گیاه را تهدید می کند.

پیشنهادی که برای مقابله با این شرایط نامساعد به کشاورزان ارائه می شود به این صورت است که آن ها برای مدیریت میزان تابش خورشید و افزایش میزان سایه به کشت محصولات زراعی دیگر در زمین بپردازند. برای کنترل آفات و افزایش میزان باروری خاک از کود های سازگار با محیط زیست استفاده کنند.

هم چنین برای مقابله با خطر خشک سالی و کمبود آب به آن ها پیشنهاد شده است تا به ذخیره باران در حوضچه ها بپردازند و از این ذخایر برای شارژ مجدد زمین های زراعی در فصل خشک سال استفاده کنند.

هل سبز

نگاهی به صنعت صادرات هل از نپال:
هل به دلیل داشتن پتانسیل درآمد زایی بالا به یکی از کالا های اساسی در صنعت تجارت نپال تبدیل شده است. هل در کنار چای، قهوه و کاغذ به یکی از 4 عنصر اصلی صادرات نپال تبدیل شده است که با رونق گرفتن این بازار و حمایت از کشاورزان می توان امید داشت که گردش مالی خوبی متوجه بازار تولید هل در نپال شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>