اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فوفل

کارناتاکا هند مرکز جهانی تولید ادویه فوفل:
نخل هندی درختی است که منشاء اصلی محصولی باارزش به نام فوفل است. این محصول کشاورزی یکی از مهم ترین محصولات منطقه جنوب شرق آسیا است و کشت آن در این مناطق قدمت بسیار زیادی دارد. تولید فوفل یکی از شغل های محبوب کشاورزی در کشورهای جنوب شرق آسیا است و کشت آن در وسعت زیادی در این مناطق انجام می شود.

فوفل در زبان عموم مردم به betelnut معروف است و از جمله کشورهای پرورش دهنده آن هند، چین، بنگلادش، میانمار، تایلند، مالزی، اندونزی، فیلیپین و سریلانکا هستند. هند با تولید بیشترین مقدار از این ادویه در رده بندی جهانی در رتبه نخست قرار دارد.

محل های اصلی کشت فوفل هند:
کشت فوفل در این کشور در استان های زیادی انجام می گیرد اما از جمله استان های مهم می توان کارناتاکا، کرالا و اسام را نام برد. کارناتاکا هند استانی است که مرکز مهم تولید ادویه در کشور هندوستان است و در مورد تولید فوفل نیز نقش اساسی در کشور هند و حتی سطح جهانی دارد.

این استان بیشترین سهم تولید و تجارت فوفل و ادویه های اساسی کشور هندوستان را برعهده دارد و تجارت ادویه در آن بسیار پررونق است. سهم کل مساحت تحت کشت و تولید در استان کارناتاکا، کرالا و اسام مقدار 80 درصد از کل تولید فوفل این کشور است.

اما با این حال، استان کارناتاکا در رده بالاتری نسبت به دو استان دیگر پیشتازی می کند. در شهرهایی مانند شیموگا استان کرالا، مساحت تحت کشت روند صعودی و زیادی را داشته است که در مقایسه با دیگر شهرها قابل توجه است.

استفاده از فوفل به روش جویدن بسیار مرسوم است و با این کار بزاق بیشتری در دهان ترشح می شود و در نتیجه هضم غذا بهتر می شود.

فوفل محصولی است که براساس باورها می تواند به استحکام لثه ها، دندان و تمیزی و رفع بوی بد دهان کمک کند. این ادویه برای افزایش اشتها و به عنوان محرک بدن نیز کاربرد دارد و علاوه بر این، برای مصارف پزشکی گوناگون استفاده می شود.

مقدار تولید ادویه فوفل هند:
همان طور که اشاره شد، هند رتبه نخست تولید فوفل را در دنیا برعهده دارد. با بررسی آمار، این کشور از سال 2007 تا سال 2013 به طور متوسط 480 هزار تن تولید داشته است که این عدد در سال 14-2013 به حداکثر مقدار خود رسیده است.

هند در سال 2014 مقدار 609 هزار تن از فوفل را تولید کرده است که در این سال بالاتر از کشورهایی مانند اندونزی، میانمار و بنگلادش قرار گرفته است. تولید فوفل اندونزی در سال 14-2013 مقدار 181 هزار تن و تولید کشورهای میانمار و بنگلادش به ترتیب 119.5 هزار تن و 101 هزار تن بود.

تولید در سطح جهانی در سال 14-2013 در حدود 1.102 میلیون تن بود که هند با سهم 55.26 درصدی در رتبه نخست قرار گرفت. در این سال اندونزی سهم 16.4 درصد، میانمار سهم 10.8 درصد و بنگلادش سهم 9.1 درصد داشت.

کشورهایی مانند سریلانکا، تایلند و نپال نیز به دلیل تولید فوفل در حجم کمتر سهم پایینی در این سال داشتند.

در سال 14-2013، بازدهی کشت جهانی فوفل 1.21 تن به ازای هر هکتار بود که هند با 1.27 تن در هکتار، میزان بالاتری از بازدهی را به دست آورد.

کارناتاکا محلی ایده آل برای کشت فوفل است چرا که این محصول در محل های ساحلی و جنوبی هند و در مکان هایی با آبیاری مناسب کشت می شود. افزایش تقاضا در مورد فوفل در سطح کشور هند و حتی در سطح جهانی منجر به افزایش قیمت ها در سال های اخیر گشته است.

آمار نشان دهنده سهم 46 درصدی مساحت کشت کارناتاکا و سهم 47 درصدی تولید فوفل این منطقه از تولید کل است. کرالا با 24 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

روی هم رفته کارناتاکا و کرالا تولید 70 درصدی از فوفل هند را برعهده دارند و می توان گفت، تامیل نادو، ماهاشترا، بنگال و ادیشا در سال های اخیر مساحت کشت خود را بسیار بیشتر کرده اند و تولید خوبی دارند.

سهم کشت از کل مساحت کشت هند در مورد استان کارناتاکا از سال 1980 تا سال 2013 رو به افزایش رفته است. این مساحت تحت کشت از حدود 30 درصد به نزدیک 50 درصد رسیده است.

تولید فوفل این استان نیز در طی این سال ها بسیار زیاد شده است به طوری که اکنون اکثر محصول فوفل هند در این منطقه تولید می شود.

مساحت تحت کشت ادویه فوفل:
براساس آمار سال 2015، مساحت تحت کشت استان کارناتاکا 180.7 هزار هکتار بوده است. محصول برداشت شده از این مساحت مقدار 269.2 هزار تن بود که سهم تولید آن 51.3 از تولید کل در سال 14-2013 بود.

مناطق شیموگا، چیکماگالور، تومکور اوتار و داکشینا در این استان بزرگ ترین مناطق تحت کشت فوفل هستند که روی هم رفته 60 درصد از مساحت کل تحت کشت فوفل کارناتاکا را در دست دارند.

انواع مختلفی از فوفل در این مناطق کشت می شود که کیفیت مختلفی دارند. این کیفیت معمولا با اندازه و ظاهر محصول برداشت شده سنجیده می شود و از دیگر مشخصه های آن می توان به رنگ ظاهری و مزه آن اشاره کرد.

افزایش قیمت فوفل در چند ماه اخیر:
قیمت فوفل به دلیل توقف واردات این محصول به هند افزایش پیدا کرده است و کشاورزان آن از این قضیه ابراز خوشحالی می کنند. با این افزایش قیمت کشاورزان میل زیادی برای افزایش تولید فوفل دارند.

قیمت گونه chol فوفل که یک سال قبل برداشت شده است، با افزایش 15 روپیه ای از 275 روپیه در کیلوگرم به 290 روپیه رسیده است.

علاوه بر این، قیمت double chol فوفل که زمان برداشت آن دو سال قبل است به 300 روپیه در کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

از دلایل این افزایش قیمت می توان به افزایش تقاضا و کاهش تولید در دو سال اخیر اشاره کرد. بین سپتامبر 2018 تا جولای 2019 کمبود آب و خشکسالی منجر به کاهش زیاد تولید شد و این شرایط روی تولید مناطق داکشینا و کاسارگود تأثیر منفی گذاشت.

واردات غیر قانونی از مرزهای میانمار و سایر مرزها در اسام نیز متوقف شده است و در صورتی که واردات محصول فوفل ارزان ادامه داشته باشد، روی تجارت و فروش فوفل هند تأثیر منفی خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Abbas:
سلام.جوزهندی موجب مستی میشود وهر مست کنند ای حرام است.
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>