اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات نانوایی و قنادی

تجهیزات نانوایی و قنادی یکی از پر کاربرد ترین موارد در صنایع غذایی می باشد.این تجهیزات صنایع غذایی در صنایع تولید نان و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در کشور ما مصرف نان و شیرینی عدد بسیار بزرگی است و یکی از بزرگ ترین بخش های صنایع غذایی کشور به تولید انواع نان، شیرینی، کیک و بیسکوئیت اختصاص پیدا می کند. در این شرایط تجهیزات مورد نیاز برای تولید این محصولات غذایی خود بازاری بزرگ و بسیار پر دامنه است.

انواع تجهیزات نانوایی و قنادی

فر شیرینی پزی و فر قنادی

فر شیرینی پزی و فر قنادی یکی از مهم ترین تجهیزات قنادی است. فرهای شیرینی پزی و قنادی به دو گروه فرگردان و فر طبقه ای تقسیم می شوند. تمامی محصولات تولیدی نان و شیرینی باید توسط فر شیرینی پزی صنعتی پخته شوند تا بتوان آن ها را مصرف کرد. به همین دلیل فر ها در انواع و اندازه های مختلفی تولید شده اند تا بتوانند نیاز صنایع مختلف را پاسخ دهند.

معمولا فر های نانوایی و قنادی از سوخت های مختلفی استفاده می کنند. غیر از مدل های قدیمی که از سوخت های دیزلی استفاده می کردند، فر های جدید از گاز طبیعی و یا برق برای ایجاد گرما استفاده می کنند. مدل های حرفه ای تر از فن هایی برای انتقال یکنواخت حرارت نیز استفاده می کنند.

دستگاه خمیرگیر

دستگاه خمیرگیر برای گرفتن خمیر و ورز دادن آن مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه ها برای مخلوط کردن موارد اولیه خمیر نان و شیرینی استفاده می‌شود. پس از مخلوط شدن و سفت شدن خمیر، این دستگاه می تواند این خمیر را ورز دهد تا برای پخت و مراحل بعدی آماده شود.

همزن

همزن های معمولی را در صورتی که نمی خواهید از دستگاه خمیر گیر استفاده کنید به کار ببرید و نکته دیگر برای مخلوط کردن انواع ترکیبات استفاده نمایید. همزن ها از جمله تجهیزات پخت و همزن محسوب می‌شوند و در اندازه های مختلفی موجود هستند و با توجه به توان تولیدی خود می توانند مواد مختلفی را با یکدیگر مخلوط نمایند.

قالب

شیرینی ها و نان های مختلف به قالب های مختلفی برای پخت نیاز دارند. یکی از مهم ترین تجهیزات نانوایی و قنادی که در صنایع غذایی استفاده می شوند قالب ها هستند. قالب ها می توانند شکل اصلی محصول را مشخص نمایند و به همین علت نقشی مهم و تعیین کننده دارند. قالب های شیرینی پزی همچنین بازاریابی و تبلیغات محصول را نیز تحت تأثیر قرار دادند.

یخچال

یخچال در حالی در این لیست قرار گرفته که در نگاه اول موردی مهم به شمار نمی رود. اما تمامی قنادی ها و صنایع تولید شیرینی می دانند که یکی از مهم ترین قسمت های تجهیزات نانوایی و قنادی یخچال ها هستند. یخچال ها برای نگهداری مواد اولیه و همچنین برای استراحت خمیر و خامه های شیرینی استفاده می شوند. پس از تولید نیز برخی مدل های شیرینی حتما باید در یخچال ها نگهداری شوند تا بتوانند تازگی خود را حفظ کنند.

دلایل استفاده از تجهیزات نانوایی و قنادی با کیفیت

  • تجهیزات نانوایی و قنادی بسیار کاربرد هستند و معمولا به هر شکلی که استفاده شوند باز هم به شکل دائمی و پشت هم در حال کار خواهند بود. به همین دلیل نیز شما باید از مدل هایی از تجهیزات استفاده نمایید که دارای کیفیت بالا و طول عمر زیاد باشند. استفاده از محصولات بی کیفیت می توانند بر روی کیفیت محصول تولیدی نیز تأثیر بگذارند و همچنین می توانند هزینه های شما برای جایگزینی و تعمیر دستگاه را افزایش دهند.
  • تجهیزات نانوایی و قنادی به شکل مستقیم با سلامتی مصرف کننده ها در ارتباط هستند. در این شرایط شما باید از تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت استفاده نمایید تا بتوانند سلامتی افراد را تضمین کنند و همچنین مشتری ها به دلیل کیفیت بالای محصول بیشتر ترغیب شوند.
  • استفاده از مدل های مختلف و مطابق با نیاز تجهیزات نانوایی و قنادی می تواند هزینه های شما را کاهش دهد و از طرف دیگر تولید را به شکل چشم گیری افزایش دهد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>