اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع پمپ پیستونی هیدرولیک به دو دسته پمپ پیستونی شعاعی و پمپ پیستونی محوری هیدرولیک تقسیم بندی می شوند. که در این مطلب توضیحاتی پیرامون پمپ هیدرولیک پیستونی محوری آورده شده است. پمپ پیستونی محوری شامل تعدادی پیستون بوده که به یک بلوکه سیلندر متصل می باشند.

این پیستون ها در داخل بلوکه حرکت محوری انجام می دهند.این نوع پمپ ها از نظر طراحی داخلی به دو دسته محور خمیده (bent axis design) و صفحه زاویه گیر تقسیم می شوند.

در این نوع پمپ ها محور محرک و محور بلوک سیلندر در راستای خط مرکزی قرار گرفته و با دوران بلوک سیلندر، پیستون ها با توجه به وضعیت صفحه زاویه گیر (سواش پلیت) حرکت رفت و برگشتی انجام می دهند. یعنی در واقع حرکت صفحه زاویه گیر میزان کورس پیستون ها را تعیین می کند.

برخلاف پمپ های دنده ای این نوع پمپ ها در دو دسته بندی دبی ثابت و دبی متغیر جای می گیرد.در نوع دبی متغیر پمپ پیستونی محوری، وضعیت صفحه زاویه گیر با استفاده از مکانیزم هایی نظیر سروو، دستی و … قابل تنظیم می باشد.

نوع دوم از این نوع پمپ ها، نوع محور خمیده (پمپ پیستونی سر کج) می باشد که شفت پمپ به محور خمیده متصل است. پیستون های پمپ بر روی محور خمیده قرار داشته و با دوران هم زمان شفت و محور خمیده، پیستون ها هم شروع به حرکت رفت و برگشتی می نمایند.

حرکت رفت پیستون باعث مکش سیال از پورت ورودی و در زمانی که پیستون در مرحله برگشت قرار می گیرد، سیال را با فشار بالا از پورت خروجی به سمت خط فشار سیستم می راند.

پمپ های پیستونی محوری چه مزایایی دارند؟

  • مکش عالی سیال
  • عمر کاری طولانی
  • استفاده از مقدار دبی مورد نیاز با به کار گیری پمپ پیستونی دبی متغیر
  • طراحی کامپکت و جمع و جور پمپ
  • ماکزیمم دبی تولیدی 1400 لیتر/دقیقه
  • استفاده در سیستم های هیدرولیکی صنعتی و موبایل
  • فشار قابل تحمل بالای 400 بار

تعمیر پمپ پیستونی هیدرولیک

در پمپ پیستونی هیدرولیک اجزایی نظیر پیستون ها، وَلو پلیت، سواش پلیت و یاتاقان ها به دلیل کثیف بودن روغن مدار و عدم انجام برنامه تعمیر و نگهداری دچار آسیب می شوند که می توان با تعویض قطعات پمپ که بیشتر با عنوان روتاری گروپ پمپ پیستونی از آن یاد می شود، پمپ را اُورهال کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>