اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیت ماس چیست؟

پیت ماس مواد فیبری مرده هستند و زمانی تشکیل می شوند که خزه یا ماس (Moss) و موجودات زنده دیگر مرده و در باتلاق های توربی طی چندهزار سال تجزیه می شوند. معنی لغوی پیت ماس، خزه تورب است. تفاوت بین پیت ماس و کمپوست خانگی این است که پیت ماس از خزه تشکیل شده و تجزیه آن در شرایط عدم وجود هوا اتفاق می افتد که فرآیند تجزیه را بسیار کند می کند.

به همین علت چند هزار سال طول می کشد تا خزه تورب تشکیل شود. در هر سال کمتر از 1 میلی متر به عمق باتلاق تورب افزوده می شود. از آنجایی که این فرآیند بسیار کند است پیت ماس منبع تجدید ناپذیر محسوب می شود.

پیت ماس یک ماده گیاهی است که به مقدار کمی تجزیه شده و در زمین های خزه ای و همچنین در شرایط بی هوازی مثل مرداب ها و باتلاق ها تشکیل می گردد و دارای PH اسیدی می باشد. هزینه زیاد، کمیابی و نگرانی های زیست محیطی درمورد خسارت وارده به معادن پیت ماس در اثر برداشت بی رویه محققین را بر آن داشته است تا جایگزین مناسبی برای این ماده بیایند.

پیت ماس اسفاگنوم را با خزه اسفاگنوم اشتباه نگیرید. خزه اسفاگنوم از رشته های بلند و فیبری موادگیاهی به دست می آید و باتلاقی نیست. گلخانه داران از خزه اسفاگنوم برای پوشش دادن سبدهای تزیینی یا در دسته گل و گلدان استفاده می کنند. پیت ماس اسفاگنوم به طور گسترده ای به عنوان بسترهای گلدانی در کشت بدون خاک در باغبانی استفاده می شود.

پیت ماس اسفاگنوم خصوصیات فیزیکی مطلوبی دارد. پیت ماس به دلیل هزینه بالا و داشتن خصوصیاتی از قبیل PH بسیار پایین و عدم جذب مناسب آب پس از یک بار خشک شدن، قابل استفاده برای تمام گیاهان نمی باشد. پیت می تواند به عنوان بستر رشد برای گیاهان کشت شده در درون ظرف و برای سبزی ها و گل های بریده شده استفاده شود.

پیت دارای تخلخل بالا، تهویه خوب و ظرفیت نگهداری آب بالا و دارای مواد غذایی است که به آسانی پس از کوددهی در اختیار گیاه قرار می گیرد. پیت عاری از عوامل بیماری گیاهی بوده و منجر به رشد سریعتر گیاه می گردد. وقتی به عنوان بستر کشت استفاده شود از نظر فیزیکی نسبتاً مقاوم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>