اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


علوفه خرد کن صنعتی

علوفه خرد کن چه کاربردی در صنعت کشاورزی دارد؟

پرورش دام و طیور در صنعت کشاورزی و دامپروری از اهمیت زیادی برخوردار است. نوع علوفه و به طور کلی تغذیه ی دام نیاز به توجه بسیاری از جانب کشاورزان و دامپروران دارد. حتی اندازه ی علوفه ها از جمله فاکتورهایی است که باید به آن توجه کرد. بدین منظور و برای تسهیل کار کشاورزان و دامپروران، انواع علوفه خرد کن به وجود آمده اند تا با کارکرد آسان و ارائه ی علوفه در اندازه های مناسب بسته به نوع دام، به پرورش آن ها به بهترین شکل کمک کنند.

علوفه خرد کن چیست؟

یکی از مهم ترین تجهیزات و ادوات کشاورزی و دامپروری دستگاه علوفه خرد کن است. کاربرد این دستگاه برای خرد کردن علوفه هایی است که اندازه ی بزرگ یا درازی داشته و دام قادر به خوردن و یا هضم آن ها در این اندازه نیست. این دستگاه علوفه را به مناسب ترین اندازه (برای گوسفند و بز 3 تا 5 سانتی متر و برای گاو تا 7 سانتی متر) خرد کرده و در نتیجه به رشد و بهره وری بهتر آن ها کمک می کند.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه علوفه خرد کن، صرفه جویی در میزان علوفه ی مصرفی دام است. چرا که در صورت بزرگ بودن علوفه، دام آن ها را نمی خورد و بخش زیادی از آن ها دور ریخته می شود. این دستگاه قادر به خرد کردن انواع علوفه ی دام از جمله کاه، یونجه، گندم، ذرت، جو و سایر علوفه های متداول است و می تواند آن ها را به مناسب ترین اندازه متناسب با دام خرد کند.

انواع دستگاه علوفه خرد کن

انواع دستگاه علوفه خرد کن در مدل ها و شکل های مختلف با ظرفیت های متفاوت، از نیم تن تا پنج تن، متناسب با نیاز افراد در بازار صنعت کشاورزی و دامداری وجود دارند. هر یک از این دستگاه ها با نحوه عملکرد متفاوت علوفه ی دام را به بهترین شکل خرد کرده و بهره وری خوراک را به حداکثر می رساند. انواع دستگاه های علوفه خرد کن عبارت اند از:

علوفه خرد کن گیوتینی

نحوه خرد کردن علوفه خرد کن گیوتینی با دورانی متفاوت است. در این دستگاه تیغه ها در یک جهت حرکت کرده و علوفه را برش می دهد. "نحوه ی عملکرد علوفه خرد کن گیوتینی" به این صورت است که تیغه ی بزرگ و تیز آن به صورت عمودی روی علوفه فرود می اید و آن ها را خرد می کند.

علوفه خرد کن برقی

علوفه خرد کن برقی از طریق الکتروموتور کار می کند و بر اساس ظرفیت و حجم کار به مدل های تک فار، سه فاز و پشت موتوری تقسیم می شود. قدرت موتور این دستگاه ها بین 3 تا 15 اسب بخار بوده و در ظرفیت های نیم تا 3 تن طراحی می شوند که با توجه به نیاز دامداری و بزرگ و کوچک بودن آن انتخاب می گردند. علوفه خرد کن برقی سال هاست جایگزین نوع دستی آن شده است و می تواند علوفه ها را در کمترین زمان با کیفیت بهتری خرد کند.

علوفه خرد کن چندکاره

این دستگاه که به نام علوفه خرد کن همه کاره نیز شناخته می شود چند عمل را به طور هم زمان انجام می دهد. در واقع این دستگاه علاوه بر خرد کردن علوفه، به صورت هم زمان آن ها را آسیاب هم می کند. عمل علوفه کوبی این دستگاه نیز برای انواع علوفه و حتی نان خشک و میوه نیز کاربرد دارد.

نحوه ی عملکرد علوفه خرد کن چندکاره به این صورت است که از درب ورودی بالای آن، علوفه برای آسیاب شدن وارد دستگاه می شود. توری ریزی در خروجی دستگاه به صورت کشویی تعبیه شده که می توان میزان خرد شدن علوفه ها را تنظیم کرد. درب ورودی دستگاه نیز به راحتی از آن جدا و مجددا نصب می شود و با قرار دادن درپوش روی آن می توان دستگاه را به حالت آسیاب تغییر داد.

از دیگر انواع دستگاه علوفه خرد کن می توان به علوفه خرد کن دوار اشاره کرد؛ تیغه های این دستگاه با حرکت دورانی و ضربه زدن به علوفه آن ها را خرد می کند. با نصب توری با سوراخ هایی در اندازه های مختلف در زیر تیغه ی این دستگاه می توان میزان خرد شدن علوفه را تنظیم کرد.

نحوه کار علوفه خرد کن

به طور کلی هر یک از انواع دستگاه های علوفه خرد کن در مدل های مختلف دارای تیغه های فولادی و شبکه یا توری فلزی در اندازه های مختلف بوده و به شیوه ای طراحی شده اند که بتوانند بیشترین بهره وری را برای خرد کردن علوفه ی دام داشته باشند.

این دستگاه ها با بدنه ی محکم و دهانه ی باز در ابعاد مختلف، با سرعت و قدرت بین 2 تا 15 اسب بخار این عمل را انجام می دهند. استفاده از این دستگاه ها بسیار آسان است؛ کافی است بعد از روشن کردن دستگاه، علوفه ی مورد نظر داخل دهانه ی آن ریخته شود تا به شکل خرد شده از قسمت خروجی آن با زاویه ی قابل تنظیم تولید گردد. این دستگاه ها با دو توپی و دو یا سه تیغه ی فوق العاده تیز کار می کنند. بسته به نیاز به اندازه ی ریزتر علوفه، تعداد تیغه های دستگاه بیشتر خواهد بود.

اما کاربردها و موارد استفاده از دستگاه علوفه خرد کن تنها به خرد کردن علوفه ی دام محدود نمی شود. امروزه این دستگاه یکی از مهم ترین دستگا ه ها در صنعت کاغذسازی برای خرد کردن و بازیافت کاغذ و تولید خمیر آن به حساب می آید. علاوه بر این در واحدهای پرورش قارچ نیز از این دستگاه جهت تولید کمپوست قارچ استفاده می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>