اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جهت ایجاد ارتعاش در بتن و از بین بردن حباب ها و خلل و فرج های موجود در آن از شیلنگ ویبراتور استفاده می شود. شیلنگ ویبره در سه دسته کلی مکانیکی، برقی و بادی موجود بوده که نوع مکانیکی متداولترین و رایج ترین نوع بوده که در اکثر پروژه های با حجم کم و متوسط از آن استفاده می گردد. شیلنگ ویبراتورهای برقی، بادی و کانورتوری معمولا در پروژه های وسیع و بتن ریزی ها با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

همان طور که می دانید استفاده از شیلنگ ویبره پس از بتن ریزی انجام گرفته ودر انواع سایزها اعم از 1، 1/5، 2، 2/5 و 3 اینچ در بازار موجود می باشند و با افزایش سایز قیمت شیلنگ ویبراتور نیز افزایش پیدا می کند.

نحوه عملکرد شیلنگ ویبراتور

شیلنگ ویبراتورها از یک قسمت به نام پوکر تشکیل شده اند، که در حقیقت حرکت دورانی که می تواند از نیروی الکتریکی، مکانیکی یا پنوماتیک تامین شود را دریافت و آن را تبدیل به ضربه و ارتعاش می کند، قسمت پوکر در سر شیلنگ قرار داشته و قسمت اصلی است که با بتن در تماس بوده و عمل ارتعاش و از بین بردن حباب های موجود در بتن را انجام می دهد.

ویژگی های یک شیلنگ ویبراتور ایده آل

  • دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر خم شدن و پیچ خوردن
  • مقاومت بالا در برابر فشار، سایش و پاره شدن
  • رابطه متناسب میان دامنه ارتعاش و میزان فرکانس و تعداد ضربات جهت ایجاد بتنی با تراکم مناسب
  • تعمیر و نگهداری آسان و سادگی روغنکاری و روانکاری قسمت های داخلی شیلنگ

کاربردهای شیلنگ ویبراتور

  • ایجاد ارتعاش در بتن و از بین بردن خلل و فرج موجود در آن
  • از بین بردن آب های اضافی بتن و در نتیجه ایجاد مصالحی با مقاومت و تراکم بالا
  • جهت پبتن ریزی در حجم کم و متوسط همانند پروژه های ساختمانی
  •  بتن ریزی در حجم های وسیع و با کیفیت بالا همچون فرودگاه ها، راه آهن، پروژه های تجاری عظیم، سد سازی

انواع شیلنگ ویبراتورها

1- شیلنگ ویبراتور مکانیکی

متداولترین و پرکاربردترین نوع شیلنگ ویبراتور بوده که در اکثر پروژه های ساختمانی و پروژه های در حجم کم و متوسط از آن ها استفاده می گردد، نیروی محرکه این دسته از شیلنگ ویبراتورها توسط موتور ویبراتورها در انواع برقی یا بنزینی تامین شده که بر روی آن ها توسط کوپلینگ متصل می گردند.

2- شیلنگ ویبراتور برقی

شیلنگ ویبراتورهای برقی به سه دسته کلی شیلنگ ویبراتور برقی تکفاز، شیلنگ ویبراتور برقی پرتابل و شیلنگ ویبراتور کانورتوری تقسیم می گردند.

الف- شیلنگ ویبراتور برقی تکفاز

  • این دسته از شیلنگ ویبراتورهای برقی دارای دو شاخه برق بوده و قابل کار کردن با برق تک فاز می باشند و از آن ها در مکان هایی استفاده می شود که دسترسی به برق وجود داشته و حجم کاری چندان بالا نیست.

ب- شیلنگ ویبراتور کانورتوری

  • وظیفه اصلی کانورتور تبدیل جریان برق به جریان مناسب جهت به کار انداختن شیلنگ ویبراتور است. این دسته از ویبراتورها در پروژه های حرفه ای در حجم وسیع همچون سدسازی، ساخت راه آهن، فرودگاه ها و بتن ریزی در حجم های بالا به کار می روند. کانورتورها دارای انواع مختلف و تعداد خروجی های مختلف از 1 تا 4 خروجی برای شیلنگ می باشند.

مزایای شیلنگ ویبراتور کانورتوری

  • ایمنی بالا و از بین رفتن خطر برق گرفتگی
  • دارای چندین خروجی برای اتصال و کار با چند شیلنگ به صورت همزمان
  • دارای قدرت و توان بالا برای اتصال شیلنگ با قطرهای بالا
  • میزان ارتعاش مناسب و ضربات بالا در سر شیلنگ برای دانه ریز نمودن و بالا بردن کیفیت بتن
  •  امکان کار در پروژه های وسیع و بتن ریزی ها با حجم بسیار بالا

ج- شیلنگ ویبراتور پرتابل برقی

  • جهت کارهای تخصصی و بتن ریزی در کیفیت های بسیار بالا از این دسته از شیلنگ ویبراتورها استفاده می گردند. میزان ضربات در دقیقه این شیلنگ ویبراتورها بسیار بالا بوده و باعث ریزدانه شدن بتن و کیفیت بالای بتن می شوند. این دستگاه ها نیز با برق تکفاز قابل کار کردن می باشند.

د- شیلنگ ویبراتور دریلی

  • جهت بتن ریزی در حجم های متوسط و پایین از این دسته از شیلنگ ویبراتورها استفاده می گردد نحوه عملکرد آن ها همانند دریل است به این صورت که با دست دکمه دستگاه را فشار می دهیدم موتور الکتریکی دستگاه شروع به حرکت و نیرو رو به شیلنگی که بر سر دریل است انتقال می دهد.
  • کار کردن با شیلنگ ویبراتورهای دریلی بسیار آسان و قیمت آن بسیار ارزان تر از انواع دیگر است، از این جهت است که در پروژه های ساختمانی با حجم پایین بسیار پرکاربرد هستند.

3- شیلنگ ویبراتور بادی

نیروی محرکه این دسته از کمپرسور باد تامین شده و در طول های 2 تا 4 متر در بازار موجود می باشند و نحوه اتصال به این صورت است که از کمپرسور تا شیلنگ ویبراتور را با شیلنگ واسطه متصل می کنند. این دسته از شیلنگ ویبراتورها در سایزهای 1 تا 5 اینچ آماده عرضه و ارائه به مشتریان می باشند. شیلنگ ویبراتورهای بادی دارای قدرت مناسب بوده و در مناطقی استفاده می گردد که دسترسی به کمپرسور باد وجود دارد و با گرفتن چند خروجی از کمپرسور امکان کار کردن همزمان با چند شیلنگ نیز فراهم می گردد.

4- شیلنگ ویبراتور دوشی

این دسته از شیلنگ ویبراتورها دارای یک کوله پشتی بوده که بر روی کمر نصب شده و کار کردن با دستگاه را بسیار ساده می نماید. به دلیل انتقال راحت و عدم نیاز به برق یا محلی برای استقرار موتور از این دستگاه می توان در محل مختلف استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>