اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه خمیر گیر

در گذشته درست کردن خمیر از آرد با دست مشکلاتی از قبیل هدر رفتن زمان و طولانی شدن خمیر گیری، و به دنبال آن ورود میکروب ها و آلودگی ها به داخل خمیر را در پی داشت. با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های مدرن و مجهز از جمله دستگاه خمیر گیر یا خمیر کن در تجهیزات نانوایی و قنادی، امروزه نه تنها سرعت خمیر گیری افزایش یافته است، بلکه این عمل بدون دخالت دست و به صورت کاملا بهداشتی صورت می گیرد. در ادامه این مطلب، دستگاه خمیر گیر نانوایی و قنادی، انواع، نحوه عملکرد و کاربرد آن را معرفی خواهیم کرد.

دستگاه خمیر گیر چیست؟

دستگاه خمیر گیر دستگاهی است که برای تهیه انواع خمیر و هم زدن آن مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این دستگاه تنها به مخلوط کردن خمیر محدود نمی شود. علاوه بر هم زدن خمیر، از این دستگاه می توان به عنوان میکسر برای هم زدن گوشت و سایر مواد غذایی نیز استفاده کرد.

دستگاه خمیر گیر که از مهم ترین تجهیزات نانوایی و قنادی است، دارای یک دیگ یا پاتیل برای ریختن آرد، آب و سایر مواد در آن و یک چنگک برای هم زدن خمیر است. این دستگاه در دو جنس استیل و آلومینیوم، برای مصارف صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی در اندازه های 5 تا 240 کیلویی کاربرد دارد.

جنس ورقه های به کار رفته در دستگاه خمیر کن از استلنس استیل بوده و در برابر ضربه، خط و خش و زنگ زدگی مقاوم است. برق مصرفی دستگاه خمیر گیر نیز به دو شکل تک فاز و سه فاز است. با آماده سازی سریع خمیر توسط این دستگاه می توان به راحتی و به شکل چشمگیری سرعت کار را در نانوایی ها، رستوران ها و کترینگ های خانگی، قنادی ها و شیرینی پزی ها، پیتزا فروشی ها و فست فودها افزایش داد.

انواع دستگاه خمیر گیر

انواع دستگاه خمیر گیر با توجه به کاربرد، نوع استفاده و حجم خمیری که می توانند تولید کنند در اندازه ها و ابعاد مختلف وجود دارند و به انواع گوناگون تقسیم می شوند. اما به طور کلی اصلی ترین معیار سنجش و انتخاب دستگاه خمیر گیر بر اساس قابلیت تحمل وزن این دستگاه هاست.

علاوه بر این، دستگاه های خمیر گیر در دو مدل دیگ باز یا بسته نیز تولید می شوند که جنس آن ها از استیل با کیفیت بوده و به راحتی قابل شست وشو هستند.بر حسب وزن این دستگاه ها، می توان آن ها را به دو نوع دستگاه خمیر خانگی و صنعتی دسته بندی کرد:

دستگاه خمیر گیر صنعتی

این دستگاه خمیر کن برای وزن های بالا مانند وزن60 کیلویی، 120 کیلویی، 180 کیلویی و 240 کیلویی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها با موتور پر قدرت (50 هرتز تک فاز) و با دور موتور 1440 دور در دقیقه، قادر هستند در کمترین زمان، متناسب با حجم خود خمیر را با بهترین کیفیت تولید کند.

دستگاه خمیر گیر خانگی

"دستگاه خمیر گیر خانگی" برای تهیه خمیر در حجم کمتر و در وزن های 5 کیلویی، 8 کیلویی، 15 کیلویی، 20 کیلویی و حداکثر 40 کیلویی کاربرد دارد. کوچک ترین اندازه ی این دستگاه در عرض 40 سانتی متری، طول 50 سانتی متری و ارتفاع 70 سانتی متری برای مصارف خانگی، کارگاه ها، نانوایی ها و شیرینی پزی های کوچک کاربرد دارد.

قدرت موتور این دستگاه ها 0.5 تا 3 اسب بخار بوده که پاسخگوی مصارف خانگی و با ظرفیت های کم هستند. علاوه بر این مصرف برق آن کم است و در دو مدل رومیزی و یا قابل حمل به همراه چرخ هایی در زیر دستگاه تولید می شود که جابه جایی آن را آسان می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>