اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

محصولات صادراتی

بهترین محصول صادراتی چیست: 
در این مقاله می خواهیم در مورد اهمیت انتخاب محصول برای تجارت صحبت کنیم، اولین و مهم ترین اصل در تجارت، انتخاب محصول مناسب است و در عین حال یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که همیشه مخاطبان ما با آن همراه هستند.

به هر حال انتخاب شغل و محصول یکی از مواردی است که می تواند تعیین کننده سرنوشت ما در آینده باشد و باید محصولی را برگزینید که سالیان طولانی با آن کار کنید و باید به آن علاقه داشته باشید.

شما قرار است در طول روز حداقل هشت تا ده ساعت زمان را برایش صرف کنید و اگر به آن علاقه نداشته باشید ادامه دادن راه و کار برایتان مشکل خواهد شد.

سوالی که اغلب دوستان از ما می پرسند این است که آیا ما می توانیم در طول زمان محصول خود را تغییر دهیم؟

بله این امکان پذیراست، چرا که وقتی تجارتی را شروع می کنید، اصول و قواعد تجارت را یاد می گیرید و تجارت در محصولات مختلف فرقی نمی کند و در اصول و قواعد، 90 تا 95 درصد شبیه به هم هستند.

بعضی از محصولات در 5 درصد باقیمانده با هم تفاوت دارند، ممکن است نیاز به آنالیز داشته باشند و در بسته‌بندی یا موارد دیگر متفاوت باشند.

ممکن است افراد یک یا دوسال روی تجارت یک محصول کار کرده و با کسب تجربه و مهارت کافی در زمینه تجارت و صادرات به این نتیجه برسند که این کالا برایشان مناسب نیست و ظرفیتی بالاتر دارند و تصمیم داشته باشند محصولی بهتر با شرایطی دیگر را برای کار خود انتخاب کنند.

یا بعد از مدتی علاقه خود را نسبت به محصول از دست بدهند و یا توانمندی بالایی کسب کرده و در کنار محصول قبلی، تجارت کالاهای دیگری را هم اضافه کند.

در جریان کار تجارت و توسعه کار تصمیم بگیرند افراد بیشتری را استخدام کنند و بعضی از کارها را به آنها بسپارد و تجارت خود را گسترش داده و کالای مختلفی را صادر کنند.

محصول یا خدمات:
پس از اینکه تجارت را به عنوان شغل و پیشه انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید که محصولی را صادر کنید یا خدماتی ارائه دهید؟

طبیعتا در تجارت کالا یا محصولی خرید و فروش می شود.

در این بخش می خواهیم مزایای خدمات و صادرات محصول را بررسی کنیم، اگر قصد داشته باشید خدماتی به مشتریان ارائه دهید طبیعتا باید در آن زمینه متخصص باشید به عنوان مثال دندانپزشکی، وکالت یا طراحی دکوراسیون و …

در زمینه خدمات باید خود شخص متخصص باشد و قصد کار کردن روی مهارت شخص دیگری را نداشته باشد.

پارامتر های مهم و اصولی کار کردن روی خدمات:

  1.  فرد مورد نظر به شخصه متخصص ارائه دهنده خدمات باشد.
  2.  برای ارائه خدمات باید در شهرهای تهران یا کرج باشد.
  3. به عنوان مثال فردی که وکیل بود و در شهر مشهد زندگی می کرد بعد از گذشت چند سال متوجه شد، که باید برای پیشرفت در کارشان حتما به تهران مهاجرت کنند چرا که 50 تا 60 درصد درخواست‌های خدمات در تهران و کرج انجام می شود.
  4.  ارائه خدمات در مدت زمان اندکی به سود دهی می رسند
  5. امکان پیشرفت تا حد مشخصی وجود دارد و شما را محدود می کند

به عنوان مثال شخصی که وکیل است به تنهایی نمی تواند 2000 تا پرونده را پیش ببرد و یا دندانپزشکان هم به همین شکل، برای تعداد افراد محدودی امکان ارائه خدمات دارند.

