اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

تحلیل بررسی بازار افغانستان در صادرات: 
کشور افغانستان به عنوان یکی از همسایه های در حال توسعه ایران، مقصد تجاری بسیاری از محصولات تولیدی کشور ایران است. آشنایی با این کشور و بازار آن، کمک زیادی به فعالیت های موفق در این کشور می کند.

آشنایی با کشور افغانستان:
بعد از کابل که پایتخت افغانستان است، شهرهایی مانند قندهار، مزارشریف هستند که پایتخت های تجاری و اقتصادی این کشور به حساب می آیند.

جمعیت افغانستان در حدود 35 میلیون نفر است. افغانستان کشوری است که سال های زیادی درگیر جنگ بوده و هست و به همین علت جمعیت زیادی از این کشور در دیگر کشورها مشغول زندگی هستند و اگر با احتساب افراد خارج از افغانستان بخواهیم جمعیت این کشور را بیان کنیم، عددی در حدود 60 الی 70 میلیون نفر بیانگر جمعیت خواهد بود.

زبان رسمی کشور افغانستان، فارسی پشتو و دَری است. واحد پول این کشور نیز افغانی نام دارد که نسبت به پول ایران، از ارزش بالاتری برخوردار است و به همین علت ارزش زیادی برای تاجران دارد.

رتبه اقتصادی کشورها در دنیا، بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی محاسبه می شود. کشور افغانستان در سال 2018 میلادی در رتبه 102 اقتصادی دنیا قرار گرفته است.

عمده محصولات تولیدی کشور افغانستان، محصولات کشاورزی است که از بین آن ها محصول خشخاش بیشترین سهم را داشته است. در سال های اخیر تمرکز بسیار زیادی بر روی کاشت زعفران داشته اند و توانسته اند موفقیت های زیادی در این زمینه به دست آورند. زعفران تولید افغانستان توانسته است به لحاظ کیفیت و قیمت، جای زعفران ایران را در دنیا بگیرد.

اهمیت ایران برای افغانستان:
اگر چه به طور معمول در بررسی کشورها، اهمیت کشور مقصد را بیان می کنند اما در مورد افغانستان به طور متفاوتی بحث کرد.

کشور ایران از اهمیت بالایی برای افغانستان و تاجران آن دارد؛ چرا که اولا ایران، در کنار دو کشور هند و پاکستان، مهم ترین تأمین کننده محصولات مورد نیاز افغانستان است و دوما فرهنگ و مذهب و زبان دو کشور، نزدیکی بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

علاوه بر این ها، با توجه به عدم دسترسی افغانستان به آب های آزاد، وجود بندر چابهار در ایران اهمیت زیادی برای افغانستان دارد. ارتباط سیاسی همواره خوبی که بین دو کشور وجود داشته است، عامل دیگری است که افغانستان را برای ارتباط با ایران ترغیب می کند.

تحلیل بازار افغانستان:
در بررسی بازار یک کشور هدف، موارد مختلفی باید بررسی شوند که در ادامه برخی از آن ها ذکر می شوند.
اولین مورد این است که رقبای صادراتی خود در کشور هدف را بشناسید. برای موفقیت در صادرات و از دست ندادن سودهای بالا، بررسی این مورد درباره هر کشوری الزامی است.

مهم ترین رقبای صادراتی ایران در افغانستان، کشورهای چین، پاکستان و قزاقستان هستند. مورد دیگری که باید در بازار کشور مقصد بررسی کنید، سهم کشور مبدأ در بازار آن کشور است. با توجه به محصولی که قصد صادرات آن را دارید، پارامترهای مربوط به آن محصول را باید در کشور مبدأ بررسی کنید تا بتوانید بازار خوبی در آن کشور داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>