اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جهت هم زدن، مخلوط کردن، میکس و ترکیب مواد جهت ساخت بتن در مقادیر مختلف، از همزن بتن یا بتونیر استفاده می کنند. همانطور که می دانید بتن از ترکیب سنگ، شن، ماسه، سیمان و آب با مقادیر مختلف تشکیل شده است که به نسبت های مرتب داخل دستگاه میسکر بتن یا خلاطه ریخته شده و به مدت زمان مشخص هم می خورند تا بتن تشکیل شود، از این رو بتونیر به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات ساختمانی شناخته می گردد.

ساخت بتن و بتن ریزی جز مراحلی است که پس از پی سازی انجام می گیرد. موتور همزن های برقی در سایزهای کوچک همچون 250 لیتری مشابه تجهیزاتی همچون بالابرها بوده، همچنین این دستگاه ها در سایزهای بزرگ دارای مقسم جهت تعیین مقادیر مختلف از ماده، برای ساخت بتن می باشند.

کاربردهای بتونیر

  • هم زدن و مخلوط کردن مواد مختلف جهت ساخت بتن در مقادیر مختلف
  • جهت کار در آزمایشگاه های مختلف جهت تست
  • مخلوط کردن مواد با مقادیر گوناگون جهت کاربردهای مختلف در صنعت
  • جهت بتن ریزی در پروژه های ساخت و ساز از ابعاد کوچک گرفته مانند ساخت ساختمان ها تا ابعاد بسیار وسیع همچون پروژه های سد سازی، ساخت راه آهن، فرودگاه

ویژگی های یک میکسر بتن ایده آل

  • دارای موتوری با قدرت و با دور مناسب جهت هم زدن دیگ باشد.
  • دارای دیگی با ضخامت ورق بالا جهت جلوگیری از سوراخ شدن و فرسایش آن باشد.
  • جنس دنده های انتقال دهنده حرکت از موتور به دیگ سخت و با کیفیت باشد تا از شکسته شدن و خوردگی دنده ها به دلیل درگیری دائم جلوگیری گردد.

نحوه تقسیم بندی بتونیرها

سه معیار مهم برای تقسیم بندی خلاطه ها وجود دارد: 1- نحوه درگیری موتور با دیگ خلاطه 2- ظرفیت دیگ دستگاه 3- نوع موتوری که بر روی آن بسته می شود.

تقسیم بندی از لحاظ نحوه درگیری موتور با دیگ

بتونیر دنده دور

در این دسته از همزن انتقال حرکت ازالکتروموتور به دیگ از طریق دنده هایی که بر روی دور دیگ نصب شده است ممکن می گردد. همزن های دنده دور پرکاربردترین مدل استفاده شده در ظرفیت های مختلف و متوسط است که نسبت به نوع دنده زیر دارای قیمت پایین تر و اما صدای بیشتر می باشند.

بتونیر دنده زیر

در این دسته از میکسرها انتقال حرکت الکتروموتور به دیگ از طریق دنده هایی که در زیر دیگ وجود دارد امکان پذیر می گردد، این میکسرها دارای صدای کم تر، کارکرد بهتر و فرسایش پایین تر نسبت به نوع دنده دور بوده اما قیمت بیشتری دارند، مدل دنده زیر کاربرد کمتری نسبت به نوع دنده دور در حجم های با دیگ متوسط دارند.

رولیک لاستیک فشرده

در خلاطه های با حجم های بالا مانند 750 و 1000 لیتری که دیگ بسیار سنگین بوده و امکان انتقال نیرو از طریق دندانه ممکن نیست از مکانیزم رولیک لاستیک فشرده استفاه می کنند به این صورت که برای انتقال حرکت از الکتروموتور به دیگ از 4 غلطک لاستیکی استفاده می کنند که در زیر رولی که بر روی دیگ قرار دارد و به محکمی دیگ را نگه می دارد نصب شده اند.

تقسیم بندی بر اساس موتور بسته شده روی دستگاه

1- بتونیر برقی

رایج ترین و پرکاربردترین موتور بسته شده بر روی دستگاه های خلاطه در زمان دسترس بودن برق الکتروموتور می باشد. این دسته از ماشین ها ب به دلیل کارکرد خوب، هزینه پایین عدم تولید آلودگی و دردسر کم بهترین گزینه می باشد. همزن ها با موتورهای الکتریکی در حجم های پایین با برق تفکاز قابل کارکردن بوده و در ظرفیت های بالا احتیاج به برق سه فاز دارند.

2- بتونیر با موتور بنزینی

جهت کار کردن در مناطق شهری که در آن دسترسی به برق وجود ندارد، استفاده از این دستگاه ها رایج بوده بدین صورت که موتور بنزینی بر روی دستگاه نصب گردیده که عمل چرخش دیگ و ساخت بتن را انجام می دهد. بدنه و اتاق همزن بنزینی تماما همانند نوع الکتریکی می باشد.

3- بتونیر با موتور دیزل

جهت کار کردن و بتن ریزی در مناطق دورافتاده و غیرشهری که دسترسی به برق وجود نداشته و زمانی که نیاز به قدرت بالای موتور جهت تامین نیرروی دستگاه وجود دارد از موتورهای دیزل استفاده می کنند، استفاده از موتورهای دیزل در مناطق شهری به دلیل سر و صدای بالای موتور و تولید آلودگی زیاد مجاز نیست. بدنه و اتاق میکسرهای دیزلی به دلیل سنگینی و حجم بالای موتور نسبت به انواع برقی و الکتریکی کاملا متفاوت بوده و قوی تر است.

تقسیم بندی از لحاظ ظرفیت دیگ

بتونیر 120 لیتری 

جهت کار در حجم های پایین و آزمایشگاهی همچون آزمایشگاه های تست بتن و یا مواد مختلف از این دسته از دستگاه ها استفاده می گردد. این دستگاه دارای الکتروموتوری با موتور 1 اسب بوده که با برق تکفاز قابل کار کردن می باشند، همچنین نحوه تخلیه دیگ دستی بوده و از طریق فرمان نصب شده این عمل میسر می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>