اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازاریابی صادراتی

آموزش بازاریابی صادراتی:
 وب سایت اتاق های بازرگانی:
در همه شهرها و کشورها معتبرترین شرکت ها و برندها در اتاق های بازرگانی آن کشور یا شهر عضو هستند و همین دلیل کافی است تا در صورتی که می خواهید شرکای تجاری معتبری بیابید از دایرکتوری اتاق های بازرگانی بازار هدف خود استفاده نمایید.

معمولا تمام اتاق های بازرگانی لیست اعضای خود و اطلاعات تماس آنها را بر حسب زمینه فعالیت درج می‌کنند و به این ترتیب می توانید با فعالان بازرگانی در بازار هدف خود به این طریق شروع به ایجاد رابطه تجاری کنید. برای پیدا کردن اتاق های بازرگانی در هر شهر یا کشور می توانید به این صورت "uzbekistan chamber of commerce" در گوگل جستجو نمایید

 شرکت در نمایشگاه ها (چه به عنوان غرفه دار و چه به عنوان بازدیدکننده):
به جرات می توان گفت نمایشگاه ها مهم ترین روش برای بازاریابی خارجی و یافتن شرکای تجاری قدرتمند هستند.

از آنجایی که شرکت در نمایشگاه ها به ویژه نمایشگاه هایی که از درجه اعتبار بالایی برخوردار هستند، هزینه های سنگینی دارد، به همین خاطر معمولا شرکت های قوی و معتبر در آنها شرکت می‌کنند و از آنجایی که در نمایشگاه ها ارتباطات گرم و رو دررو وجود دارد و معمولا دیدارهای هیئت های تجاری کشورهای مختلف در حاشیه نمایشگاه ها شکل می‌گیرد، فرصت های تجاری بسیاری در نمایشگاه ها نهفته است.

به همین خاطر اگر به طور جدی در فکر توسعه کسب و کار صادراتی خود هستید حتما شرکت در نمایشگاه های بین المللی مربوط به کسب و کار خود را چه به عنوان غرفه دار و چه به عنوان بازدیدکننده در دستور کار خود قرار دهید.

وب سایت های نمایشگاهی:
در صورتی که بخواهید به اطلاعات شرکت کنندگان(غرفه داران) در یک نمایشگاه دست پیدا کنید می توانید به وب سایت آن نمایشگاه مراجعه کرده و از این اطلاعات استفاده کنید. البته این اطلاعات همیشه و در وب سایت همه نمایشگاه ها قرار نمی‌گیرد اما بسیاری از نمایشگاه های معتبر جهان این اطلاعات را در وب سایت خود قرار می دهند و برای مشتری یابی صادراتی می توانید از آنها استفاده کنید.

وب سایت شرکت های واردکننده:
همان گونه که گفتیم، شرکت های بازرگانی معتبر دنیا همه دارای وب سایت اختصاصی هستند و در وب سایت خود اقدام به معرفی محصولات خود نموده و راه های ارتباطی اعم از ایمیل، شماره تلفن، نشانی فیزیکی و سایر اطلاعات مرتبط را در اختیار مشتریان قرار می دهند. بنابراین شما با دسترسی به این وب سایت ها می توانید مستقیما با بازار هدف صادراتی خود در تماس باشید.

وب سایت linkedin و وب سایت های مشابه:
رسانه اجتماعی لینکدین معروف ترین رسانه اجتماعی B2B جهان است و حضور در این شبکه اجتماعی برای هر صادرکننده ای یک باید محسوب می‌شود.

علاوه بر اینکه هر کسب و کار باید در این وب سایت یک صفحه اختصاصی داشته باشد، کارمندان شرکت هم باید صفحه خود را داشته و اقدام به ارتباط با سایر کسب و کارهای مرتبط در این شبکه اجتماعی نمایند.

در این رسانه اجتماعی می توانید مشتری های بالقوه زیادی را پیدا نمایید که این امر مستلزم داشتن صفحه‌ای قوی است. علاوه بر معرفی شرکت و محصولات، کلیه اخبار شرکت نیز باید در این رسانه اجتماعی درج گردد. وب سایت هایی مانند opportunity هم هستند که مشابه لینکدین بوده و حضور در آنها هم بسیار مهم هست.

 بازارهای عمده فروشی جهانی (B2B Marketplaces):
این وب سایت ها، نقش بسیار مهمی را در مشتری یابی بازی می‌کنند و سریع ترین راه برای یافتن مشتری های صادراتی هستند. در این بازارها تعداد زیادی واردکننده و صادرکننده عضو هستند و درخواست های خرید و فروش خود را اعلام می‌کنند.

با عضویت در این وب سایت ها می توانید محصولات خود را برای فروش و صادرات اعلام کرده تا خریداران به شما مراجعه کنند. عضویت در این وب سایت ها معمولا مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد. معروف ترین نمونه از بازارهای اینترنتی عمده فروشی جهان وب سایت چینی علی بابا می‌باشد.

