اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برای استخراج بیت کوین نه تنها به مصرف بالای انرژی نیاز است که به خنک کننده های عظیم یا فعالیت در محیطی با دمای پایین نیاز است چرا که در پروسه استخراج بیت کوین گرمای زیادی تولید می شود. ایسنا می نویسد استخراج ارز دیجیتال 500 مگاوات در ساعت برق مصرف می کند که به اندازه یک نیروگاه برق است. با توجه به مصرف عظیم انرژی برای تولید بیت کوین این پرسش مطرح می شود که خروجی مصرف این انرژی در کنار بیت کوین برای محیط زیست چیست؟ آیا انرژی تولید شده مهارنشده و دستگاه هایی که از رده خارج می شوند و پیوسته آپدیت شده و دستگاه های تازه ای جای آنها را می گیرند، خطر بزرگی برای محیط زیست به شمار نمی روند؟

ایسنا می نویسد استخراج ارز دیجیتال 500 مگاوات در ساعت برق مصرف می کند که به اندازه یک نیروگاه برق است

کارشناسی معتقد است: « در بحثی که پیرامون اثرات استخراج بیت کوین و مصرف برق بالا و پیامد آن برای محیط زیست هست باید گفت کسانی که طراحان این شبکه بودند یا از مبلغان بلاک چین هستند، به هر حال با ایده بسیار انقلابی برای حذف واسطه آمده اند و معتقدند هر جا واسطه هست، می شود آن را برداشت و مسئولیت آن واسطه را به کد واگذار کرد. به همین خاطر خیلی از این کارشناسان معتقدند، هزینه ای که برای استخراج بیت کوین می شود، هزینه ای است که دنیا دارد برای یک انقلاب بزرگ تکنولوژیک می دهد و در مقایسه، مصرف برق بیت کوین با تمام بانک هایی که در سراسر جهان این همه دفتر و تشکیلات دارند و برای بقای آنها این همه هزینه می شود، ناچیز است. در واقع بانک ها نهادهای واسطه ای هستند که فقط مثلا ارتباطات مالی من و شما را که انجام می شود، تضمین می کنند و سود می برند یعنی ما به آنها اعتماد می کنیم و بخشی از دارایی های زندگی مان را در اختیار آنها قرار می دهیم و آنها همه نوع کار اقتصادی با پول به سختی درآمده ما می کنند و هیچ سودی به ما نمی رسانند. بلاک چین آمده بگوید، این عصر به سر آمده و شما می توانید این کار را خیلی راحت بدون واسطه انجام دهید و اگر واسطه قرار است سودی ببرد، تمامی اعضای شبکه هم باید در آن سهیم باشند. در واقع آمده که با انحصار مالی در سراسر جهان مقابله کند و تازه در ابتدای راه است، مثل اینترنت در دهه 90 است و کسی نمی داند که چه وقت "ایر بی ان بی"ها و فیس بوک ها و اوبرها ظهور خواهند کرد. این مسئله را باید در باره تحولات در حوزه بلاک چین در نظر داشت.»

کوچ ماینرها به ایران، اگر...

این روزنامه نگار تکنولوژی و پژوهشگر بلاکچین در برلین با تمامی بحث هایی که درباره تهدیدهای بیت کوین در جریان است، معتقد است که ایران نباید این فرصت را از دست دهد و با سازوکارهای درست می تواند سود عظیمی از این راه نصیب کشور کند. احسان نوروزی ادامه می دهد:« با تعرفه برق رسمی در ایران حتی اگر برق معمول را استفاده کنید و پول آن را بدهید، هزینه تولید هر بیت کوین در ایران 55 برابر کمتر از آلمان است و این یعنی اختلاف خیلی بزرگ. یعنی اگر کسی سرمایه گذار آلمانی باشد و بخواهد سرمایه گذاری کند و تجهیزاتش را به ایران ببرد، 55 برابر بیشتر بازگشت سرمایه خواهد داشت. این می تواند زمینه خیلی مناسبی برای کوچ بخش بزرگی از ماینرهای جهان از چین، سوییس یا دیگر کشورها به ایران باشد. این یعنی فرصت عظیم برای سرمایه گذاری و ارزآوری برای کشور. اما اینکه آیا اراده انجام چنین کاری وجود دارد یا نه، احتمالا نه. چون نهادهایی که از همه چیزهای دیگر سود می برند، طبعا می خواهند از این عرصه هم فقط خودشان سود ببرند.»

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>