اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

همان گونه که می دانید در گذشته های نه چندان دور به منظور کشت از گلدان های سفالی یا گلدان های توربی استفاده می شده است ولی امروزه نشاها در انواع سینی کشت به منظور کشت انواع سبزی و صیفی جات به مانند:

خیار و گوجه، فلفل، هندوانه، کلم و... استفاده می شود که تقریبا تمامی انواع سینی کشت به صورت پلاستیکی می باشند و حجره هایی به شکل مخروط یا هرم معکوس دارند که به سمت کف باریک می گردند. اما اینکه چرا از انواع سینی کشت امروزه بیشتر استفاده می شود؟ و اینکه این گونه از سینی ها چه خاصیت و مزیتی در پی دارند؟ و سوالاتی دیگر از این قبیل را در ادامه پاسخ خواهیم داد.

بهره مندی از انواع سینی کشت در کشاورزی مدرن امروزی

در کشاورزی مدرن امروزی از انواع سینی کشت استفاده می شود و این ابزار یکی از پرکاربردترین ابزارهایی به شمار می رود که در سراسر دنیا مورد استفاده کشاورزان مختلف قرار می گیرد. چرا که به منظور پیش رس نمودن گل های فضای سبز یا پیش رس نمودن انواع صیفی جات مختلف نظیر: گوجه فرنگی و فلفل و... در فصل زمستان و انتقال آن ها به بستر اصلی کاشت به منظور جلوگیری از سرمای زمستانه به آن ها از انواع سینی کشت مورد استفاده واقع می گردد که همین مسئله خود یکی از مزیت های استفاده و بهره مندی از انواع مختلف سینی کشت در کشاورزی امروزی محسوب می گردد.

انواع سینی کشت به صورت پلاستیکی و یا مواد پلی اتلینی در بازار وجود دارند که استفاده از آن ها می تواند یکی از گزینه های مناسب پیش روی کشاورزان به منظور رشد نشاء باشد. چرا که نشاء را بعد از یک بازه زمانی محدود به هنگام مساعد شدن شرایط آب و هوایی به بیرون از گلخانه و در فضای بازی انتقال می دهند که بهره مندی از انواع سینی کشت می تواند به یک کشاورز کمک کند تا گیاهان وی با کمترین تنش ممکن به رشد خود ادامه داده و آماده انتقال به زمین اصلی گردند. به همین علت است که استفاده و بهره مندی از انواع سینی کشت در کشاورزی روز دنیا مطرح شده است و جایگزین بی بدیلی برای روش های سنتی پیشین گردیده است.

مزیت های چشمگیر استفاده از انواع سینی کشت
استفاده از انواع سینی کشت دربردارنده مزیت های چشمگیری است که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:

  • کنترل هر گونه آفات و بیماری در گیاهان به بهترین شکل ممکن
  • امکان بهره مندی از سینی کشت تا چندین بار

با توجه به اینکه انواع سینی کشت از جمله پلاستیکی و پلی استیرن دربردارنده هزینه های بسیار زیادی است، یک کشاورز می توان از انواع سینی کشت خود تا چندین مرتبه استفاده نماید و تا زمانی از آن ها استفاده کند که هیچ گونه آسیبی به سینی نشاء وارد نیاید. البته برای این مهم باید در نظر داشت که به منظور جلوگیری به عمل آوردن از هر گونه بیماری و میکروب می بایست پس از هر بار استفاده از انواع سینی کشت آن ها را به طور کامل ضدعفونی نمود که اجرای این فرآیند با یک محلول وایتکس 10 درصد به راحتی صورت می گیرد و انواع سینی کشت را شما می توانید بدین ترتیب ضدعفونی کنید تا برای مصارف بعدی بتوانید به راحتی باری دیگر از آن ها بهره مند گردید.

  • حمل و نقل آسان و بی دردسر انواع سینی کشت و جا به جایی آن ها از هر مکانی به مکان دیگر
  • قیمت بهینه بهره مندی از سینی کشت
  •  زهکش و تهویه مناسب استفاده از سینی کشت
  • افزایش بی رویه نشاء تولیدی بار استفاده از انواع سینی کشت توسط کشاورزان
  • عدم اشغال فضای زیاد و کاهش مصرف سوخت و کود و انرژی و حتی نیروی انسانی

خرید انواع سینی کشت بسته به نیاز کشاورز

یک کشاورز بسته به نیاز خود به خرید انواع سینی کشت روی می آورد. با توجه به این که یک کشاورز بخواهد از چه تعداد سینی کشت استفاده به عمل آورد، می تواند انواع سینی کشت مورد نیاز خود را خریداری نماید و از آن ها به بهترین نحو ممکن بیشترین استفاده را داشته باشد. به همین منظور دست کشاورز در سینی کشت کاملا باز است.

بدین صورت که وی می تواند انواع سینی کشت را بسته به تعداد حفره های گوناگون خریداری نماید. تعداد حفره های مختلف در سینی کشت به صورت 24، 28، 32، 45، 50، 70.... و حتی 128 حفره ای می باشد تا یک کشاورز بتواند یکی از انواع سینی کشت را با توجه به تعداد حفره های گوناگون خریداری نموده و از آن در رشد گیاهان خویش استفاده به عمل آورد.

شیوه پر کردن انواع سینی کشت

پس از اینکه یک کشاورز یکی از انواع مختلف سینی کشت را با توجه به تعداد حفره های گوناگون خریداری نمود، می بایست حفره های موجود در انواع سینی کشت را پر کند. برای این مهم لازم است که در وهله نخست دانه ها و بذر های خود را پیش از کاشت به مدت زمانی تقریبی 15 دقیقه ای در داخل آب بریزد.

در این صورت اگر دانه ها روی آب ماندند، خود نشان دهنده آن است که به احتمال زیاد آن ها از بین رفته اند اما در صورتی که به زیر آب رفتند، یعنی هنوز دانه ها زنده اند. حال برای پر کردن حفره های انواع سینی کشت می توان به دو صورت دستی و اتوماتیک این فرآیند را صورت داد. کاشت بذرها نیز به دو صورت دستی و اتوماتیک توسط انواع ماشین آلات روز صورت می گیرد.

به این صورت که تنها یک بذر در هر حفره قرار می دهند. البته در بذرهای کوچک می توان در هر حفره، دو بذر را نیز جای داد تا در صورتی که یکی از آن ها بنا به هر دلیلی رشد نکرد، بذر دیگری به روند رشد خود ادامه دهد. به این صورت کم کم تمامی حفره های موجود در انواع سینی کشت را پر می کنند تا آماده رشد و باروری گیاهان و انواع صیفی جات خود در آینده ای نه چندان دور باشند.

8- و...

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>