اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع دستگاه چوب خردکن

طبقه بندی انواع دستگاه خردکن چوب از لحاظ نحوه ی عملکرد

1- چوب خردکن غلتکی

High-Torque Roller: در این نوع از چوب خرد کن غلتک هایی با گشتاور بالا و سرعت چرخش پایین، وظیفه خرد کردن چوب را دارند و معمولا از یک موتور الکتریکی تغذیه می شوند و برخی از این دستگاه ها به مکانیزم ضد گیر کردن شاخه ها یا معکوس کننده نیز مجهز هستند.این مدل کم صداتر است و مصرف انرژی بهینه ای را دارد و فرسایش قطعات کمتری دارند اما از طرفی شکل خرده چوب ها منظم نیستند.

2-چوب خردکن بشقابی یا صفحه ای

Disc: متداول ترین نوع دستگاه چوب خردکن، خردکن نوع دیسکی یا بشقابی است که مجهز به تیغه های خرد کن در سطح عمودی در حال چرخش با دور بسیار بالا می باشد. این دستگاه پر مصرف است ولی شکل خرده چوب ها منظم تر خواهد بود. خردکن های صنعتی بشقابی دارای صفحه ای به قطر 4 متر هستند که به موتوری با قدرت 4000 تا 5000 اسب بخار یعنی از 3000 تا 3700 کیلووات نیاز دارند.

چوب خردکن های دیسکی با دور بسیار بالایی کار می کنند که در نتیجه مصرف انرژی را بالایی دارند و نیاز به فولاد بسیار مقاوم گران قیمت دارند و همچنان به علت فشار کار بالا؛ فرسایش تیغه ها به سرعت رخ می دهد.

دستگاه های چوب خردکن موجود در بازار کشور بسیار سنگین و بزرگ هستند که برای حمل و نقل آن ها نیاز به تراکتور یا ماشین های سنگین می‌باشد و در معابر روستایی و شهری به راحتی جابه جا نمی شوند و لرزش و صدا زیاد دارند و به همین دلیل در مناطق مسکونی و شهری قابل استفاده نیستند. در ضمن کامیون های لازم برای حمل و نقل این دستگاه ها با محدودیت های زمانی، مکانی و اقتصادی از نظر تهیه، نگهداری، تعمیرات، عبور و مرور ترافیک شهری و جاده ای مواجه هستند.

انواع چوب خردکن بر اساس نیروی محرکه

دستگاه و تجهیزات چوب خردکن، که از پرکاربردترین دستگاه ها و ماشین آلات صنعت کشاورزی و باغبانی و دامداری هستند، با یکدیگر تفاوت داشته و بر حسب نیروی محرکه خود، توان کاری متفاوتی دارند. از جمله مزیت های استفاده از چوب خرد کن ها آن است، که می توان شاخه ها را، به خرده چوب هایی با سایز های مختلف تبدیل کرد و به غیر از مصارف کشاورزی، در صنعت نیز بکار برد.

سرشاخه خرد کن

سرشاخه خردکن ها دارای انواع مختلفی بوده، که بر حسب توان و قدرتی که دارند، دسته بندی می شوند. همچنین برخی از آن ها دارای قابلیت های ویژه ای مانند داشتن نیروی مکنده هستند، که باعث راحتی کار می شود.

از جمله مواردی که در خرید این سرشاخه خردکن ها باید رعایت شود، تعداد تیغه ها، چکش و از همه مهم تر، توان و کیفیت موتور است.سرشاخه خرد کن ها نیز مانند چوب خرد کن ها دارای انواع مختلفی بوده، که بر حسب توان مصرفیشان معرفی می گردند، مانند:

  • سرشاخه خردکن های موتوری
  • سرشاخه خردکن های برقی

چوب خرد کن برقی

این نوع از تجهیزات چوب خردکن دارای ظرفیت و سرعت بالایی هستند و طرفداران بسیاری دارند. برخوردای از سایزهای مختلف و تنوع در ظاهر محصول، این چوب خردکن برقی را به یکی از پرکاربرد ترین وسایل در این زمینه تبدیل کرده است. این نوع از چوب خردکن ها به صورت اتصال به تراکتور و تکی عرضه می شوند. همچنین این مدل نیز مانند سایر مدل های با ظرفیت بالا، دو کاناپه بوده و هم برای چوب هایی با قطر 3 سانتی متر به کار می رود و هم قابل استفاده برای چوب های با قطر 7 سانتی متر است.

