اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلفل سیاه

میزان تولید فلفل سیاه در کشور ویتنام:
فلفل محبوب ترین ادویه فعلی در بین مردم دنیا است، به نحوی که بیشترین حجم مبادلات ادویه تولیدی در جهان به آن تعلق دارد (تقریبا 34 درصد).

سطح تقاضا برای فلفل در جهان رو به افزایش است تا فعالیت های تجاری پرشوری را در بازار فلفل ببینیم. قیمت این ادویه در جهان براساس نوسان قیمت در کشورهایی بالا و پایین می شود که بیشترین فلفل را به بازار جهانی صادر می کنند یعنی ویتنام، برزیل، اندونزی و هند.

در این مطلب می خواهیم به مقدار تولید فلفل سیاه در ویتنام نگاهی بیاندازیم، ولی ابتدا آمار جهانی این بازار را با یکدیگر بررسی می کنیم.

وضعیت بازار جهانی فلفل:
به گفته انجمن بین المللی فلفل (IPC)، تولید جهانی این ادویه در سال 2019 پس از سال ها افزایش قابل توجه، کاهش پیدا کرده است تا در مقایسه با سال 2018 به مقدار 74 هزار تن کمتر باشد.

با وجود این، مقدار عرضه جهانی فلفل همچنان 60 تا 70 هزار تن بالاتر از سطح تقاضا است. پیش بینی می شود که قیمت جهانی فلفل در کوتاه مدت به علت تامین فراوان، به سختی شرایط بهتری پیدا کند.

به طور کلی، صادرات فلفل برای 6 ماه ابتدایی سال 2020 به 172 هزار تن به ارزش 365 میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سال 2019 در همین بازه زمانی از نظر حجم و ارزش به ترتیب 29 درصد و 19 درصد کمتر است.

میانگین قیمت صادرات فلفل در ماه ژوئن 2020 به 2240 دلار در هر تن رسیده است که 11.6 درصد در مقایسه با ماه قبل بیشتر و 8.6 درصد به نسبت همین بازه زمانی در سال قبل کمتر است.

حجم تولید فلفل سیاه در ویتنام و صادرات آن:
کاشت و برداشت فلفل یکی از حوزه هایی است که در اقتصاد بخش کشاورزی ویتنام تأثیر زیادی دارد. تولید فلفل سیاه در ویتنام از سال 2012 تا 2018 رشد قابل توجهی را تجربه کرده است به نحوی که به علت افزایش قیمت آن طی سال های 2012 تا 2015، نرخ رشد مرکب سالیانه آن 20.24 درصد بوده است.

همین قضیه باعث شده است کشاورزان ویتنامی مساحت بیشتری از زمین های خود را به کاشت و برداشت فلفل اختصاص دهند.

با توجه به افزایش نرخ مرکب سالیانه تولید فلفل در ویتنام، مقدار فلفل تولیدی در این کشور در مقطع زمانی 2012 تا 2018، 40 درصد تولید فلفل جهان را به خود اختصاص داده بود و از بین کل فلفل تولید شده در این کشور، 89 درصد مربوط به فلفل سیاه بوده است.

با آن که قیمت صادرات فلفل در ویتنام در بازه زمانی 2012 تا 2015 افزایش قابل توجهی پیدا کرد، ولی پس از آن شیب منفی به خود گرفت.

به طور کلی، در سه ماهه اول سال 2019، قیمت صادرات فلفل در مقایسه با همین زمان در سال قبل، 28 درصد کم شده بود و در نتیجه سطح درآمد کشورهای فعال در این حوزه نیز پایین آمد.

IPC نیز اخیرا آمار صادرات و تولید فلفل برای سال 2019 را منتشر کرده است.

این انجمن در مقایسه با سال قبل اعلام کرد، تولید فلفل در کشور هند 27 درصد، اندونزی 7 درصد و برزیل 7 درصد کم شده است، در حالی که کشورهای سریلانکا و مالزی به ترتیب افزایش 1 و 44 درصدی را تجربه کردند.

این آمار برای تولید فلفل در ویتنام که بزرگ ترین تولیدکننده در جهان محسوب می شود، 200 هزار تن در سال 2019 است که در مقایسه با سال قبل 2 درصد کمتر شده است.

گرچه، منابع تجاری غیررسمی پیش بینی می کنند این کشور در سال جاری تولید قابل توجهی را تجربه کند که اندکی در مقایسه با سال قبل بیشتر باشد، چون زمین های زراعی حالا به بهترین شرایط برداشت خود رسیده اند.

آمار دیگر نشان می دهد ویتنام دو ماه ابتدایی سال 2019 برابر با 31 هزار تن فلفل سیاه صادر کرده است که در مقایسه با سال قبل آن در همین زمان 4 درصد بیشتر بوده است.

در سال 2019، میزان تولید فلفل سیاه در ویتنام تقریبا 263.5 هزار تن بوده است. در این سال، مساحت زمین‌های زراعی فلفل به تقریبا 137.7 هزار هکتار رسیده بود.

به گفته وزارت کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام، تولید فلفل این کشور در سال 2019 افزایش یافته بود و به 250 هزار تن رسیده است.

براساس آمار وزارت صنعت و تجارت ویتنام، صادرات فلفل این کشور در ماه ژوئن 2020 به 25 هزار تن به ارزش 56 میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با ماه می از نظر حجم و ارزش به ترتیب 17.6 و 8 درصد کاهش یافته است.

این آمار در مقایسه با ماه ژوئن سال 2019 از نظر حجم و ارزش به ترتیب 18.5 و 25.5 درصد کمتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>