اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی بهینه و مفید 

کود کلسیم یکی از کودهایی می باشد که برای یک کشاورز یا یک باغبان بسیار لازم و ضروری می باشد چرا که با استفاده از این کود هم می توان به تغذیه گیاهان رشد شده کمک شایان توجهی کرد و هم می توان با بهره گیری از کود کلسیم به سلامت خاک و جلوگیری به عمل آوردن از فرسایش آن تا حد بسیار زیادی کمک کرد. بنابراین کشاورزان و باغبانان به خوبی می دانند که کود کلسیم با این ویژگی هایی که در بردارد، تا چه میزان می تواند به رشد و بالندگی گیاهان و محصولات تولیدی آنان کمک مثمر به ثمری داشته باشد.

به همین جهت در ادامه مطلب ضمن معرفی بیشتر کود کلسیم به ارائه عمده ترین ویژگی های کود کلسیم و کاربرد و کارایی آن ها در بارور کردن گیاهان و تولید محصولات بیشتر خواهیم پرداخت تا اهمیت این محصول فوق العاده بیش از پیش آشکار گردد. پس ما را تا پایان همراهی کنید.

کود کلسیم

کود کلسیم به عنوان یکی از اصلی ترین و ضروری ترین عناصر در دست کشاورزان می باشد که با بهره گیری از این عنصر فوق العاده می توانند به بهبود و ارتقای کیفی گیاهان و محصولات تولیدی خود کمک کنند. بدین صورت که این عنصر به راحتی جذب گیاه شده می شود. بنابراین با توجه به اینکه گیاهان برای رشد بیشتر و بهینه تر نیاز به کلسیم دارند، با استفاده این محصول فوق العاده به دست کشاورزان و باغبانان می توان تا حد زیادی به کیفیت گیاهان و رشد سریع و مفید آنان کمک کرد.

به تعبیری دیگر می توان بیان داشت که کود کلسیم به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده دیواره میانی سلولی می باشد که کشاورزان آن را مورد استفاده قرار می دهند تا به این منظور بتوانند به استحکام گیاه و جلوگیری به عمل آوردن از ورست در غلات و نفوذ سم به داخل میوه ها کمک کرده باشند تا بافت های گیاهان مستحکم تر گردیده و میوه ها و محصولات کشت شده از کیفیت بیشتری بهره مند شوند.

به دلیل همین خواص فوق العاده کود کلسیم است که امروزه کشاورزان زیادی از آن ها استفاده به عمل می آورند تا در یک بازه زمانی کمتر حجم بیشتر و بهینه تری از محصولات کشت شده خویش را برداشت کرده و از فروش آن ها به سودآوری های بیشتری دست یابند.

عمده ترین ویژگی های کود کلسیم

حال که با کود کلسیم آشنا شدیم؛ در این بخش به عمده ترین ویژگی ها و خواص کود کلسیم روی آورده ایم تا به مهم ترین آن ها پرداخته شود تا از همین طریق بیشتر به اهمیت فوق العاده استفاده از کود کلسیم پی برده شود تا کشاورزان و باغبانان به جهت بهره مندی از این خواص و ویژگی ها رو به خرید کود کلسیم آورند تا از این طریق بتوانند به کیفیت محصولات تولیدی خویش کمک قابل توجهی کرده و نتیجه زحمات خود را با پربار بودن و غنی بودن محصولات تولیدی خویش به بار ببینند. از جمله مهم ترین ویژگی های کود کلسیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اصلاح کننده خاک

پیش از رشد گیاهان آنچه خیلی مهم تر است، کیفیت خاکی است که روی آن یک کشاورز و باغبان می خواهد گیاه یا محصولی را کشت کند. در صورتی که خاک نامرغوب باشد یا فرسایش داشته باشد، نمی توان از آن انتظار کشت گیاهان و محصولات متنوع و باکیفیتی داشته باشیم. استفاده از کود کلسیم در همین راستا کمک زیادی به اصلاح خاک و حفظ تعادل شیمیایی در آن می کند تا با از بین بردن شوری خاک و بهبود در روند نفوذ آب به درون خاک بتوان نتیجه مثمر به ثمر تری را در خرید کلسیم و به کار بردن آن در صنعت کشاورزی به دست آورد.

2- جذب این عنصر در دل گیاهان

پس از خاصیتی که کود کلسیم برای خاک در پی داشت، این عنصر منحصر به فرد به جذب گیاهان نیز تأثیری به مراتب زیاد می گذارد. با توجه به این مسئله که آوندهای چوبی گیاه همراه با آب متحرک می باشد، می توان به ضرس قاطع اذعان داشت که جذب کود کلسیم با میزان تعرق گیاه ارتباطی مستقیم دارد. به همین جهت است که وجود این عنصر سبب رشد و بهبود گیاهان می شود که طبیعتا نتیجه بهتری را در پایان برای کشاورز و باغبان در پی خواهد داشت و سبب می شود تا کیفیت بهتر و بهینه تری از میوه های کاشته شده یا سایر محصولات از آن ها برداشت گردد.

3- مقاومت بالای گیاه در برابر آفات و بیماری ها

کشاورزان و باغبانانی که دائما نگران آفت ها و بیماری هایی هستند که ممکن است به گیاهان و کشت آن ها ضرر جبران ناپذیری بزند، می توانند با خرید کود کلسیم و استفاده بهینه و به اندازه از این عنصر فوق العاده بی نظیر به مقاومت بالای گیاهان خود در برابر بروز آفت ها و انواع بیماری ها کمک زیادی کرده باشند تا با خیالی راحت منتظر به بار نشستن محصولات تولیدی خویش باشند و از شر آفات و بیماری ها رها شوند. ضمن اینکه با استفاده از کود کلسیم دیگر گیاهان شما در معرض سرمازدگی نیز قرار نمی گیرند.

4- رشد بهتر ریشه گیاهان

با استفاده از کود کلسیم می توان به رشد بهتر و توسعه غنی تر ریشه گیاهان نیز کمک زیادی کرد تا در نهایت محصول تولیدی با کیفیت بسیار بی نظیری به دست شما برسد.

5- جذب عناصر غذایی

یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه کود کلسیم و مصرف آن در زمین های کشاورزی و باغات مختلف افزایش جذب بیشتر و بهینه تر عناصر غذایی همچون: پتاسیم و منیزیم می باشد تا به این منظور گیاهان شما عملکردی بهتر از خود بروز داده و سایز میوه ها و کیفیت آن ها به مراتب خیلی بیشتر از آن چیزی گردند که شما انتظار آن را در سر می پرورانیدید.

جذب این عناصر غذایی به همراه مقاومت بیشتر گیاه به معضل کم آبی سبب شده است تا استفاده از کود کلسیم را به عنوان یک عنصر ویژه و بسیار مطلوب به یکی از ضروری ترین عناصری در دست کشاورزان و باغبانان تبدیل سازند که در نهایت لبخند رضایت را بر لب های این قشر زحمتکش جامعه خواهد نشاند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>