اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تکثیر گیاهان

مسلما هر کشاورز یا باغبانی به منظور تکثیر گیاهان کشت شده خویش و باروری بیشتر و بهینه تر دست به یک سری اقدامات می زند تا با بهره گیری از هر یک از آنان بتوانند شاهد تکثیر گیاهان خود و رشد و بالندگی هر چه بیشتر آن ها گردد. در این بین یکی از ساده ترین و متداول ترین راه های پیش رو استفاده از روش قلمه زنی می باشد که با استفاده از این شیوه اجرای کار کشاورزان می توانند شاهد تکثیر یا رشد حداکثری گیاهان خویش شوند.

اما به واقع همیشه این گونه نیست و برخی از مواقع پیش می آید که با قلمه زنی هم نمی شود شاهد تکثیر گیاهان شد. چرا که برای این منظور نیازمند سرعت عمل بیشتر و وقت بسیار زیادی هستیم که کار را برای کشاورزان در زمین های زراعی خویش به مراتب سخت و پیچیده می سازد.

با توجه به این مسئله کشاورزان برای بهبود عملکرد ریشه دهی گیاهان خویش دست به شیوه های جدید و نوینی زده اند تا بتوانند با کمک هر یک از آنان شاهد تکثیر گیاهان خویش شوند. برای این منظور می توان از هورمون ریشه زایی برای تقویت ریشه گیاهان به جای قلمه زدن استفاده به عمل آورد تا شاهد رشد بی رویه گیاهان شد.

استفاده از هورمون ریشه زا

امروزه برای تکثیر گیاهان رشد بیش از حد آنان می توان از روش هورمون ریشه زایی برای قلمه زدن و تکثیر گیاهان جدید در کنار گیاهان مادر استفاده به عمل آورد. بنابراین به هنگامی که گیاه با روش قلمه زدن ساقه بخواهد تکثیر شود، استفاده از روش هورمون ریشه زا بسیار مفید و کارساز خواهد بود و شما می توانید با استفاده از این روش به تکثیر گیاهان چشم دوزید. استفاده از این روش برای گیاهانی که به سختی می توان آن ها را قلمه زد، کار را برای کشاورزان در زمین های زراعی خویش خیلی آسان کرده است.

هر چند که بعضی از گیاهان خودشان شرایطی دارند که قابل تکثیر هستند ولی به طور کامل استفاده از روش هورمون ریشه زا برای تکثیر گیاهان کار را برای کشاورزان تسهیل بخشیده است تا با این روش بتوان به تقویت ریشه دهی گیاهان شاهد گیاهان بیشتری بود و در نهایت بتوان گیاهان بیشتری را در زمین های زراعی خویش در دست داشت تا محصولات زیادی را از این طریق بتوان برداشت نمود.

بنابراین به طور کلی هورمون ریشه زا می تواند در روش های قلمه زنی بسیار زیاد کاربرد داشته باشد. استفاده از روش هورمون ریشه زا در تمامی گیاهان چه گیاهان جوان و چه گیاهان تنه چوبی، گیاهان با برگ یا بدون برگ به طور کلی مورد استفاده قرار می گیرد و سبب می شود تا شما شاهد رشد بی رویه گیاهان خویش شوید.

خرید هورمون ریشه زا

با توجه به مسائلی که در خصوص هورمون ریشه زایی صورت گرفت، خرید هورمون ریشه زا برای کشاورزان می تواند بسیار مفید و کارساز واقع گردد. برای خرید این محصول شما می توانید به دو صورت حضوری یا مجازی اقدام کنید. به صورت حضوری شما می توانید به فروشگاه های خرید لوازم باغبانی مراجعه کنید و محصول مورد نظر را خریداری کنید.

در غیر این صورت اگر شرایط برای خرید حضوری برای شما مهیا نگردد و یا اینکه فروشگاهی در نزدیک محل سکونت شما وجود نداشته باشد؛ می توانید خرید خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت های معتبر انجام دهید که برای این کار می بایست در وهله نخست به سایت مورد نظر اطمینان کافی داشته باشید.

پس از حصول اطمینان از آن خرید خود را صورت بخشید تا با در دست داشتن هورمون ریشه زا بتوانید به تکثیر گیاهان خویش روی آورید و زمین های زراعی خویش را با انبوهی از گیاهان و محصولات تولیدی سیراب سازید تا به این ترتیب بتوانید دست به سودآوری شایان توجهی در صنعت کشاورزی خویش بزنید.

روش استفاده از هورمون ریشه زا

حال که خرید هورمون ریشه زایی را در هر یک از حالات یاد شده صورت بخشیدید؛ نیاز است روش یا شیوه استفاده از هورمون ریشه زایی را نیز بدانید تا بر حسب روش اجرای کار بتوانید به خوبی از این هورمون ریشه زایی گیاهان در زمین های زراعی و باغبانی خویش استفاده بهینه ای به عمل آورید. روش استفاده از هورمون ریشه زایی بدین صورت است که پیش از شروع فرآیند قلمه زنی می بایست برگ های قلمه را جدا نمود و سپس مقدار بسیار اندکی از هورمون ریشه زایی را بایستی در یک ظرف ریخت.

توجه داشته باشید که هیچ گاه نبایستی به طور مستقیم قلمه را در خود ظرف هورمون ریشه زایی قرار داد تا به این ترتیب شما بتوانید از مقدار باقی مانده و دست نخورده هورمون ریشه زایی در ظرف مورد نظر هم برای دفعات بعدی استفاده به عمل آورید. با ذکر این نکته بایستی به منظور استفاده بهینه از هورمون ریشه زا حدود مقدار 2.5 سانتی متر از قلمه ساقه را به میزان یک دقیقه در هورمون ریشه زایی قرار داد و پس از آن قلمه ساقه را در خاک باید بکارید.

با در نظر گرفتن تمامی این نکات و اجرایی ساختن مراحل اجرای کار شما می توانید با استفاده از هورمون ریشه زایی شاهد تکثیر گیاهان خویش شوید تا ضمن جلوگیری از فاسد شدن قلمه ها بتوانید شاهد رشد بی رویه گیاهان در زمین های زراعی خویش شوید که مسلما نیاز اصلی یک کشاورز به شمار می آید تا به این منظور بتواند زمین های زراعی پر بار و بهینه ای را در دست داشته باشد.

بنا بر توضیحات داده شده هورمون ریشه زایی می تواند در مزارع کشاورزی برای تمامی کشاورزان و باغبانان بسیار مثمر به ثمر واقع گردد تا شما بتوانید بدین ترتیب با بهره مندی از وجود هورمون ریشه زایی و استفاده از آن طبق شیوه ای که گفته شد؛ شاهد رشد و تکثیر قابل توجه گیاهان کشت شده خویش در مزارع کشاورزی گردید تا پس از گذر زمان بتوانید محصولات بیشتری را با توجه به گیاهان کشت شده خویش برداشت کنید و بدین ترتیب بتوانید با فروش عمده محصولات تولیدی خویش دست به سودآوری قابل توجهی در صنعت کشاورزی خویش بزنید و در پایان خوشحال و خرسند گردید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>