اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماله پروانه ای یکی از پرکاربردترین و رایج ترین دستگاه ها برای پیمانکاران، سازنده های ساختمان و افرادی است که قصد عملیات بتن ریزی دارند. این دستگاه که با نام های ماله برقی و ماله موتوری نیز در بازار شناخته می شود، جهت تسطیح، صاف کردن، صیقلی و پرداخت نهایی سطح بتن با مساحت زیاد به کار می رود. که در سه سایز اصلی 60، 90 و 120 در بازار موجود می باشد.

ماله کشی

ماله کشی معمولا به عنوان آخرین مرحله کاری در بتن ریزی شناخته می گردد که بعد از شمشه کشی سطح انجام می گیرد و در حقیقت عمل پرداخت نهایی سطح را انجام می دهد.

انواع ماله پروانه ای

به طور کلی دو نوع متفاوت ماله پروانه وجود دارد: 1- ماله پروانه ای با راهبری از عقب 2- ماله پروانه ای سرنشین دار

ماله پروانه ای با راهبری از عقب

عمومی ترین و پراستفاده ترین نوع ماله پروانه ای است که در کارهای ساختمانی و بتن ریزی در حجم متوسط از آن استفاده می گردد. نیروی محرک دستگاه معمولا توسط یک موتور بنزینی تامین می گردد.

کاربردهای ماله پروانه ای با راهبری از عقب

  • پرداخت راه های عبوری خانه ها
  • طبقات با اندازه متوسط تجاری و کف انبارها
  • پی خانه ها
  • کف پل ها
  •  ساخت دیوارهای بتنی

یک ماله پروانه ای با راهبری از عقب ایده آل چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

  • به راحتی و بدون تلاش و آموزش زیاد می توان با آن کار کرد.
  • سطح بتنی را به صورت صاف، صیقلی، سخت و بادوام در می آورد.
  • دسترسی راحت به تیغه ها
  • سهولت در تنظیم تیغه ها
  • دارای دسته جهت تنظیم ارتفاع دستگاه
  • تعادل بهینه برای رسیدن به پرداختی نرم

ماله پروانه ای سرنشین دار

این نوع از دستگاه ها برای سطوح با مساحت زیاد و بتن ریزی های تجاری در حجم های کاری وسیع و با نرخ خروجی بالا مانند فرودگاه ها و نمایشگاه ها که استفاده از ماله پروانه ای با راهبر در آن ها ممکن نبوده و وزن بالای دستگاه جهت صاف کردن سطح موردنیاز بسیار حائز اهیمت است، استفاده می گردد.

ماله پروانه ای سرنشین دار برای اکثر مشتری ها و مصرف کنندگان حرفه ای کاربرد دارد و به دلیل قیمت بالا یک دستگاه معمولی به حساب نمی آید.با این وجود تمامی نکات ایمنی، تمیزکاری و تعمیر و نگهداری در دستگاه های ماله پروانه ای با راهبر و سرنشین دار یکسان است.

یک ماله پروانه ای سرنشین دار خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

  • تناسب وزن ماشین نسبت به قدرت موتور
  • سیستم رانندگی مناسب
  • دسترسی راحت به تیغه ها جهت تعویض یا تنظیم
  • پیچ تنظیم ارتفاع دستگاه

اجزای دستگاه ماله پروانه ای

دستگاه های ماله پروانه ای از دو قسمت اصلی تشکیل گردیده است:

  • شاسی
  • موتور

قسمت اصلی دستگاه که وظیفه انتقال قدرت از موتور به تیغه ها و نگه داشتن موتور را بر عهده دارد. جنس، دقت و تراز بودن شاسی از عوامل تعیین کننده کیفیت آن می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>