اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن زن پنوماتیک چیست؟

وظیفه روغن زن پنوماتیک تزریق روغن به صورت اسپری (مِه شکل) در جریان هوای عبوری است تا با این کار روانکاری قطعات داخلی اجزایی نظیر سیلندرها، شیرها و موتورها انجام دهد.

در سیستم هایی که اجزای آن نیاز به روغنکاری دائمی دارند حتماً باید یک روغن زن در واحد مراقبت پنوماتیک وجود داشته باشد. در واحد مراقبت، روغن زن آخرین جزئی هست که نصب می شود چرا که اگر قبل از فیلتر نصب شود، فیلتر هوای روغن زده شده را فیلتر کرده و هوای خشک به عملگرها و شیرها می‌رسد.

روغن زن پنوماتیک بر طبق اصل لوله ونتوری کار می کند. این اصل فیزیک رفتار سیال را هنگامی که از یک گلوگاه تنگ عبور می کند، بیان می نماید.طبق اصل برنولی، شدت جریان تغییر نمی کند.سرعت سیال افزایش و فشار کاهش می یابد. بنابراین فشار در گلوگاه کمتر از قسمت بزرگ تر لوله است.

نحوه عملکرد روغن زن پنوماتیک

هنگامی که هوا وارد روغن زن می شود، از یک گلوگاه عبور می کند که سبب افزایش سرعت و کاهش فشار آن می شود. همچنین هوا به یک محفظه منتقل می شود که فشار آن با فشار ورودی برابر است. محفظه حاوی روغن است و وبه وسیله یک لوله مکش و یک پین اندازه گیری به گلوگاه متصل است. به یاد داشته باشید که روغن زن در فشار هوای ورودی قرار دارد ولی فشار در گلوگاه کمتر است.

این بدان معنی است که هوا در قسمت گلوگاه روغن را به داخل خود می کشد و روغن هنگامی که با سرعت بالا تماس پیدا می کند تبدیل به پودر می شود. مقدار روغنی که به وسیله هوا به داخل کشیده می شود توسط پین اندازه گیری تعیین می گردد. باید همواره به خاطر داشته باشید که روغن داخل هوا نقش روانساز بین قطعات را بازی خواهد کرد. بنابراین هیچ گاه نباید فقدان روغن داخل محفظه اتفاق بیفتد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>