اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هوای فشرده با عبور از مجرای ورودی از اطراف قطعه مخروطی شکل عبور نموده و به خاطر فرم مخصوص مخروط و تیغه های روی آن حالت چرخشی می یابد و با این عمل ذرات آب از هوا جدا شده و به بدنه کاسه با مخزن آبگیر برخورد کرده و آرام آرام بر اثر نیروی جاذبه به سمت پایین حرکت نموده و در ته مخزن جمع می شود.

هوای بدون آب بر اثر فشار موجود از المنت فیلتر عبور می نماید. در ادامه هوا از اطراف سنگ به سمت داخل آن عبور می کند. سنگ فیلتر با داشتن خلل و فرج های آن ذرات ناخالصی را جذب کرده و در انتها به سمت پورت خروجی رانده می شود.

اگر در یک سیستم پنوماتیک مقدار زیادی آب تقطیر شده جمع شود، بهتر است به جای تخلیه دستی از تخلیه اتوماتیک استفاده شود اما در هر صورت باید علت جمع شدن بیش از حد آب مشخص شود که در خیلی از موارد علت این عیب طریقه نادرست نصب لوله ها می باشد.

در تخلیه اتوماتیک یک جسم شناور تعیین کننده سطح آب تقطیر شده در کاسه فیلتر می باشد و زمانی که آب جمع شده به حد تعیین شده رسید، پیستون کنترل نشیمنگاه شیر را باز کرده و آب توسط لوله تخلیه، تحت فشار تخلیه می شود. اگر جسم شناور به پایین ترین سطح آب تجمیع شده برسد، نشیمنگاه شیر بسته شده و روند نخلیه متوقف می شود. البته در این حالت به صورت دستی می توان تخلیه را انجام داد.

نکته: در اکثر مدل های تولیدی فیلتر پنوماتیک امکان تعویض کیت تخلیه فیلتر وجود دارد. به طوری که در صورت داشتن فیلتر با تخلیه دستی می توان با خرید کیت تخلیه اتوماتیک فیلتر، نوع تخلیه فیلتر را عوض کرد.

هوای فشرده از داخل فیلتر ازچپ به راست حرکت کرده و به تیغه موجگیر برخورد می کند. تأثیر صفحه موج گیر این است که باعث چرخش هوا شده و گرد و غبار سنگین تر و همچنین قطرات آب توسط نیروی گریز از مرکز خلاف جهت دیواره داخلی کاسه فیلتر به دور خود می چرخند و سپس به دیواره برخورد کرده و در کاسه فیلتر جمع می شود.

مهم ترین خصوصیات فیلترهای هوای فشرده درجه جداسازی و یا راندمان آنها می باشد که نشان دهنده درصد ذراتی است که یک اندازه به خصوص می تواند آن راجداسازی نماید. عمل تصفیه یک فیلتر پنوماتیک حتی بعد از کارکرد طولانی و با آلودگی زیاد حفظ می شود ولی در این شرایط افت فشار به صورت نامطلوب افزایش یافته و فیلتر به یک هدردهنده انرژی تبدیل می شود. به منظور تشخیص به موقع زمان تعویض فیلتر، بازرسی بصری و یا اندازه گیری اختلاف فشار در هنگام عبور هوا از فیلتر باید صورت گیرد.

جنس سنگ فیلتر معمولاً از زینتر است و بنا به نیاز هر سیستم درجه یا سوراخ های ریز خلل و فرج آن انتخاب می گردد. گاهی جهت فیلتراسیون هوای فشرده از چند فیلتر پشت سر هم استفاده می شود یعنی در ابتدا هوای فشرده وارد یک فیلتر با درجه بالا می شود بعد وارد درجه کمتر و الی آخر چون در صورتی که یک باره از فیلتر با با درجه بسیار بالا استفاده شود سریعاً فیلتر پر می شود. بازرسی روزانه فیلتر در کارخانجات دارای سیستم پنوماتیک ضروری است و هر روز آب جمع شده در کاسه آن از طریق شیر آن تخلیه می گردد.

جهت نظافت کاسه های آبگیر که معمولاً از مواد پلاستیک شفاف می باشد نباید از تینر و بنزین و حلال های پران که سریعاً تبخیر می شوند استفاده نمود زیرا باعث شکستن کاسه می شود. در این شرایط استفاده از آب گرم و مواد شوینده پیشنهاد می گردد.

المنت فیلتر با حلال هایی نظیر تینر و بنزین تمیز شده و یا در صورت تجمع جرم زیاد، سنگ فیلتر قابل شست و شو نبوده و باید تعویض گردد.بعضی از فیلترهای مدرن دارای یک نشانگر انسداد بوده که درصد تمیزی یا گرفتگی المنت را نشان می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>