مزیت این روش این است که به اسم شخص شما محدود نمی شود و می توانید افراد زیادی را استخدام کنید و یا سفارش های زیادی گرفته و به دیگران واگذار کنید.

مزیت دیگر این کار این است که در 6 شهر مهم ایران مثل مشهد، شیراز، کرج، تهران، تبریز و اصفهان می توانید شعبه بزنید و 70 تا 80 درصد مخاطبان خود را پوشش دهید و به آنها خدمات ارائه کنید.

پارامترهای مهم انتخاب محصول برای تجارت:
 اشتباه نکردن: 
آنالیزی که اغلب برای انتخاب محصول انجام می شود اصطلاحا به آن آنالیز کف بازار می گویند، یعنی مردم از هر چیزی بگذرند از غذا و سیر کردن شکم خود نمی گذرند پس مواد غذایی را انتخاب می کنند.

اینها تعاریفی هستند که ممکن است در گذشته سود زیادی به همراه داشته اند، ولی امروزه نمی توان از این روش ها حاشیه سود بالایی کسب نمود، چرا که خیلی از مردم از آن استفاده می کنند.

دیدگاه و نظر مردم درباره محصول بسیار اهمیت دارد و باید بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

به عنوان مثال فرش، پسته، زعفران و… که از هر شخصی بپرسید، اغلب این کالاها را برای تجارت پیشنهاد می دهند، پس نظر مردم روی هر چیزی مثبت بود شما برعکس آن عمل کنید، چرا که افراد زیادی روی آن ها کار می کنند و اگر شما این چنین محصولاتی را انتخاب کنید قطعا آسیب خواهید دید.

علاقه:
پارامتر علاقه بسیار اهمیت دارد، چرا که شما روزانه هشت تا ده ساعت با محصول سر و کار دارید و امروزه هم اکثرا دوازده تا سیزده ساعت مجبورهستیم کار کنیم تا پیشرفت حاصل شود.

پس اگر شغلی نباشد که به آن علاقه داشته باشید، قطعا به زودی از کار خسته می شوید و کار را کنار می‌گذارید.

برای آقایان پارامتر مهمی نیست و بیشتر پول برایشان اهمیت دارد و بین محصولاتی مثل کودهای شیمیایی و حیوانی و تجهیزات دندانپزشکی و … چون صادرات کود حاشیه سود بالایی دارد، کود را انتخاب می کنند.
اما برای خانم ها پارامتر علاقه اهمیت بالایی دارد و اغلب توجه دارند که جایگاه اجتماعی خوبی داشته باشد و درگیری های که در کار وجود دارد به چه صورت می باشد.

سرمایه های اجتماعی:
دو نوع سرمایه داریم که مورد اول آن پولی است که در حساب و جیب ما قرار دارد و به همان مقدار امکان خرید داریم، به عنوان مثال اگر یک میلیارد پول دارید و قصد خرید ماشین را داشته باشید فروشنده با پرسیدن میزان پولتان خودرو مناسبی را به شما پیشنهاد می دهد.

مورد دوم به این صورت است که اگر شما یک میلیارد پول دارید و بخواهید یک خودرو دو میلیاردی بخرید و از قبل دوستان و یا آشنایانی داشته باشید که نسبت به شما شناخت و اعتماد دارند، حاضرند به شما اقساطی بفروشند چرا که مطمئن هستند که پولشان را می دهید.

ولی اگر فردی ناشناس و مشتری جدیدی باشد، قطعا این کار را نمی کنند.

محصول وارداتی نباشد:
این موضوع به مواد اولیه بستگی دارد چرا که اگر مواد اولیه در کشور وجود داشته باشد، محصول ارزانتر خواهد بود و دغدغه وابستگی به کشور دیگر را ندارید، درگیری فکری را نخواهید داشت که اگر روزی محصول وارداتی شما ممنوع شود، چه کاری باید با صادرات و کسب و کار خود انجام دهید. در این صورت یا باید شغل خود را عوض کنید یا محصول صادراتی را تغییر دهید.

