اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشمش دودی

صادرات عمده کشمش دودی باکیفیت به آلمان:
به دلیل وجود مقادیر زیادی اکسیدان و پلی فنول در کشمش باعث ایجاد کلاژن و الاستین در پوست شده و به درمان چین و چروک و جوانسازی پوست صورت کمک می کند. همچنین وجود رسوراترول در کشمش به پاکسازی خون و پوست و جوانسازی پوست کمک می کند. در این مقاله درباره صادرات عمده کشمش دودی به آلمان صحبت خواهیم کرد. 

صادرات کشمش دودی از پایانه مرزی مهران:
ایران از نظر تولید انگور و صادرات کشمش دودی قوچان پس از فرش و پسته در رتبه سوم جهان قرار دارد. صادرات غیرنفتی کشمش به دلیل استفاده فراوان از آنها تقاضای زیادی دارد. تنوع کشمش صادر شده در بازار زیاد است. گرانترین نوع کشمش مدل طلایی آن است و بیشترین نوع کشمش مورد نیاز آن پلویی است.

کشمش به بیش از 20 کشور در سراسر جهان صادر می شود، جایی که اکنون بسیاری از رقبا کشمش از مارک و نام ملایر روی محصولات خود استفاده می کنند تا وارد بازارهای رقابتی جهان و صادرات شوند. واحدهای پردازش کشمش به همراه باغداران تاکنون یک زنجیره بوده اند.

آنها در تولید و صادرات این محصول استراتژیک مداوم بوده اند و علیرغم موانع و مشکلات رنگارنگ، آنها نتوانسته اند شکست بخورند و هیچ تلاشی را برای حضور در جایگاه های برتر صادرات کشمش صرف نکرده اند.

بسیاری از شرکتهای تولید کننده در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده اند. هر ساله فروش آنلاین 15 درصد نسبت به فروش سنتی رشد می کند.

این رقم نشان می دهد که بسیاری از دارندگان مشاغل به فکر استفاده از ظرفیت های دیجیتال مارکتینگ هستند. بهترین کشمش های دنیا برای کشمش آلو است. قیمت کشمش امروز دلیلی برای صادرات عمده کشمش ایرانی به کشورهایی از جمله آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، دانمارک، بلغارستان، روسیه، اوکراین و لهستان است. کارخانه کشمش ایران مجهزترین کارخانه جهان است.

بسیاری از کشورها در حال تولید کشمش هستند، اما فقط معدود کشورها 90٪ از کشمش های جهان را تولید می کنند. کشورهایی مانند ازبکستان، شیلی، یونان و افغانستان 10 درصد از کشمش های جهان را تولید می کنند که مابقی آن توسط سه کشور تولید می شود.

بهترین کشمش دودی درایران:
بهترین کشمش های جهان به سه کشمش اختصاص داده شده است. کشمش دودی مرغوب بیشترین استفاده را دارد. ایران دومین تولید کننده و صادر کننده بزرگ کشمش در جهان است. این کشور انواع کشمش پلویی مانند کشمش طلایی را صادر می کند.

کشمش مانند کشمش، گلابی، کشمش عسگری و کشمش تیز از دیگر محصولات ایران است. مهم ترین مراکز توزیع کشمش ایرانی شامل ملایر، بناب، ملکان و تاکستان است. کشمیر یکی دیگر از شهرهای کشمش در ایران است.

ایران کشمش به بیش از 120 کشور جهان صادر می کند. از فقیرترین کشورها گرفته تا ثروتمندترین کشورهای جهان، کشمش ایرانی را خریداری می کنند. همانطور که گفتیم پتانسیل صادراتی کشمش طلایی بسیار زیاد است، بنابراین هر کسی که بسته بندی صادراتی قیمت کمتری بپردازد موفق تر است.

نمایندگی مرکزی کشمش دودی در شمال کشور:
در ایران میزان تولید انگور و کشمش در 32 استان خراسان رضوی، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، زنجان و همدان نسبت به سایر استانهای کشور بیشتر است. اما در بین شهرهای این استان ها کاشمر و بردسکن یکی از بزرگ ترین تولید کننده کشمش است.

ملکان، آذرشهر، عجب شیر، ارومیه، میاندوآب، مراغه در شمال غربی و ورامین، شاهرود، قزوین، سمنان، گرمسار، کرج، دامغان مناطق مرکزی و شمال شرقی کشور هستند. در ایران برای مدت طولانی از روش های سنتی و صنعتی برای تولید کشمش استفاده شده است.

روش های سنتی که برای تولید کشمش در ایران استفاده می شود بسیار ساده و راحت است، موارد زیر چند مورد است:

کشمش آفتابگردان:
انگورهای مورد استفاده در این روش هیچ دانه ای ندارند و برای تبدیل آنها به کشمش نیازی به محلول قلیایی یا شیمیایی نیست و فقط با قرار دادن انگور به مدت 6 تا 7 روز در معرض نور مستقیم خورشید، کشمش تبدیل به کشمش می شود.

کشمش سبز نوشته شده (سایه خشک):
این نوع کشمش همانطور که از نام آن پیداست، به خورشید و گرمای خورشید احتیاج ندارد. دو هفته طول می کشد تا انگور به کشمش تبدیل شود.

روش انگور (اکالیپتوس):
در این روش از تولید کشمش، از انگور بید و سفید استفاده می شود. با رسیدن محصول، کشاورزان انگور را انتخاب می کنند و به خانه کشمش (خانه ای در تاکستان برای تهیه کشمش و آویزان کردن خوشه ها) می روند.این خانه ها همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید سوراخ هایی برای عبور هوای فعلی در آنها وجود دارد.

سپس کشاورزان با استفاده از نخ های پلاستیکی نازک، خوشه های انگور را به آونگ وصل می کنند. آنها را در جعبه های پلاستیکی قرار داده و در محلول قلیایی از پیش آماده شده (محلول تیز آب) برای حدود 1 تا 2 دقیقه قرار می دهیم. آنها سپس جعبه ها را به سمت کشمش می کشانند و آنها را با یک کیسه پلاستیکی بزرگ می پوشانند و به همان اندازه گوگرد موجود در پلاستیک می سوزند که حدود 3 تا 6 ساعت طول می‌کشد تا سیگار کشیدن انگورها شود. از پشت بام خانه کشمش، آنها حدود 2 تا 3 هفته آویزان می شوند تا خشک شوند.

نکته قابل توجه این است که در روش کالیفرنیا، خوشه های انگور نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند زیرا آنها رنگ قرمز مایل به قرمز را به خود می گیرند و کیفیت اصلی کشمش را از دست می لرزد.

کشمش اقاقیا (استرالیا): این روش بسیار شبیه به روش کالیفرنیایی است. پس از برداشت محصول، آنگوس‌ها با محلول قلیایی آغشته شده و سپس در خانه حدود 5 تا 2 هفته کشمش روی سیم های داخل خانه جمع می شود. آنها این کار را برای خشک کردن انجام می دهند.

تولید و عرضه مستقیم کشمش توسط بازاریابان در بازار کشمش دودی عمده انجام می شود. به طور سنتی، انگورها پس از برداشت در آفتاب قرار می گیرند و به مرور زمان خشک می شوند. روش دیگری که استفاده می شود روش صنعتی نام دارد که با کمک بخار گوگرد یا آب تیز انجام می شود.

انواع کشمش آلو در رنگهای مختلفی تولید می شود، از جمله:

  1. قرمز.
  2. سبز روشن.
  3. رنگ سیاه.
  4. زرد.
  5. رنگ طلایی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>