اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

نمونه کالا

در مورد ارسال نمونه کالا جهت صادرات چه می دانید؟
در مورد ارسال نمونه کالا جهت صادرات چه می دانید؟ همیشه مشتریان حرفه ای و تاجران قدیمی برای خرید عمده درخواست نمونه کالا را خواهند داشت تا بتوانند با نمونه های متفاوتی که از تامین کننده دریافت می کنند نسبت به کیفیت و قیمت و قابل اعتماد بودن وی قضاوت مناسبی داشته باشند.

نمونه بار یا سمپل:
هنگامی که یک شخص تاجر و یا فروشنده با مشتری خود طبق پارامتر هایی چون قیمت، کیفیت، بسته‌بندی و نحوه ارسال بار به توافق رسید، باید مقداری از محصول را به عنوان نمونه برای خریدار ارسال کند، که به این مقدار از بار سمپل یا نمونه بار گفته می شود.

جایگاه سمپل برای مشتری:
شخص تاجر باید بتواند نمونه بار را به موقع و در همان تایمی که به مشتری وعده داده و با همان کیفیتی که مد نظر خریدار است، برای او ارسال کند. باید طبق همان بسته بندی که از طریق صحبت ها و یا فیلم ها و عکس هایی که برای مشتری ارسال کرده، محصول را بسته بندی کند. در این صورت خریدار نیز می تواند به فروشنده اعتماد کرده و به مقدار باری که قصد خرید آن را دارد، بیفزاید!

آیا همه مشتری ها درخواست ارسال سمپل دارند:
هر خریدار و تاجر با تجربه ای قبل از آن که خرید عمده خود را انجام دهد، از فروشنده درخواست نمونه می کند! پس از دریافت نمونه بار تاجر بعد از برررسی نمونه به این نتیجه می رسد که آیا گفته ها و صحبت های فروشنده در رابطه با کیفیت محصول با نمونه باری که برای او ارسال کرده مطابقت دارد یا خیر؟!

یکی دیگر از مواردی که خریدار پس از دریافت نمونه مورد بررسی قرار می دهد، بحث زمان است. این که فروشنده طبق مدت زمان و تایمی که تعهد کرده بود نمونه را ارسال می کند و یا این که به تعهد خود عمل نکرده و در ارسال به موقع نمونه بار کوتاهی می کند و پس از دریافت پول به تعهدات و اخلاقیات در تجارت پایبند نیست!

درخواست مکرر نمونه بار از طرف فروشنده:
یک امکان دیگری نیز وجود دارد که اکثر تجار و خریدار ها از این روش برای آنالیز کردن و سنجیدن فروشنده استفاده می کنند. به عنوان مثال یک فرد خریدار در دفعه اول یک الی دو کیلو به عنوان نمونه درخواست می کند و بار دوم ده تا بیست کیلو در دفعات بعد مقدار این محصول را افزایش می دهد و هدف خریدار از این کار سنجیدن فروشنده است.

این که آیا این شخص فروشنده در هر مرحله ای که با مقدار های متفاوت محصول را ارسال می کند، در کیفیت و نوع بسته بندی و نحوه ارسال بار، پایبند تعهدات است یا فقط به دنبال کسب سود است و در صورتی که محصول کمتری بفروشد و طبیعتا سود کمتری کسب کند، این تعهدات را زیر پا می گذارد.

حسی که از دریافت نمونه به مشتری منتقل می شود:
ارسال سمپل این جایگاه را دارد که مشتری به فروشنده اعتماد می کند و از نزدیک محصول را لمس و درک کرده و آن را آنالیز می کند. وقتی شما به عنوان یک شخص تاجر کار خود را از بستر اینترنت آغاز می کنید و عمده فعالیت های خود را به صورت اینترنتی و از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی انجام می دهید اکثر مشتری های شما به صورت اینترنتی با شما ارتباط برقرار می کنند و ملاقات حضوری با شما ندارند.

در این صورت ارسال نمونه بار حس خیلی خوبی را به خریدار القا کرده و این کمک را به او می کند تا با شخصیت تجاری و چهره واقعی شما آشنا شود و بتواند به شما اعتماد کرده و به دفعات مکرر از شما خریداری کند.

سود ارسال نمونه بار:
همیشه سعی کنید برای ارسال نمونه سودی در نظر نگیرید و بر اساس همان قیمت عمده، هزینه و مبلغ ارسال نمونه بار را به مشتری خود اعلام کنید. چرا که اگر شما با قیمت خرده فروشی نمونه را ارسال کنید، در این صورت یک حس بدی به خریدار منتقل می شود.

اولین مطلبی که به ذهن خریدار خطور خواهد کرد این مورد است که من قصد خرید محصول عمده و بیشتری را از این فرد دارم و وقتی برای یک یا دو کیلو بار سود در نظر می گیرد، مطمئنا در آینده برای خرید عمده سود‌های خیلی بیشتری برای خود در نظر خواهد گرفت! همین موضوع سبب می شود که مشتری از معامله با شما منصرف شود!

نمونه بار را به طور رایگان ارسال نکنید:
شما وقتی وارد دنیای تجارت خارجی می شوید، مشتری های زیادی خواهید داشت. ممکن است در طول هفته ده نفر مشتری جدید داشته باشید، این مورد را در نظر بگیرید که حداقل قیمت یک کیلو از بار به عنوان نمونه 10 هزار تومان باشد و هزینه ارسال و پست نیز 10 هزار تومان در نظر بگیرید، هزینه خود نمونه و ارسال آن 20 هزار تومان می شود.

پس ارسال نمونه بار به صورت رایگان اصلا باصرفه و اقتصادی نیست. وگرنه شما باید در طول ماه یک الی دو ملیون هزینه ارسال نمونه بار داشته باشید بدون این که برگشتی داشته باشد و این عمل برای شما اصلا توجیه اقتصادی ندارد!

دلیل دوم این است که خریدار از همان ابتدای کار متوجه این موضوع باشد که باید قبل از ارسال بار از طرف شما پول را پرداخت کند. در این صورت اگر این شخص در آینده از شما خرید عمده انجام دهد، این موضوع در ذهنش باقی خواهد ماند که ابتدا باید پول را پرداخت کند.

کالاهایی که ارسال نمونه نیاز ندارند:
بعضی از کالاها مثل ماشین آلات ارسال نمونه نیاز ندارند، درست است یک عیبی که دارد تک خرید بودن آن است، اما چون ارسال نمونه نمی خواهد و با فیلم و عکس و ویدیو می شود نظر مخاطب را جلب کرد یک مزیت به حساب می آید، راحت تر به معامله نزدیک می شوید و راحت تر می توانید کار کنید. محصولی که در ارسال نمونه وارد می شود حداقل دو یا سه ماه درگیری ارسال نمونه را دارد.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>