اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گردو و چگونگی نگهداری از گردو و همچنین بهترین کود برای درخت گردو موضوع مورد بحث ما در این مقاله می باشد. مقاله قصد داریم به بررسی این که بهترین کود برای درخت گردو چه می باشد و همچنین موضوعات پیرامون آن بپردازید و اگر شما قصد دارید در رابطه با این میوه و همچنین بهترین کود مناسب برای درخت این میوه اطلاعات کامل به دست آورید می توانید این مقالات انتها مطالعه نمایید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

بررسی بهترین کود برای درخت گردو

در حالت کلی قبل از اینکه درخت گردو درون زمین کاشته شود باغ های گردو بر اساس وسعت و مساحت زمین همچنین نوع خاک مورد آنالیز قرار می گیرد. دلیل این آنالیز این می باشد که خاک به بهترین شکل مورد بررسی قرار گیرد و باعث شود تا هنگامی که نهال گردو درون زمین کاشته می شود باید نهال قدرت کافی را برای رشد و همچنین برای باردهی داشته باشد.

در حالت کلی نوع کود و همچنین میزان کود به نوع خاک زمینی که قرار است نهال گردو در آن کاشته شود بستگی دارد همانطور که گفته شد تقویت خاک قبل از اینکه نهال های گردو درون زمین کاشته شوند بسیار مهم می باشد.

دلیل این موضوع می باشد که این میوه در سال های اولیه که در حال رشد و ریشه بندی می باشد و دارای ریشه های بسیار زیادی می باشد و کود های آلی یا همان کودهای حیوانی حتما باید همراه با کودهای شیمیایی در فصل زمستان به صورت چال کود در سایه انداز درخت چال شوند تا بدین صورت درخت گردو بتواند انرژی مورد نیاز خود برای رشد و باردهی را تامین نماید.

برای چال کردن کود در زمین هایی که قرار است درخت این میوه در آن کاشته شود باید گودالی به عمق یک متر و همچنین عرض 40 سانتیمتر و همچنین به طول یک متر کنده شود و کود مورد نظر در آن ریخته شود و نکته ای که در این رابطه باید بگوییم این می باشد که حتماً باید این چاله ها در سایه انداز درخت حفظ شوند. برای کود دهی به درختانی که دارای سن بالای 15 سال می باشند باید یک کیلو گرم سولفات پتاسیم و همچنین 500 گرم سولفاتروی و همچنین 500 گرم سولفات آهن بر روی کودهای حیوانی و یا همان کود های عالی ریخته شود و باید به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. پس از اینکه این کود ها با یکدیگر مخلوط شدند و تمام و کمال به درون چاله مورد نظر ریخته شوند.

خاک مناسب برای کاشت نهال گردو

در حالت کلی برای اینکه نهال گردو بتواند انرژی مورد نیاز خود برای رشد و ریشه دهی را تامین نماید، باید در چاله ای که قرار است نهال گردو در آن کاشته شود انواع کودهای حیوانی و شیمیایی به صورت تمام و کمال درون این چاله ها ریخته شود.

در حالت کلی هرچه عمق و قطر چاله ای که قرار است نهال گردو در آن کاشته شود بیشتر باشد برای نهال گردو شرایط مناسب تری را ایجاد می نماید. اما در حالت کلی اگر شما می خواهید که نهال گردو شما به بهترین شکل بارور شود و در عرض کوتاه ترین مدت به باروری برسد می توانید چاله ای به عمق و قطر 1 الی 2 متر حفر نمایید و همچنین خاک مناسب و غنی شده ای را در درون آن بریزید.

البته نکته ای که در رابطه با این موضوع باید به شما بگویم این می باشد که بهترین گزینه ای می باشد که شما این کار را چند ماه یا چند سال قبل از اینکه نهال این میوه را در این منطقه بکارید انجام دهید زیرا در این صورت خاک می تواند شرایط بسیار مناسب تری را برای نهال گردو به وجود بیاورد.

پس از اینکه نهال های این میوه به صورت تمام و کمال در درون چاله ها کاشته شدن بهترین کار این می باشد که در فصل بهار و تابستان سطح خاک موجود در اطراف نهال گردو را با برگ های پوسیده و همچنین باقی مانده گیاهانی مانند کاه و کلش گندم به صورت تمام و کمال بپوشانیم تا بتوانیم از تبخیر و هدر رفتن آب موجود در اطراف ریشه نهال درخت گردو جلوگیری نماییم بدین صورت نهال گردو آب بیشتری را می تواند یابد و از آن استفاده نمایید.

راهکار هایی برای پرورش گردو

همانطور که میدانید در حالت کلی درخت این میوه درختی بسیار بزرگ و گسترده می باشد و بیشتر از درختان دیگر به نور نیاز دارد. درخت گردو در هنگامی که به سن بلوغ می رسد به صورت کامل به باروری می رسد و میوه می دهد و همچنین در قسمت هایی از درخت گردو که نور بیشتری را دریافت نموده اند نسبت به سایر قسمت های درخت از باردهی بسیار بهتری بهره می برند.

به طور معمول درختان گردو باید به گونه ای کاشته شوند که بین آنها کمتر از 10 متر فاصله نباشد، زیرا این درختان همان طور که گفته شد درختان بسیار بزرگ و گسترده می باشند و پس از گذشت چند سال که رشد آنها افزایش یافت و درختان گسترده شدن شاخ و برگ آن ها مزاحم یکدیگر می شوند و شاخ و برگشان در یکدیگر می پیچد و همین موضوع باعث می شود تا برگهای درخت دچار ریزش شود.

در حالت کلی موضوعی که تأثیر بسیار زیادی را بر روی کیفیت باردهی گردو می گذارد نوع نهال، کیفیت خاک، کیفیت آب و هوا و همچنین محیط کشت می باشد، اگر تمامی این موارد در بالاترین سطح کیفیت باشند باردهی گردو در بهترین حالت ممکن قرار می گیرد. در حالت کلی این میوه در مناطقی که دارای آب و هوای سرد و یا معتدل می باشند دارای رشد بسیار بهتری نسبت به سایر مناطق می باشد و اگر نهال گردو در چنین مناطقی کاشته شود می توان میوه بهتری از آن گرفت.

در حالت معمول کاشت و همچنین تکثیر درخت گردو از طریق بذر گردو انجام می شود و باید بذر این میوه در سن دو سالگی به وسیله پیوند به وضعیت دیگری پیوند زده شود تا بتواند حاصل بهتر و یکدست تری را بدهد. در حالت کلی بهترین فصل برای کاشت نهال اوایل فصل بهار می باشد. به موضوعی که در هنگام کاشت نهال باید توجه ویژه داشتیم می باشد که حتماً باید نهال حداقل 20 الی 30 سانتی متر بالاتر از کف جویی کاشته شود تا پس از گذشت مدتی به بیماری آب سیاه دچار نشود و باعث نشود که نهال به طور کامل خشک شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>