اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه ملت بلون

ممکن است نام ملت بلون برای شما آشنا نباشد. با این حال حتما بارها این پارچه را از نزدیک دیده اید یا بدون آنکه نامش را بدانید از آن استفاده کرده اید. پارچه ملت بلون یک پارچه نازک و کارآمد است که بیش از هر چیز در مصارف پزشکی مورداستفاده قرار می گیرد.

با این حال این پارچه مصارف زیادی دارد که آن را به یک ماده اولیه کاربردی در بسیاری از صنایع تبدیل کرده و مهم ترین مصرف آن را در ماسک های پزشکی می توان دید. در ادامه با این پارچه و مصرف آن در صنعت پزشکی بیشتر آشنا شوید.

پارچه ملت بلون؛ لایه محافظ در برابر آلودگی

اگر تا به حال از روی کنجکاوی لایه ماسک را باز کرده باشید، یک پارچه نازک با بافت متفاوت را در آن می بینید. این لایه نازک همان پارچه ملت بلون است. ملت بلون در حقیقت یک لایه محافظ است که مانند یک فیلتر قدرتمند عمل کرده و از نفوذ ذرات آلودگی و مایعات پراکنده در هوا تا حد زیادی جلوگیری می کند.

ملت بلون یکی از جدیدترین تکنولوژی های تولید پارچه بدون بافت است. به همین دلیل دستگاه های تولید کننده آن بسیار منحصربه فرد هستند و این موضوع باعث می شود که قیمت تجهیزات صنعتی برای تولید این محصول بسیار بالا باشد.

کاربردهای لایه ملت بلون؛ از پزشکی تا پتروشیمی

ملت بلون را بیش از هرچیز یکی از مهم ترین مواد در خانواده محصولات پزشکی و بهداشتی می شمارند. این پارچه به دلیل خاصیت مقاومت در برابر ذرات، برای مصارف پزشکی بسیار استاندارد است. با این حال علاوه بر پزشکی، آن را در صنایع دیگری نیز می توان دید.

استفاده از لایه نفوذناپذیر ملت بلون در صنایع پر آلودگی

بسیاری از افرادی که در صنایعی با آلودگی بالا فعالیت می کنند، روزانه با درصد بالایی از آلاینده ها و ذرات غلیظ پراکنده در هوا در ارتباط هستند. حضور در محیط کارخانه ها و کارگاه های تولید محصولات پتروشیمی باعث می شود که افراد مدام در معرض خطر مسمومیت بر اثر نشست ذرات در ریه ها قرار داشته باشند.

به همین دلیل در سال های اخیر ماسک ها و پوشاننده های صورت خاصی تولید شده که در آن لایه ای از پارچه ملت بلون وجود دارد.این ماسک باعث می شود تا آلودگی کمتری به دستگاه تنفسی افراد وارد شود. برای اینکه ماسک محافظ دچار آلودگی نشود، آن ها را با کمک دستگاه بسته بندی به صورت پک های بهداشتی درمی آورند.

تولید ماسک پزشکی و تجهیزات بهداشتی؛ مهم ترین استفاده از لایه ملت بلون

مهم ترین کاربرد پارچه ملت بلون، استفاده از آن در تولید ماسک پزشکی است. به دلیل اهمیتی که در استانداردهای بهداشتی تولید ماسک وجود دارد، استفاده از این لایه رواج زیادی در صنعت تولید تجهیزات بهداشتی دارد. همانطور که گفتیم لایه ملت بلون با وجود بافت نازک خود، یک فیلتر قوی است.

این فیلتر می تواند ذرات معلق آلوده در هوا را شناسایی کند و به آن ها اجازه عبور از لایه را ندهد. علاوه بر ماسک، گاهی از این پارچه برای لباس ها و کلاه های اتاق عمل و اتاق های ایزوله، ملحفه های یک بار مصرف بیمارستانی و پدهای بهداشتی نیز استفاده می شود.

