اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخم شربتی

قیمت جهانی تخم شربتی وتولید این محصول در کشور هند:
تخم شربتی که از درخت آن به دست می آید به عنوان یکی از مواد غذایی سرشار از ویتامین و پروتئین شناخته می شود.

قیمت تخم شربتی در سال های اخیر افزایش یافته است و این افزایش قیمتی به دلیل تقاضای بیشتر مردم است. منشاء پیدایش آن کشورهای گواتمالا، بولیوی و مکزیک است و از زمان های قدیم مورد استفاده مردم قرار می گیرد. این محبوبیت بیشتر به دلیل یافته های علمی چند سال اخیر است که در حقیقت، ارزش غذایی عالی این ماده گیاهی را نمایان کرده است.

تولید تخم شربتی و کاربرد غذایی آن:
این محصول کشاورزی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و چربی های مفید مانند امگا 3 و امگا 6 است و تمامی این موارد تأثیر بالایی روی سلامت انسان دارند. ارزش قیمت تخم شربتی نیز به دلیل همین خواص بی نظیر است و در کنار این خواص، می توان به راحتی آن را در دستورهای غذایی مختلف استفاده کرد.

امروزه تخم شربتی در دستورهای غذایی مختلف به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود و می توان چند قاشق از آن را به غذاهای مختلف اضافه کرد. برای نمونه، می توان این محصول گیاهی را به خمیر نان، انواع سالاد یا کیک ها اضافه کرد تا ارزش غذایی آن چند برابر شود.

تولید جهانی تخم شربتی:
همان طور که انتظار می رود به دلیل توجه زیاد روی ارزش قیمت تخم شربتی در کشورهای آمریکای جنوبی، این کشورها به تنهایی حدود 80 درصد از محصول جهانی را تولید می کنند.

کشورهای اصلی تولید کننده پاراگوئه، بولیوی و آرژانتین هستند و در این بین، کشور بولیوی به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی و تجربه کشت مناسب، تولید زیادی از محصول دارد.

به همین دلیل، بولیوی سهم صادراتی بیشتری نیز در صادرات جهانی تخم شربتی دارد که در سال 2020 این میزان قابل توجه بود. در حقیقت، مقدار تولید کشورهای اصلی تولید کننده به صورت مستقیم روی قیمت تخم شربتی در جهان تأثیر دارند.

در سال های اخیر کشورهایی مانند مکزیک و هند نیز تولید خود را چند برابر کرده اند و در بعضی از مواقع، این تولید به صورت قابل توجهی بوده است. دلیل اصلی این افزایش در تولید، تقاضای بسیار بالای مردم کشورهای مصرف کننده برای استفاده از غذاهای گیاهی سالم است.

برای نمونه تولید جهانی این محصول در کشورهای هند و مکزیک افزایش پیدا کرده است اما این تولید زیاد همزمان با تقاضای بالا و در نتیجه افزایش قیمت همراه بوده است.

تقاضای تخم شربتی در کشورهای مختلف:
در مورد تقاضای مشتریان باید گفت، به دلیل محبوبیت غذاهای گیاهی و سالم کشورهای پیشرفته مانند آلمان و دیگر کشورهای اروپایی مصرف بالایی از تخم شربتی دارند.

آلمان بیشترین تقاضای جهانی این محصول را دارد که میزان مصرف آن 5000 تن در سال 2018 بود. قیمت تخم شربتی در کشورهای اروپایی بسته به کیفیت آن بین 6 تا 15 دلار در کیلوگرم است.

دیگر وارد کنندگان مهم تخم شربتی هلند، آمریکا، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و لهستان هستند و در این بین، کشورهایی مانند هند و ایران نیز به دلیل مصرف بالای داخلی، واردات زیادی از تخم شربتی دارند.

می توان گفت کشور هند در سال های اخیر توجه زیادی روی تولید تخم شربتی و آموزش کشاورزان برای افزایش بهره وری کشاورزی این محصول دارد.

هند در سطح جهانی سهم صادرات 1.8 درصدی دارد و این سهم پایین مربوط به مصرف زیاد داخلی آن است.

علاوه بر این، باید گفت تولید تخم شربتی در بسیاری از کشورها انجام می شود و به همین دلیل سهم صادرات جهانی به صورت توزیع شده ای است. از کشورهای مهم صادر کننده این محصول به ترتیب رتبه چین، کانادا و هلند هستند. میزان صادرات جهانی در سال 2019 در حدود 550 هزار تن بوده است.

قیمت تخم شربتی:
قیمت تخم شربتی در سطح جهانی و در کشورهای مختلف متغیر است و این میزان ممکن است براساس کیفیت محصول تعیین شود. قیمت جهانی در حال حاضر 2.35 دلار به ازای هر کیلوگرم است.

در این بین، براساس بررسی ها ارزش بازار تخم شربتی در پنج سال آینده با رشد سالانه 8.8 درصدی مواجه خواهد بود و تقاضای آن نیز در این سال ها با میزان 5.8 درصدی افزایش خواهد داشت. قیمت محصول در کشورهای تعیین کننده بازار آسیا مانند هند بسته به کیفیت آن بین 8 تا 11 دلار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>