اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیاهدانه

بررسی تجارت سیاهدانه:
ر و هند شناخته می شود. این گیاه و محصول کشاورزی هم اکنون در بسیاری از مناطق جهان مانند جنوب اروپا، غرب آسیا و شمال آفریقا کشت و تولید می شود و رفته رفته تجارت سیاهدانه به سمت رواج بیشتر می رود.

سیاهدانه به عنوان ادویه در غذاها به دو صورت کامل یا خرد شده مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از روغن این محصول کشاورزی تاریخ دور و درازی دارد و به دلیل خواص سلامت و درمان آن در محصولات بهداشتی زیادی به کار می رود.

تولید کننده های اصلی سیاهدانه:
کشورهای هند، پاکستان، سوریه، ترکیه، عربستان، مصر و بنگلادش اصلی ترین تولید کننده های سیاهدانه مرغوب هستند. با این حال، میزان دقیقی از تولید کل این کشورها و آمار مقایسه ای درباره آن در دسترس نیست. تنها می توان به آمار کشور ترکیه استناد کرد که در سال 2018 تولید محصول این کشور 3300 تن بوده است و این مقدار به ازای هر هکتار 980 کیلوگرم است.

درباره تجارت سیاهدانه و خریدوفروش روغن آن گزارش ها نشان می دهند، ارزش بازار این محصول تا سال 2025 هر ساله 25 میلیون دلار خواهد بود. همچنین، کشت و تولید این محصول در قسمت های مختلف اروپا رو به افزایش خواهد رفت.

طبق اطلاعات موجود درباره بازار تولید سیاهدانه، تجارت محصول تولیدی هند به ازای هر تن 2258 دلار است که این مقدار در مورد محصول مصر 2900 دلار در ازای هر تن است.

سیاهدانه در مناطق معتدل با هوای مناسب در فصل بهار و در مناطق گرمسیری در فصل زمستان بذرافشانی می شود. مناسب ترین شرایط آب و هوایی برای رشد بهتر و داشتن محصولی عالی برای تجارت سیاهدانه، دمای 5 الی 8 درجه سانتی گراد با رطوبت خاک 60 درصد است.

این محصول کشاورزی یکی از غنی ترین مواد غذایی است که خواص دارویی آن طی تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است. محصول سیاهدانه منبع خوبی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است و منبع عالی روغن غیرفرار است.

هندوستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ها شناخته می شود و مساحت تحت کشت و تولید بسیاری دارد.

علاوه بر این، ترکیه کشوری است که یکی از تولید کننده های بزرگ و فعالان در تجارت سیاهدانه است. این کشور بین سال های 2012 تا 2018 میزان رشد قابل توجهی دارد و تولید خود را در سال 2018 به 3300 تن رسانده است.

کاربردهای سیاهدانه:
محصول گیاه سیاهدانه با تنوع کاربرد غذایی و دارویی شناخته می شود و بیشتر در پخت و پز غذا و چاشنی از آن استفاده می شود. روغن این محصول و پودر آن بیشترین ارزش افزوده را در بازار تجارت سیاهدانه دارند. این ماده گیاهی به طور وسیع در هند به عنوان چاشنی در غذاهای گوشتی، همراه با سبزیجات و انواع ترشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین، این محصول به صورت کپسول و روغن مصرف می شود و در بسیاری از مواقع برای مصارف پوستی کاربرد زیادی دارد. برای نمونه، این محصول کشاورزی در ساخت شامپو، محصولات سلامتی پوست، محصولات عطر و روغن های ماساژ به کار می رود.

با رشد بازار سیاهدانه، بررسی های پزشکی نیز به خواص آن پرداخته اند و نشان دهنده مزیت های زیادی در درمان بیماری ها و سلامت افراد هستند.

کاربرد سیاهدانه به عنوان ماده دارویی:
محصول سیاهدانه از مدت طولانی به عنوان یک روش درمانی روی انسان و حتی حیوانات به کار گرفته شده است. اکنون، با رشد تجارت سیاهدانه تحقیق های متعددی نشان دهنده تأثیر مثبت این محصول کشاورزی روی بیماری های مزمن هستند که از آن جمله می توان بیماری های مغز و اعصاب، مشکلات قلبی، سرطان، دیابت و التهاب های مزمن را نام برد.

علاوه بر این، وجود مقدار زیادی از آنتی اکسیدان در این ماده ارزشمند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است افراد این محصول گیاهی را با کمترین عوارض جانبی به عنوان یک مکمل غذایی در وعده های مختلف استفاده می کنند و وجود خواص مختلف و عوارض کم باعث رونق تجارت سیاهدانه شده است.

جالب تر این است که به دلیل خواص سیاهدانه، این محصول کشاورزی به عنوان منبع مواد دارویی در صنایع مختلف استفاده می شود چرا که تأثیر آن به اثبات رسیده است.

تقاضا و تولید سیاهدانه در کشورهای بزرگ رو به افزایش است:
براساس پیش بینی ها در کشور آمریکا، مقدار سیاهدانه استفاده شده برای روغن گیری افزایش چشم گیری خواهد داشت و تا سال 2025 ارزش بازار تجارت روغن آن به 25 میلیون دلار خواهد رسید. همچنین، تقاضای استفاده از آن بین مردم کشور آمریکا به 130 تن افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که تا سال 2025 در کشورهای اروپایی مانند انگلستان نیز میزان تجارت سیاهدانه با رشد مواجه است و مصرف روغن آن به بیش از 35 تن خواهد رسید.

استرالیا به عنوان یک وارد کننده اساسی سیاهدانه شناخته می شود و در یک بررسی آماری حدود 70 تن از این محصول را از هند وارد کرده است که ارزش کل به ازای هر تن این واردات بین 4000 الی 10000 دلار استرالیا متغیر است.

ممکن است با ایجاد آگاهی عمومی و مطلع کردن افراد از خواص و مزیت های این دانه گیاهی ارزشمند، میزان مصرف آن به طور فزاینده ای بیشتر شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>