ماسک بهداشتی مجهز به لایه محافظ تنها در مصارف پزشکی کاربرد ندارد. بلکه در بسیاری از کارخانه ها و صنایع تولیدی، افرادی که در بخش های مختلف خط تولید از کار با دستگاه شیرینگ پک تا حمل و نقل محصول مشغول فعالیت هستند، برای ایجاد فضای استریل بیشتر از این ماسک استفاده می کنند.

مهم ترین ویژگی های پارچه ملت بلون؛ چرا این لایه استریل است؟
بافت لایه ملت بلون بسیار ظریف و نازک است. با این حال آن را بهترین لایه محافظ برای ذرات رطوبت می دانند. این لایه به دلایل زیر به یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه تولید تجهیزات استریل تبدیل شده است:

  • مقاومت بالایی دارد و به سادگی دچار سایش و پارگی نمی شود
  • سبک است و استفاده از آن به طور روزانه ضرری برای سلامت بدن انسان ندارد
  • فضای خالی میان بافت حدود 1 الی 5 میکرون است و به همین دلیل می توان آن را نفوذناپذیر دانست
  • ساختاری سازگار با محیط زیست دارد
  • در تنفس ایجاد اختلال نمی کند و به راحتی اجازه عبور اکسیژن از آن وجود دارد
  • با کمک جدیدترین تکنولوژی ها و استفاده از ذرات نانو متری ساخته شده است
  • دربرابر گرما و شعله های آتش مقاوم است

آیا ماسک بهداشتی قابل شستشو است؟

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام استفاده از ماسک با آن روبه رو هستید، این است که آیا ماسک های پزشکی را می توان شست و دوباره استفاده کرد؟ با توجه به اینکه پارچه ملت بلون موجود در ماسک و لباس های استریل پزشکی، بافت خاصی دارد، ممکن است لایه محافظ آن با شستشو به سرعت از بین برود.

در این صورت استفاده از ماسک دیگر نمی تواند تضمینی برای سلامت شما و ایمن ماندن از ذرات آلودگی باشد.این ویژگی پارچه ملت بلون باعث شده تا لوازم ساخته شده از این لایه در دسته کالاهای استریل یک بار مصرف قرار بگیرد.

نحوه تشخیص کیفیت پارچه ملت بلون؛ آیا ماسک شما محافظ واقعی است؟

با توجه به بافت ظریفی که در لایه محافظ ماسک بهداشتی وجود دارد، به سادگی نمونه های تقلبی و غیرکارآمد آن را می توان به بازار عرضه کرد. برای اینکه تشخیص دهید که پارچه ملت بلون به کار رفته در ماسک شما چقدر استاندارد است، آزمایشات ساده ای را انجام دهید.

برای مثال ماسک را به دهان خود بزنید و سپس تلاش کنید تا یک شمع روشن را با فوت خاموش کنید. اگر این اتفاق به سادگی افتاد، ممکن است ماسک شما فاقد پارچه ملت بلون باشد یا از لایه نامرغوبی در آن استفاده شده باشد.

همچنین می توانید در ماسک آب بریزید. لایه ملت بلون در برابر نشت آب کاملا مقاوم است و اجازه عبور قطرات آب و ذرات رطوبت را نخواهد داد. گرفتن ماسک در برابر شعله های آتش و تشخیص منبع نور از پشت ماسک از دیگر راه های تشخیص ماسک مرغوب با لایه ملت بلون استاندارد است. البته توجه کنید که این راه ها در کنار هم می تواند معیار تشخیص سالم یا فاقد استاندارد بودن ماسک باشند.

بهترین راه این است که از فروشگاه های معتبر ماسک را خریداری کنید. همچنین تنها محصولات بهداشتی را انتخاب کنید که بسته بندی مناسبی دارند و به وسیله دستگاه دوخت پلاستیک کاملا دربرابر آلودگی احتمالی محیط بیرون ایزوله شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>