اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ادویه

رشد عظیم تقاضای جهانی برای ادویه جات، فرصت خوب برای صادرات:
امروزه، آشنایی جهانیان با انواع ادویه جات و فواید آن ها باعث شده که میزان مصرف و تقاضای جهانی به شکل چشمگیری افزایش یابد. در سال های اخیر، تغییر ذائقه و برنامه غذایی طیف گسترده ای از افراد طبقه متوسط در تمام نقاط دنیا موجب شده که به استفاده از خوراکی ها و چاشنی های سالم تمایل پیدا کنند.

به علاوه، آگاهی روز افزون از مضرات و عوارض جانبی داروها و ترکیبات شیمیایی نیز استفاده از دمنوش ها و مصرف داروهای گیاهی و محصولات بهداشتی طبیعی را به شدت افزایش داده است. این موارد، از مهم ترین دلایل رشد تقاضای جهانی برای ادویه جات به حساب می آیند.

رویکرد استرالیا نسبت به افزایش تقاضای جهانی ادویه جات:
بسیاری از تولیدکنندگان ادویه سرتاسر جهان از جمله بخش های شمالی استرالیا، تحت تأثیر چنین افزایش تقاضایی به فعالیت مستمر در این حوزه صنعتی با محوریت صادرات متمایل شده اند.

بررسی های انجام شده در طرح تحقیقاتی Spicing Up the North نشان می دهد، میزان تقاضا برای ادویه جاتی نظیر زیره، کنجد، سیاه دانه، زیره سبز و رازیانه به شدت بالا است؛ به شکلی که بهای هر تُن از برخی چاشنی های یاد شده بالغ بر 3000 دلار آمریکا است.

جالب است بدانید که طبق نتایج به دست آمده از همین تحقیقات، شرایط آب و هوایی و اقلیمی شمال استرالیا برای کاشت و پرورش این محصولات مناسب است.

بررسی وضعیت فعلی بازار جهانی ادویه و پیش بینی شرایط آتی آن نشان می دهد:

ارزش تجاری هر تُن زیره سبز در بازار بین المللی، 3000 دلار برآورد شده است. در حال حاضر، بازار داخلی زیره استرالیا مبتنی بر واردات است. این کشور، تنها در سال 2018 میلادی، 1080 تُن زیره سبز را با ارزش حدودی 3.8 میلیون دلار وارد کرده است. با این حال، ارزیابی ها نشان می دهند تا سال 2025 میلادی، استرالیا سالیانه بیش از 1800 تُن از این ادویه را صادر خواهد کرد.

در سال 2018 میلادی، مجموع واردات ادویه جاتی نظیر رازیانه، زیره، سرو کوهی، بادیان رومی و بادیان ختایی به کشور استرالیا، معادل 568 تُن بوده است. این حجم از واردات به طور متوسط در حدود 1.37 میلیون دلار ارزش داشته است. پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی، میزان تقاضای داخلی این گروه از ادویه جات افزایش یافته و سالیانه بیش تر از 2000 تن باشد.

با توجه به آن که بازار داخلی رازیانه استرالیا به طور کامل از طریق واردات تأمین می شود، طبق پیش بینی‌ها نرخ رشد سالیانه این چاشنی و برخی دیگر از ادویه ها نظیر زیره، سرو کوهی، بادیان رومی و بادیان ختایی به این کشور، چیزی در حدود 8.9 درصد باشد.

نرخ معاملات هر تُن سیاهدانه در بازار بین المللی بین 2258 تا 2900 دلار است. تمام نیاز سیاهدانه کشور استرالیا از طریق واردات تأمین می شود. مطالعات نشان می دهند، برای تأمین نیازهای فزاینده و پاسخ گویی به رشد تقاضا در 20 سال آینده، تولید سیاهدانه باید تا دو برابر افزایش یابد.

نقش طرح تحقیقاتی تولید ادویه جات در ایجاد یک صنعت تازه:
به منظور ایجاد رشد در صنعت تازه تأسیس تولید چاشنی، مناطق شمالی استرالیا با مرکز CRCNA همکاری کرده و در یک پروژه تحقیقاتی شرکت می کند. در این پروژه 1.2 میلیون دلاری، قرار است در طول سه سال، 5 نوع ادویه مختلف در مقیاس های مختلف کوچک تا بزرگ تولید شوند.

سخن آخر:
در نهایت، کشوری مانند استرالیا برای پاسخ گویی به رشد تقاضای داخلی و جهانی ادویه جات در تلاش است تا علاوه بر کاهش واردات بتواند جزو صادر کنندگان این محصولات به حساب آمده و تولیدات خود را به آسیا و خاورمیانه صادر کند؛ به این ترتیب، این کشور می تواند سالیانه چیزی در حدود 12 میلیارد دلار از سهم بازار جهانی ادویه جات را به خود اختصاص دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>