 محصول امکان صادرات را داشته باشد:
در بحث تجارت دو پارامتر از اهمیت بالایی برخوردار است، برندها روی دو موضوع کار می کنند، کیفیت بالایی و قیمت پایین.

2 پارامتر مهم در مورد کالاهای صادراتی:

اگر شما قصد دارید صادرات کالایی را آغاز کنید باید سه پارامتر را در مورد آن در نظر بگیرید.

  1.  اینکه مواد اولیه آن در ایران وجود داشته باشد.
  2.  وابسته به کارگر و خط تولید باشد، حقوق کارگران در ایران بسیار ارزان است به فرض مثال حقوق یک کارگر در کشور یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد، که اگر این مقدار پول به دلار تبدیل شود تقریبا ماهانه صد تا صد و پنجاه دلار می شود.

اما حقوق یک کارگر در کشورهای اروپایی و آمریکایی روزانه صد تا صد و پنجاه دلار است.
به عنوان مثال اگر کالای صادراتی شما مبل باشد به راحتی با نیروی کاری ارزان قادر خواهید بود در ایران محصول را تولید کنید.

محصولاتی مثل کنسروهای تن ماهی و … که نیاز به خط تولید های خوبی دارند در ایران و آمریکا با صرف زمان یکسانی تولید شده، ولی در ایران با قیمتی بسیار پایین تر عرضه می شود.

همراهی ما با شما در انتخاب محصول

تحلیل تکنیکال:
این تحلیل براساس آمار و ارقام انجام می شود، سایت ها و ساختارهای معتبری وجود دارند که ما از آن طریق می توانیم به شما بگوییم که محصول مورد نظر به کجاها، چه مقدار در هر حوزه و قاره صادر می شود و میزان تراکنش های آن چه مقدار است.
حتی اینکه خریداران هر محصول و کشورها با چه فاصله ای، از کشورهای صادرکننده خرید می کنند.
چه کشورهایی واردکننده و صادر کننده محصولات مختلف هستند.
می توانیم در مورد میانگین قیمت خرید محصولات هم به شما اطلاعات دهیم.
پس توسط روش تکنیکال در مورد اینکه در چه بازه زمانی محصولات رشد و افت صادرات داشته اند، هم صحبت می کنیم و برای آموزش تجارتی مفید در کنار شما هستیم.

تحلیل فاندامنتال
این تحلیل بر اساس آنالیز صورت می گیرد، به عنوان مثال شما روی سنگ کار می کنید و به شما پیشنهاد می دهیم، که اگر قصد دارید با هند تجارت کنید فقط باید در حوزه سنگ خام کار کنید، چرا که هند و چین دستگاه های فرآوری سنگ دارند و به قدری کارگر در کشورشان ارزان است که فقط سنگ خام خریداری می‌کنند.

اما اگر می خواهید به افغانستان صادرات انجام دهید، این را بدانید که این کشور دستگاه های فرآوری سنگ را ندارند و باید روس سنگ های برش خورده و فرآوری شده با آنها کار کنید.

یا اگر مقصد شما ایتالیا است متوجه باشید که این کشور بزرگ ترین فرآوری کننده سنگ های خام در جهان است پس فقط سنگ خام خریداری می کنند.

اگر می خواهید در صنعت سنگ رشد کنید باید به سراغ سنگ های فرآوری شده بروید.

تحلیل فاندامنتال نیاز دارد تا شما چند سالی کار کنید تا تجربه مورد نیاز را کسب کنید تا بتوانید تحلیل های این چنینی انجام دهید.

به عنوان مثالی دیگر اگر محصول شما کیک و کلوچه می باشد نمی توانید به کویت صادرات داشته باشید، چرا که این کشور ورود محصولات تراریخته شده را ممنوع کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>