اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


خواص نمک هیمالیا:
برخی از محصولاتی که در بازار وجود دارند، نه تنها کمیاب هستند بلکه خواص بی شماری هم دارند. نمک صورتی هیمالیا نیز یکی از مواد است که فقط از دامنه های هیمالیا برداشت می شود.

این نمک حاوی مقدار زیادی املاح معدنی مفید برای بدن است. به همین علت در طب سنتی و به روش های مختلفی از آن استفاده می شود. حال می خواهیم ببینیم این نمک چگونه برداشت و فراوری می شود و چه خواص و کاربردهایی دارد؟

برداشت و فراوری نمک صورتی هیمالیا:
نمک هیمالیا در پاکستان و از معدن نمک خورا استخراج می شود. رنگ صورتی آن به خودی خود نشان دهنده املاح معدنی متفاوت آن نسبت به نمک طعام معمولی است. وجود آهن، پتاسیم، منیزیم و… در نمک هیمالیا سبب شده است تا خواص بی نظیری داشته باشد.

نمک همیالیا از معدن خورا به صورت دستی استخراج می شود و فراوری بسیار کمی نیز روی آن انجام می گیرد. به همین علت است که می توان آن را به عنوان یک نمک پرخاصیت عنوان کرد و مواد معدنی موجود در آن حفظ می شوند.

نمک هیمالیا در انواع پودری، گرانول و دانه ریز به بازار عرضه می شود. هر کس با توجه به نیاز و کاربردی که از این سنگ انتظار دارد، نوع مورد نظر خود را خریداری می کند. خواص بی نظیر نمک صورتی آن را برای استفاده های زیادی مناسب کرده است.

خواصی که در این نمک وجود دارد باعث شده است تا آن را بیشتر از نمک طعام مورد توجه قرار دهند. برخی از این خواص به صورت زیر است:

  • حاوی مواد معدنی زیادی است. برخی منابع عنوان کرده اند که بیش از 80 نوع ماده معدنی در این نمک وجود دارد که می تواند یک منبع غنی و مفید باشد که برای بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سدیم کمتر در این نمک نسبت به نمک طعام باعث شده است تا برای مصرف خوراکی مناسب تر باشد. مقدار پتاسیم نیز به نسبت در آن افزایش یافته است و برای سلامت قلب و عروق مناسب تر است.
  • نمک هیمالیا طبیعی است و از مواد شیمایی که در فراوری نمک طعام معمولی وجود دارد در آن ها استفاده نشده است.
  • برخی از اطبا سنتی معتقدند، جایگزین کردن نمک صورتی به جای نمک طعام باعث می شد تا قابلیت جذب دستگاه گوارش افزایش پیدا کند و مواد مغذی بیشتری را از غذا دریافت کند.
  • نمک هیمالیا خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد. به همین علت برای درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی مفید است. برای این منظور می توان مقدار کمی از آن را در یک دمنوش عسل ریخت و مصرف کرد.

کاربرد نمک هیمالیا:

  • همانطور که می بینید، نمک هیمالیا دارای خواص زیادی است. یکی از مهم ترین کاربرد نمک هیمالیا، استفاده از آن در صنایع غذایی و تهیه غذا است. استفاده از این نمک به علت شوری کمی که دارد، سبب شور شدن غذا نمی شود و طعم خوبی به آن می دهد.
  • علاوه بر مصرف خوراکی، این محصول را به وفور در طب سنتی مورد استفاده قرار می دهند. 
  • سینوس ها به علت مجاورت در هوای آلوده و عفونت های سرماخوردگی گاهی اوقات عفونت می کنند. شستشو و تخلیه آن ها با نمک صورتی سبب می شود تا سلامتی خود را بازیابند و دچار عفونت نشوند.
  • سم زدایی بدن به کمک نمک صورتی هیمالیا احساس تازگی و قدرتمندی به شما می دهد. نمک یک سم زدای قوی است. نمک طبیعی هیمالیا زمانی که در آب حل می شود، یک محلول یونی ایجاد می کند و بافت های چربی را تمیز می کند.
  • حمام با این نمک به خوبی بدن را سم زدایی می کند. همچنین نمک صورتی الکترولیت های بدن را برای تنظیم آب آن مهیا می کند.
  • از نمک هیمالیا به صورت گرانول های طبیعی برای تصفیه هوا استفاده می شود. این نمک یک تصفیه کننده طبیعی است که مواد سمی موجود در رطوبت هوا را به درون خود می کشد.
  • برای دردهای استخوانی، محکم کردن آن ها، بهبود بافت های بدن، مشکلات آرتروز، خستگی روحی و … نیز استفاده از نمک صورتی مفید است.
  • این نمک حرارت را در خود حفظ می کند و هنگامی که از آن در غذا استفاده می شود، به کندی سرد می شود.

با توجه به خواصی که نمک هیمالیا دارد، استفاده از آن در صنایع دارویی و غذایی روز به روز بیشتر می شود. به خصوص در حال حاضر که اعتماد به طب سنتی بالا رفته است و مردم به سمت آن گرایش دارند، نمک هیمالیا یکی از بهترین موادی است که می توان از آن برای سلامت بیشتر بدن بهره برد.

برای

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>