اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از این مواد مورد استفاده کشاورزان در همین راستا هیومیک اسید می باشد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت تا با شناختی که نسبت به هیومیک اسید حاصل می شود، به تأثیرات آن بر خاک های شور به طور دقیق تر بحث و بررسی حاصل آید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به تمامی این نکات پرداخته شود.

تعریف هیومیک اسید و کاربرد آن

اگر بخواهیم هیومیک اسید را خیلی واضح تعریف کنیم، می توانیم به این تعریف از آن استناد کنیم: هیومیک اسید به عنوان بقایای تجزیه شده مواد ارگانیک یا مواد آلی می باشند که به صورت مولکول هایی با زنجیره بلند، وزن سنگین و رنگ قهوه ای می باشند. هیومیک اسید مخلوطی از چند ترکیب می باشد که خواصی مشابه یکدیگر دارند و اثرات متفاوتی را روی خاک و رشد گیاهان می گذارند.

بنابراین می توان اذعان داشت که هیومیک اسید در بهبود روند رشد گیاهان و افزایش بهینه توانایی های آنان بسیار موثر واقع افتاده است و سبب جذب مواد مغذی از خاک توسط گیاهان می گردد. بنابراین می توان کاربرد هیومیک اسید را جذب همین مواد مغذی از خاک دانست که در نهایت به رشد گیاهان تأثیر بسزایی می گذارد.

خاک قابل کشت در کشاورزی

در صنعت کشاورزی می بایست خاکی که روی آن کشت می شود، تحلیل رفته نباشد و با پدیده فرسایش خاک رو به رو نگردیده باشیم تا بتوان با خاک غنی تر به کشاورزی بهینه تر و تولید محصولات بیشتر و با کیفیت تر روی آورده شود. مسئله ای که در اینجا مورد بحث و بررسی است، این امر می باشد که در دهه های اخیر مواد معدنی خاک به تحلیل رفته اند و همین امر سبب شده است تا از کیفیت مواد غذایی کاسته شود.

آلودگی های ناشی از مواد پلاستیکی، تشعشعات شیمیایی و کیفیت پایین مواد غذایی همگی روند کشاورزی را با کاستی و عدم کیفیت و کارایی لازم برخوردار ساخته است. علاوه بر آن استفاده از آفت کش ها و کود های مصنوعی همگی سبب شده است تا مواد معدنی خاک به طرز خیلی وحشتناکی به تحلیل رود. اما راهکار برای این امر چیست؟ با توجه به عدم حاصلخیزی خاک به منظور بهبود خصوصیات خاک می توان با خرید هیومیک اسید به حاصلخیز شدن خاک ها تا حد بسیار زیادی کمک شایان توجهی کرد. در ادامه به این تأثر بیش از پیش اشاره می شود.

تأثیر هیومیک اسید بر خاک های شور

با توجه به اینکه با خاک های شور نمی توان انتظاری از تولید محصولات داشت، برای برطرف نمودن این امر می توان از هیومیک اسید استفاده کرد. چرا که هیومیک اسید به عنوان یکی از کودهایی به شمار می آید که هیچ گونه اثر مخربی بر زیست محیطی ندارد و از آن می توان به عنوان یک کود آلی دوستدار محیط زیست و طبیعت نام برد.

بنابراین با توجه به این امر که فعالیت های انسانی سبب آلودگی و کم ارزش تر شدن خاک ها شده است که در این زمینه فرسایش خاک نیز یکی از اصلی ترین علت های بی ارزشی خاک ها می باشد، وجود هیومیک اسید در همین راستا تأثیرات بسیار زیادی بر خاک های شور خواهد داشت تا هوموس از بین رفته به منبع خارجی خاک باری دیگر به خاک بازگردد و بتوان به رشد و بالندگی گیاهان و محصولات کشت شده در صنعت کشاورزی کمک شایان توجهی کرد.

این نکته را باید در نظر داشت که زندگی گیاهان تا حد بسیار زیادی به فعالیت های بیولوژیکی خاک بستگی دارد. این فعالیت های بیولوژیکی بدون بهره مندی از مقدار مشخصی از هوموس طبیعتا رو به کاهش خواهد رفت.

بنابراین خاک های سالم می بایست حداقل بین 2 تا 6 درصد از مواد ارگانیک بهره مند شده باشند. به همین علت می باشد که استفاده از هیومیک اسید تا حد بسیار زیادی به از بین بردن فرسایش خاک یا خاک های شور کمک خواهد کرد و باعث می شود تا شما بتوانید با استفاده از خاک های مرغوب تر و بهینه تر به رشد گیاهان و محصولات تولیدی خود انتظار باروری بیشتری داشته باشید.

مزایای استفاده از هیومیک اسید در صنعت کشاورزی
در صنعت کشاورزی استفاده از هیومیک اسید بسیار دارای مزیت و ویژگی های برجسته ای می باشد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:

  • افزایش بی رویه جذب مواد غذایی لازم به گیاهان و محصولات کشت شده
  • بهبود در روند ساختار کلی خاک و حاصلخیز تر شدن خاک کشاورزی
  • از بین بردن مواد سمی و آفت های مضر برای خاک که بیشتر به دلیل استفاده زیاد از کودهای شیمیایی می باشد.
  • رشد بهتر و باکیفیت تر گیاهان در بازه زمانی کمتر
  • کاهش شوری خاک و از بین بردن شوری خاک ها که در نهایت سبب رشد بهتر گیاهان و محصولات باکیفیت تر می شود.
  • نگه داشتن بیشتر آب در اطراف ریشه گیاهان
  • تنظیم و کاهش شدید PH خاک
  • افزایش طول دوره های آبیاری در صنعت کشاورزی
  • افزایش جوانه زدن، شکوفه و بزرگ تر شدن میوه ها با کیفیت مطلوب
  • افزایش مقاومت بیشتر گیاهان به خشکی
  • افزایش فعالیت میکروارگانیسم های مفید خاکی در صنعت کشاورزی


تمامی این مزیت ها در کنار ویژگی های دیگر سبب شده است تا امروزه کشاورزان بسیار زیادی بتوانند از هیومیک اسید به عنوان یک محصول فوق العاده مفید برای صنعت کشاورزی خویش بهره مند شوند تا بتوانند از مزیت های قابل توجه هیومیک اسید در بهبود خاک های قابل کشت در کشاورزی خویش و نیز رشد گیاهان و نتیجه بهتر و مطلوب تر گیاهان و محصولات کشاورزی خویش استفاده بهینه ای ببرند تا در نهایت نتیجه بهتری عاید آن ها گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>