اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کمپکتورهای قورباغه ای (Tamping rammer)

کمپکتور قورباغه ای ماشینی است که زمین را می کوبد و ذرات خاک را بهم می چسباند اما طرز کار آن نسبت به کمپکتور صفحه ای متفاوت است. این دستگاه به جای استفاده از ارتعاش برای نشست دادن خاک، نیروی ضربه را برای فشرده سازی ذرات به کار می گیرد. نام دیگر این کمپکتور کمپکتور پرشی است و دلیل این نام گذاری نوع حرکت دستگاه است که با ارتفاع بلند و حالت پرشی مانند کانگرو دارد.

نحوه کارکرد کمپکتور قورباغه ای

نحوه کارکرد یک کمپکتور قورباغه ای که به آن جک پرنده نیز گویند، به این صورت است که پا دستگاه را از زمین بلند کرده و با ضربه ای سنگین آن را بر روی خاک می کوبد، این عمل به معنی افزایش عمق فشرده سازی و راحتی مانور و کارکرد در گودال ها و فضاهای محدود کاری است.

طراحی عمودی کمپکتورهای قورباغه ای به این دلیل است که اغلب آن ها در مکان هایی که فضاهای کاری محدود و کار کردن سخت است مانند کانال ها توانایی کار کردن داشته باشد. صفحه ی کوبنده کوچک و ضربه بزرگ باعث میشه که به راحتی و بدون هیچ مشکلی بتوان با آن ها کار کرد.

چگونه کمپکتور برای شما مفید می باشد:

  • کمپکتورها دستگاه های جمع و جور با سطح پایه کوچک هستند.
  • طراحی آنها امکان مانور دهی را به راحتی ایجاد می کند.
  • عمق تراکم آنها می تواند بیشتر از کمپکتور صفحه ای ویبره ای باشد.
  • آنها متفاوت از یک فشرده ساز صفحه ای ارتعاشی کار می کنند و این امکان را به شما می دهد تا سطوح گوناگون را فشرده سازی کنید.

کاربرد کمپکتورهای قورباغه ای

  • فضای محدود و مکان های که جای مانور برای دستگاه وجود ندارد.
  • کانال سازی، حفاری، پی سازی، تعمیرات آسفالت
  • جهت کاربردهای خاص و مکان هایی که امکان استفاده از کمپکتورهای صفحه ای در آن وجود ندارد.

مزایای کمپکتور قورباغه ای

  • ماشین هایی باریک با صفحه ای کوچک هستند از همین جهت حمل و نقل آن ها آسان است.
  • طراحی آنها این اجازه را می دهد که قدرت مانور عالی در فضاهای محدود داشته باشند.
  • عمق کوبش آن ها نسبت به کمپکتورهای صفحه ای بسیار بیشتر است.
  • نحوه عملکرد آن ها به طور کامل متفاوت از کمپکتورهای صفحه ای است، همین امر باعث می شود بتوان از آن ها برای فشرده سازی مواد مختلف استفاده نمود.

کمپکتور قورباغه ای یا صفحه ای؟

دو مورد از رایج ترین دستگاه هایی که در امر فشرده سازی و کوبش خاک به کار می رود کمپکتورهای صفحه ای و قورباغه ای هستند.مشتریان هیچ گاه مطمئن نیستند که ممکن است کدام یک از دستگاه ها مشخصات بهتری باشد یا به عبارت دیگر کارآیی بیشتری برای آن ها داشته باشد. در اینجا پارامترهایی را بیان می کنیم که شما را در انتخاب بین این دو دستگاه کمک خواهد نمود.

1- نوع خاکی که می خواهیم کمپکت کنیم

در هنگام انتخاب بین کمپکتور صفحه ای و قورباغه ای بسیار حائز اهمیت است که تفاوت های بین انواع خاک را درک نمایید. این امر به شما کمک خواهد نمود تا نوع تجهیزات مورد نیاز برای دستیابی به بهترین نتایج را تعیین کنید.به طور کلی دو نوع مختلف خاک وجود دارد: 1- دانه ای 2- منسجم و چسباننده

خاک های دانه ای جهت کمپکت کردن

خاک های دانه ای مانند شن و ماسه، خاک های شل هستند که می توانند بدون در نظر گرفتن اینکه آیا مرطوب هستند یا خشک، فشرده شوند. آنها هنگامی که برداشته می شوند تمایل به فرو ریختن دارند و قدرت چسبندگی خوبی ندارند، بنابراین به طور معمول نمی توان آن ها را مانند خاک های منسجم قالب بندی نمود.

خاک های منسجم جهت کمپکت کردن

خاک های منسجم معمولا دارای مقادیر زیادی خاک رس هستند و به صورت کاملا محکم در کنار هم نگه داشته می شوند. آنها نیاز به مقدار مشخصی از رطوبت جهت فشرده سازی دارند. اگر آن ها خیلی مرطوب با خیلی خشک باشد، امکان به وجود آمدن حباب های هوا و فشردگی نامناسب افزایش می یابد.

2- مقایسه ویژگی های کمپکتور صفحه ای و قورباغه ای

در اینجا ویژگی های اصلی دو دستگاه را برای شما بیان نموده ایم که به طور کامل شمارو جهت انتخاب راهنمایی خواهد نمود.

زمانی که می خواهید خاک های به هم پیوسته را کمپکت کنید، کمپکتورهای قورباغه ای به دلیل ابعاد صفحه ای که دارند بسیار عالی کار می کنند. اندازه صفحه کوچک تر باعث ایجاد تمرکز و مستقیمی کوبش می گردد، که برای خاک هایی که نیاز به نیروی بیشتری جهت فشرده سازی دارند بسیار مفید می باشد.به دلیل طراحی باریک و شیک آن ها کمپکتورهای قورباغه ای برای کانال ها و فضاهای تنگ که قدرت مانور وجود ندارد بسیار ایده آل می باشند.

کمپکتورهای قورباغه ای توانایی فشرده سازی عمیق تری از خاک را نسبت به کمپکتورهای صفحه ای دارند، زیرا نیروی صفحه عمودتر و مستقیم تر است. بنابراین می توان ضخامت بیشتری به هر لایه خاک اضافه کرد که پروسه پرکردن و فشرده سازی حفره ها یا گودال ها را سریع تر می کند.

کمپکتور صفحه ای ایده آل برای زمانی هستند که با خاک های دانه ای کار می کنید به دلیل انکه آنها از ارتعاش استفاده می کنند تا دانه ها را در خاک حل کنند.

کمپکتورهای صفحه ای ابعاد صفحه بزرگ تری نسبت به کمپکتورهای قورباغه ای دارند، که این امر به معنی است که وزن و نیروی تراکم در مساحت بیشتری توزیع می گردد که این امر به پخش شدن و استحکام بهتر مواد در محل کمک می نماید.همچنین به دلیل طراحی و عملکرد ایده آل، کمپکتورهای صفحه ای کارآیی بهتری برای مساحت های بزرگ و صاف دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>