اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میوه خشک

در مورد تجارت میوه خشک چه می دانید؟
در مورد تجارت میوه خشک چه می دانید؟ اکثر مردم میوه خشک را با همان خشکبار می شناسند و فکر می‌کنند خشکبار و میوه خشک دو مقوله ای است که در راستای هم قرار دارند، ولی این گونه نیست. میوه خشک در زمره مواد تبدیلی محصولات کشاورزی به شمار می رود.

میوه خشک اسلایس شده صنعتی محصولی عالی برای عرضه در بازارهای صادراتی است. بهترین کیفیت و طعم میوه خشک توسط تولید کنندگان ایرانی تولید می شود همچنین قیمت عرضه ی آن برای یک مشتری صادراتی مناسب تر از برخی کشورهای تولید کننده ی این محصول است و همین امر یک موقعیت ویژه برای توسعه ی تجارت میوه خشک فراهم آورده است.

صنعت میوه خشک در ایران:
این صنعت می تواند میوه تازه را به محصولی متفاوت با ماندگاری بالاتر تبدیل کند. که از این محصولات می توان به خود میوه خشک و حتی لواشک اشاره کرد. این دو محصول دو فرآوری جدید از میوه تازه هستند که بازار بسیار مناسبی در کشورهای اروپایی دارند.

امروزه برخی از کشورهای اروپایی میوه خشک یا آجیل را جایگزین مواد نیروزای شیمیایی کردند برای همین بازارهای اروپا بازار بسیار مناسبی برای میوه خشک ایرانی است.

با توجه به اینکه صنعت میوه خشک در ایران یک صنعت نوپایی است کشور ایران توانسته خود را به عنوان یک قطب بزرگ در زمینه تولید و صادرات میوه خشک معرفی کند.

اگر به دهه گذشته مراجعه کنید حتی مردم کشور ایران با میوه خشک زیاد آشنا نبودند و میوه خشک در سبد خرید مردم جایگاهی نداشت. امروزه مردم به خواص میوه خشک پی بردند و سعی می کنند این محصول را در تمام سال مصرف کنند.

ایران مبدأ صادراتی بسیار خوبی برای بسیاری از کالاهاست؛ قیمت تمام شده ی پایین تولید در ایران برای بسیاری از کشورها از یک سو و از طرفی داشتن راه های آبی و زمینی مناسب و کم هزینه باعث شده که حتی خرید کالاهای واردتی به ایران، مناسب تر از خرید مستقیم از کشور تولید کننده تمام شود.

بنابراین در مورد محصول ویژه ای چون میوه خشک که پتانسیل های کیفی و کمی بسیار عالی در ایران وجود دارد، مسئله به صورت ویژه ای قابل بررسی خواهد بود.

برای صادرات میوه خشک باید به درستی از بازار هدف شناخت داشته باشید و مطابق با استاندارهای همان بازار اقدام به تولید محصول کنید.

کدام یک از میوه های خشک پتانسیل بالایی جهت صادرات دارند؟
برای پاسخ به این سؤال باید ببینیم چه میوه هایی در ایران قابل تولید است و کدام یک از محصولات برای خشک کردن وارداتی است؟

عموماً در لیست قیمت میوه خشک مخلوط و ساده ایرانی محصولات متنوعی به چشم می خورد که بسیاری از آن ها در خود ایران تولید می شود؛ هلو، آلو، خرمالو، کیوی، طالبی، توت فرنگی و بسیاری از انواع دیگر.

اما در این میان محصولاتی چون موز، انبه، نارگیل و آناناس وارداتی است و بنابراین میوه خشک آن ها با قیمت بیشتری تولید می شود و شاید برای تجارت میوه خشک گزینه های مناسبی نباشند.

به جز چهار مورد بیان شده، ایران از تنوع بسیار خوبی از نظر میوه و تبعاً میوه خشک برخوردار می باشد که هر یک می تواند به بهترین نحو تولید و در بازار جهانی عرضه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>