اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در صورتی که شما باغدار بوده و یا به تازگی باغ میوه ای خریداری نموده اید، سمپاشی درختان را همواره در ذهن خود داشته باشید. این بخشی از مراقبت هایی است که به شما کمک می کند در زمان برداشت، بهترین عملکرد حاصل گردد. به هر حال این مسئله طبیعی است که آفات و امراض به هر دلیل به سراغ باغ شما آمده و درختان را مورد حمله قرار دهند.

در این زمان است که سمپاشی درختان اهمیت خود را نشان می دهد. اگر قبل از ورود حشرات و یا در ابتدای حمله، سمپاشی انجام گیرد از خسارت کلان جلوگیری خواهد شد. در این مقاله به شما کمک می کنیم با در نظر گرفتن برخی از نکات، مراقبت اصولی و دقیق از درختان داشته و نهایتا از بهترین عملکرد نصیب شما گردد.

مهم ترین نکات در مورد سمپاشی درختان

قبل از اینکه سمپاشی درختان را انجام دهید ابتدا شناخت کافی از نوع سم، فرمولاسیون آن، مدت زمان لازم برای اثر گذاری، تأثیرات آن بر روی انسان، نحوه اثر گذاری و... داشته باشید. این اولین اقدامی است که هر باغدار باید انجام دهد. این اطلاعات نه تنها به افزایش کارایی سم کمک نموده بلکه خطرات زیست محیطی و آسیب های وارده به سلامتی شما به کمترین مقدار کاهش می یابد.

سم مورد استفاده باید با نوع آفت و نوع گیاه تطابق داشته باشد. این مسئله بسیار بر روی کارایی سم و محافظت از درخت تأثیر می گذارد. برای مثال ممکن است برخی از آفات به داخل گیاه نفوذ کرده و نیاز به استفاده از سموم سیستمیک باشد.

آیا می دانید کوچک ترین خطا در انتخاب نوع سم سیستمیک سازگار با گیاه باعث مرگ درخت خواهد شد؟ به همین دلیل است که شما نباید سر خود و بدون مشورت با یک مهندس با تجربه، از یک نوع سم برای تمامی گیاهان استفاده کنید. درختان و سبزیجات درجه متفاوتی از سازگاری را به انواع سموم داشته و در زمان سمپاشی درختان باید به این مسئله توجه شود.

زمان سمپاشی درختان بسیار مهم است. برای مثال اگر دیرتر از موعد اقدام نمایید، مجبور خواهید بود دوز بالاتری از سم را مصرف کنید. به جز تأثیرات منفی بر روی گیاه، این عمل مقاومت آفات به بیماری ها را به سم در پی زمان به دنبال خواهد داشت. بدترین اتفاق در امر کشاورزی، مقاوم شدن آفات و امراض به سموم است. در این صورت شما مجبور خواهید بود هر بار از سم قوی تر و به تعداد دفعات بیشتری استفاده کنید که قطعا آسیب های اکولوژی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

فراموش نکنید که حداقل تا چندین ساعت بعد از سمپاشی نباید بارندگی رخ بدهد چرا که اثر سم را از بین خواهد برد. بنابراین ابتدا وضعیت آب و هوایی را کنترل نموده و سپس اقدام کنید.

توجه کنید که به هیچ عنوان نباید در یک روز بادی سمپاشی را انجام دهید. در این زمان بادبردگی رخ خواهد داد. چنین اتفاقی علاوه بر اینکه کارایی سمپاشی درختان را کم می کند، بلکه چند عارضه دیگر خواهد داشت. در ابتدا بحث سلامتی را باید در نظر گرفت که بادبردگی سم منجر به مشکلات تنفسی می گردد. از سویی دیگر این سم بر روی گیاهان مجاور تأثیر گذاشته و در صورت حساسیت، منجر به سوختگی گیاهان می شود.

یکی از نکات مهم که باید در سمپاشی درختان مد نظر قرار دهید، دستورالعمل استفاده از سم است. معمولا هر سم برای چند خانواده از گیاه ساخته شده و برای هر کدام، دستورالعمل خاصی دارد. اجرای کار خارج از ان، خسارت زا خواهد بود.

نازل هایی که برای سمپاشی درختان استفاده می شود بر روی کیفیت کار و عملکرد نهایی سم تأثیر می گذارد. در زمان خرید به سراغ نازل مناسب متناسب با نوع درختان و گیاهان بروید.

چند نکته ایمنی در زمان سمپاشی درختان

  • توصیه می کنیم که در زمان سمپاشی درختان حتما موارد ایمنی را رعایت فرمایید. به عبارت دیگر از لباس مناسب، دستکش، عینک و ماسک استفاده نموده و به هیچ عنوان با این پوشش وارد محیط کار و خانه نشوید.
  • در تمام مدت سمپاشی درختان از خوردن خوراکی و حتی نوشیدن آب پرهیز کنید.
  • در صورتی که نیاز به مخلوط کردن سم با برخی از مواد همانند ادجوانت ها باشد، وسیله مخصوص اینکار را به کار برده و این وسیله را تنها در زمان سمپاشی درختان استفاده کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>