اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص


بتن را حداکثر در لایه ای با ضخامت 50 سانتی متر بریزید و از تکان دادن شیلنگ ویبراتور به صورت افقی در بتن خودداری نمایید.شیلنگ را به صورت عمودی در بتن فرو کرده و برای تعیین محل های فرو کردن شیلنگ از یک قاعده استفاده کنید، فاصله مرکز به مرکز محل ورود شیلنگ ها به بتن باید حدود 1٫5 برابر شعاع نفوذ به منطقه قرارگیری باشد.

اجازه دهید ویبراتور با استفاده از وزن خود داخل بتن نفوذ کرده و حدود 15 سانت داخل بتن فرو رود.شیلنگ را به مدت 5 تا 15 ثانیه به صورت عمودی بالا و پایین کنید، در مورد ارتعاش بیش از حد در بتن نگران نباشید، اکثر بتن ها کم ارتعاش داده می شوند و دچار ضعف ساختاری می گردند.

ویبراتور را به تدریج و با حرکت بالا و پایین از داخل بتن در بیاورید تا حباب های هوا از جلوی ویبراتور وارد بتن نگردند.هنگام خارج کردن سر ویبراتور از بتن این کار را به سرعت انجام دهید. اگر سوراخ مقطعی که شیلنگ را در آن فرو کرده بودید پر نشد، بار دیگر و در نزدیکی آن سوراخ عمل ویبره کردن بتن را انجام دهید.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری شیلنگ ویبراتور

  • برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری در ابتدا موتور را خاموش کنید.
  • در عملیات تعمیر و نگهداری حتما از قطعات اصلی استفاده نمایید.
  • هر روز پس از انجام عملیات شیلنگ و مخصوصا قسمت پوکر را شستشو داده تا عاری از هرگونه بتن گردد.
  • هر 100 ساعت کاری شفت را روغن کاری کنید.
  • هر 300 ساعت کاری توصیه می گردد پوکر را تمیز کنید.

برای عملیات تعمیر و نگهداری مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قطعات را با حلال بشویید و تمام قسمت ها را پاک کنید، بسیار حائز اهمیت است که قسمت مخروطی را تمیز نگه دارید.
  • بلبرینگ و اتصالات آب بند را بررسی کنید اگر بازرسی نشان می دهد که گریس به سر پوکر انتقال یافته باید آب بندها را تعویض کنید.
  • بسیار حائز اهمیت است که تمامی اجزا پس از تعمیر و نگهداری به درستی محکم و سفت شوند تا از ورود بتن یا آب به داخل پوکر و آسیب رسیدن به آب جلوگیری گردد.

دلایل اصلی خراب شدن شیلنگ ویبراتور

  • ضربه زدن به پوکر در هنگام کار با شیلنگ
  • پیچ خوردن، تاب برداشتن و خم شدن بیش از حد شیلنگ
  • تمیز نکردن و ماندن ذرات بتن بر روی شیلنگ و قسمت پوکر که موجب آسیب و فرسایش آن می گردد.
  • استفاده از موتورهای با دور بالا که در طولانی مدت به دلیل ناتوازن بودن نیروی وارد شده باعث آسیب زدن به شیلنگ می گردد.
  • نگهداری شیلنگ در مکان نامناسب و زیر نور آفتاب که باعث خشک شدن و ترک خوردن شیلنگ در طولانی مدت می گردد.
  •  عدم توجه به توصیه های مربوط به تعمیر و نگهداری

شیلنگ ویبراتور چیست؟

جهت ایجاد ارتعاش در بتن و از بین بردن حباب ها و خلل و فرج های موجود در آن از شلنگ ویبراتور استفاده می شود. شیلنگ ویبره در سه دسته کلی مکانیکی، برقی و بادی موجود بوده که نوع مکانیکی متداولترین و رایج ترین نوع بوده که در اکثر پروژه های با حجم کم و متوسط از آن استفاده می گردد. شیلنگ ویبراتورهای برقی، بادی و کانورتوری معمولا در پروژه های وسیع و بتن ریزی ها با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

همان طور که می دانید استفاده از شیلنگ ویبره پس از بتن ریزی انجام گرفته ودر انواع سایزها اعم از 1، 1/5، 2، 2/5 و 3 اینچ در بازار موجود می باشند و با افزایش سایز قیمت شیلنگ ویبراتور نیز افزایش پیدا می کند.

نحوه عملکرد شیلنگ ویبراتور

شیلنگ ویبراتورها از یک قسمت به نام پوکر تشکیل شده اند، که در حقیقت حرکت دورانی که می تواند از نیروی الکتریکی، مکانیکی یا پنوماتیک تامین شود را دریافت و آن را تبدیل به ضربه و ارتعاش می کند، قسمت پوکر در سر شیلنگ قرار داشته و قسمت اصلی است که با بتن در تماس بوده و عمل ارتعاش و از بین بردن حباب های موجود در بتن را انجام می دهد.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>