چوب خرد کن موتوری

چوب خردکن های موتوری دارای پیچیدگی های بیشتری نسبت به سایر چوب خردکن ها هستند و معمولا از سوخت های بنزین و گازوئیل به عنوان منبع انرژی برای کار کردن استفاده می شود. این دستگاه ها بسیار پرقدرت بوده، اما در کنار آن، صدای زیادی نیز تولید می کنند. ظرفیت بالا و قابلیت استفاده به طور طولانی مدت، از مزایای چوب خرد کن موتوری است.همچنین چوب خرد کن های گازوئیلی دارای ظرفیت بیشتری نسبت به چوب خردکن های بنزینی دارند.

چوب خرد کن پشت تراکتوری

چوب خرد کن های پشت تراکتوری یکی از معمول ترین و پر استفاده ترین نوع چوب خردکن هستند که دارای اندازه ها و مدل های مختلفی هستند. در واقع بیشترین تنوع در طرح را، در چوب خرد کن های پشت تراکتوری مشاهده می کنیم. داشتن ظرفیت بالا، حمل آسان و به کارگیری در مقیاس های بزرگ، از جمله مزایای استفاده از این نوع چوب خرد کن ها است.

علاوه بر آن، دیگر نیازی نیست که بعد از خرد کردن چوب ها، آن ها را به محل مورد نظر حمل کنید. زیرا که حرکت با تراکتور این کار را برای شما آسان می کند. همچنین قابل ذکر است که، چوب خردکن های پشت تراکتوری، به دلیل ظرفیت بالایی که دارند، دارای پرقدرت ترین موتورها در بین همتایان خود هستند.

اهداف کاربردی و مزایای استفاده از چوب خردکن ها

  • تولید دستگاهی کوچک: چوب خرد کن ها، به دلیل راحتی حمل و کم صدا بودن و امکان تنظیم اندازه خرده چوب خروجی در شهر کارایی بالایی دارند.
  • ایجاد امکان حمل و نگهداری: همانطور که اشاره شد ضایعات هرس درختان و تبدیل آنها به خرده چوب کاربردهای متعدد در صنایع مختلف دارد.
  • استفاده از خرده چوب حاصل از ضایعات هرس در صنایع تبدیلی کاغذسازی و تولید تخته فیبر و ساخت کود و خاک گیاهی و استفاده از آن برای تولید الکتریسیته
  • جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک به حفظ محیط زیست
  • ایجاد منبعی اقتصادی برای باغداران و روستاییان از طریق فروش و تبدیل ضایعات هرس

همان طور که اشاره شد، چوب خردکن ها از پرکاربردترین دستگاه ها و ماشیت آلات صنعت کشاورزی و باغبانی هستند که از لحاظ نیروی محرکه و نحوه ی عملکرد انواع مختلفی دارند؛ اما به طور کلی دارای سه بخش اصلی هستند..

3 بخش اصلی دستگاه چوب خردکن

  • ورودی قیفی شکل Hopper with a Collar
  •  واحد خرد کننده The Chipper Mechanism
  •  مخزن ذخیره خرده چوب Optional Collection Bin

خروجی این دستگاه ها، یعنی خرده چوب های ایجاد شده، معمولا دارای سایز دو و نیم در پنج و یک دهم سانتی متر هستند.چوب خردکن های سایز بزرگ در بخش ورودی قیفی شکل خود، چندین غلتک شیاردار دارند تا شاخه ها را گرفته و با سرعتی ثابت به سمت بخش خرد کننده هدایت کنند. آن ها عموما سیستم معکوس کننده ای دارند که در صورت گیر کردن شاخه ها بتوانند آنها را از میان غلتک ها خارج کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>