وب سایت های خرده فروشی مانند آمازون (B2C Marketplaces):
مهم ترین کاربردی که این وب سایت ها دارند کشف قیمت خرده فروشی در بازارهای هدف است. اگر می خواهید از قیمت کالایی خاص در بازار هدف خود آگاه شوید با جستجوی وب سایت های خرده فروشی آن کشور می توانید به این هدف دست یابید. همچنین اگر در کشور دیگری شرکت دارید می توانید اقدام به فروش در این وب سایت ها کرده و بازار فروش خود را گسترش دهید.

سایت های یلوپیج (کتاب زرد):
کتاب های زرد، دایرکتوری مشاغل یک شهر، کشور یا صنف خاص هستند که در ایران هم این کتاب در تهران و بعضی شهرهای دیگر وجود دارد و هم به صورت چاپی و هم به صورت اینترنتی موجود هستند. البته ممکن است چند یلوپیج برای یک شهر یا کشور موجود باشد.

ضمن اینکه در بعضی کشورها این دایرکتوری ها ممکن است به اسامی دیگری مانند کتابسفید یا وایت پیج موجود باشند. برای دسترسی به وب سایت این کتاب های زرد با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید به وب سایت آنها دسترسی یابید در واقع به این شکل "Dubai yellow pages"، "Muscat yellow pages" و "Qatar yellow pages" می توانید در گوگل جستجو نمایید.

وب سایت های آگهی (Classified ads):
در این وب سایت ها آگهی تمام کسب و کارها به صورت دسته بندی شده وجود دارد و بهترین استفاده ای که یک بازرگان از این وب سایت ها می تواند داشته باشد دسترسی به قیمت خرده فروشی کالاها و خدمات در کشورهای مختلف می‌باشد. برای پیدا کردن این وب سایت ها در هر کشوری می توانید به شکل زیر عمل کنید:
Pakistan classified ads، Russia classified ads

جستجو در گوگل:
جستجو در گوگل را همه بلدند اما خیلی مهم است که این جستجو به شکل صحیحی انجام گیرد. زمانی که بتوانید این جستجو را به شکل صحیح انجام دهید، به آنچه که می خواهید، خواهید رسید و این امر به مشتری یابی صادراتی کمک شایانی خواهد کرد.

در مورد نحوه جستجوی صحیح در گوگل مقالات زیادی به پارسی و انگلیسی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به این مهم دست یابید اما نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد اهمیت"جستجوی معکوس" در گوگل است.

به این معنی که شما باید خود را جای واردکننده گذاشته و اقدام به جستجوی کلیدواژه هایی نمایید که فکر میکنید یک واردکننده با استفاده از آنها اقدام به جستجو در مورد محصول شما می نماید و به این ترتیب علاوه بر شناخت رقبای خود و اقداماتی که آنها برای بازاریابی اینترنتی انجام داده اند به نتایج بسیار جالب دیگری خواهید رسید که به نحوه حضور شما در اینترنت کمک شایانی خواهد کرد.

وب سایت الکسا برای یافتن وب سایت های مشابه:
"Alexa.com "یکی از مهم ترین و معتبرترین وب سایت ها برای تحلیل کارایی یک وب سایت و استفاده ها و کاربردهای زیادی برای مدیران وب سایت ها دارد. اما استفاده بسیار مهمی که بازرگانان می توانند از یکی از خدمات این وب سایت داشته باشند، یافتن وب سایت های مشابه با یک وب سایت دیگر است.

در بسیاری از موارد شما نیاز دارید که برای دستیابی به منابع بیشتر، وب سایت های مشابه با وب سایتی که آدرس آن را در اختیار دارید، بیابید و این وب سایت به سادگی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.

 وب سایت های دایرکتوری:
دایرکتوریها معمولا وب سایت هایی هستند که اطلاعات فعالان یک رشته کاری یا یک کشور و منطقه خاص را درج می‌کنند و زمینه ارتباط آنها را فراهم مینمایند.

به همین دلیل کلیه مشتریانی که قصد خرید محصولی از یک کشور یا دسته کاری خاص را داشته باشند به چنین وب سایت هایی مراجعه کرده و با شرکت هایی که در این دایرکتوری ها حضور دارند ارتباط برقرار می‌کنند.

 رسانه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان:
حضور در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است زیرا علاوه بر اینکه اعتبار کسب و کار شما را بالا میبرد، سرنخ های فروش زیادی در اختیار شما قرار می دهد و احتمال یافتن شما در محیط اینترنت توسط مشتری‌های احتمالی را افزایش می دهد.

همچنین نرم افزارهای پیام رسان نقش بسیار مهمی را در ارتباطات بازرگانی دارند و داشتن کانال و گروه در این اپلیکیشن ها کمک شایانی به کسب و کار شما خواهد کرد. استفاده و بازاریابی در هر کدام از رسانه‌های اجتماعی قواعد خاص خود را دارد که با جستجو در اینترنت می توانید به آنها دست یابید.

 گوگل مپ و Google My Business:
حتما کسب و کار خود را در گوگل مپ و گوگل مای بیزینس ثبت کنید ( قابل ذکر است که گوگل مای بیزینس برای کسب و کارهای ایرانی غیرفعال است) زیرا باعث می‌شود هم در موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی به دست آورید و در معرض دید مشتریان قرار گیرید و هم باعث کسب اعتبار برای کسب و کارتان می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>