اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیغه برش آسفالت

به طور معمول دستگاه های کاتر به خاطر شرایط سخت کاری و اصطکاک بالا با درصد خرابی بالایی همراهند. این خرابی ممکن است در تیغه برش آسفالت یا بتن کاتر یا در خود دستگاه کاتر رخ دهد. در این قسمت قصد داریم به رایج ترین مواردی که باعث خرابی و اختلال در عملکرد تیغه های برش بتن و آسفالت می گردد را بررسی کنیم.شایع ترین دلایلی که باعث اختلال در عملکرد تیغه برش کاتر می گردد:

  • استفاده از تیغه اشتباه با توجه به جنس محلی که می خواهیم برش دهیم.
  • استفاده از تیغه نامناسب
  • مشکل دستگاه کاتر آسفالت یا بتن

نکات طلایی در به کارگیری تیغه کاتر آسفالت بر

به هیچ وجه از تیغه برش آسفالت، برای برش بتن استفاده نکنید. این امر باعث فرسایش بسیار شدید تیغه و از بین رفتن الماس ها (لبه های برنده) آن می گردد. بتن بسیار سخت تر از آسفالت بوده و تیغه بتن بر مخصوص خود را نیاز دارد.

از وارد کردن فشار به تیغه برش آسفالت در حین استفاده جدا خودداری کنید. این امر باعث کاهش عمر تیغه آسفالت بر گردیده و امکان شکستن آن در عملیات برش را به شدت افزایش می دهد.پس از هربار استفاده از دستگاه کاتر آسفالت و انجام عملیات برش، تیغه آسفالت بر را به طور کامل تمیز و تمامی ذرات و گرد و خاک را از سطوح آن پاک نمایید.

به هیچ وجه از تیغه آسفالت بر کند جهت انجام عملیات برش استفاده نکنید، این امر علاوه بر آنکه به دستگاه کاتر آسفالت بر فشار بسیار زیادی وارد می نماید، امکان شکستن تیغه برش و بروز حوادث را به وجود می آورد.

سیستم پاشش آب دستگاه کاتر یا همان سیستم خنک کاری تأثیر بسیار زیادی در عمر تیغه کاتر و انجام برش به صورت مناسب دارد. حتما از صحت سیستم پاشش و پخش آب به صورت مناسب در دو طرف تیغه برش آسفالت اطمینان حاصل کنید.

در کاتر آسفالت بر نهایت عمق برش حدود قطر تیغه است از این رو در محاسبه و خرید تیغه کاتر حتما به این نکته توجه نمایید. به فرض مثال یک تیغه 45 سانت آسفالت بر نهایت عمق برشی که می تواند آسفالت را برش دهد 15 سانت می باشد.

از کار کردن به مدت زیاد و انجام عملیات برش آسفالت به مدت زمان بالا جدا خودداری نمایید و سعی نمایید در بازه های زمانی مشخص حتما به دستگاه استراحت داده و باعث خنک شدن تیغه آسفالت بر به واسطه تماس با هوای محیط شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>