اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کمپکتور صفحه ای

آیا کوبش انواع مختلف خاک، سنگ، آسفالت و یا آسفالت داغ تماما شبیه هم بوده و می تواند توسط یک نوع کمپکتور صفحه ای انجام گیرد؟ خیر انتخاب کمپکتور صفحه ای مناسب با توجه به نوع ماده ای که می خواهیم بکوبیم امری نیست که از آن به سادگی عبور کرد.

در تمامی کمپکتورهای صفحه ای یک سری مشخصات اصلی و مهم وجود دارد که حتما باید با توجه به نوع ماده ای که می خواهد مورد کوبش قرار گیرد و همچنین شرایط کاری، کمپکتور دستی صحیح و مناسب کار خود را انتخاب کنید.

نکات اصلی در پیدا کردن کمپکتور دستی ایده آل

1- قیمت کمپکتور شرط انتخاب نباشد، ارزش کمپکتور را مدنظر قرار دهید

جهت انتخابی صحیح و دستیابی به بهترین نتیجه، توجه به تمامی متغیرها از جمله نیروی فشرده سازی مناسب و نوع کمپکتور صفحه ای ضروری می باشد. در این میان به هیچ قیمت کمپکتور نباید ملاک انتخاب شما باشد.

کمپکتورهای ارزان قیمت بسیار زیادی در بازار وجود داشته که ممکن است به هیچ وجه با شرایط کاری و میزان کوبش موردنظر شما جور نباشند، از همین رو به هیچ وجه قیمت کمپکتور صفحه ای را ملاک انتخاب قرار ندهید و مطمئن شوید کمپکتور دستی که انتخاب می کنید از لحاظ تناژ کوبش جواب کار شما را خواهد داد.

2- موارد موردنیاز را بررسی نمایید

مطابقت دادن کمپکتور با شرایط کاری شما موضوع دیگری است که حتما باید به آن توجه داشت. نوع خاک، عمق کوبش، میزان تراکم موردنیاز و همچنین شرایط محل پروژه و مساحت خاکی که می خواهیم بکوبیم از مجموعه عواملی است که حتما باید به آن ها توجه داشت. به فرض مثال در مناطق شهری و جاده های باریک که فضای مانور کمی برای دستگاه وجود دارد، انتخاب یک کمپکتور صفحه ای سبک تر انتخابی صحیح می باشد.

3- سایز صفحه کمپکتور

اندازه صفحه اکثر کمپکتورهای صفحه ای معمول بین 35 تا 65 سانتی متر بوده و میزان تناژ معمول آن ها بین 1.5 تا 2.5 تن می باشد. جالب آنکه بدانید وزن خود دستگاه کمپکتور دستی نیز تأثیر زیادی در میزان تناژ آن و همچنین ابعاد صفحه دارد.

همچنین جنس صفحه کوبنده کمپکتور نیز از عوامل بسیار حائز اهمیت در انتخاب کمپکتور بر اساس ماده ای که می خواهیم بکوبیم می باشد. به عنوان مثال برای کوبش آسفالت و آسفالت داغ، کمپکتوری با صفحه فولادی بسیار مناسب تر از کمپکتور با صفحه ای از جنس آهن ریخته گری شده می باشد.

4- راحتی کار با دستگاه و کاربری آن

اگر اپراتور در هنگام کار با دستگاه راحت نباشد، راندمان دستگاه به شدت پایین خواهد آمد. اطمینان حاصل کنید که دسته های دستگاه کمپکتور کاملا قابل تنظیم بوده و دارای ارتعاش گیر می باشند تا ارتعاش بسیار کمی به اپراتور در هنگام کار با دستگاه منتقل گردد.

5- نوع موتور کمپکتور

یکی از موارد مهم دیگر در انتخاب کمپکتور دستی، توجه به نوع موتور است. از موتورهای معمول که در دستگاه کمپکتور بسیار به کار گرفته می شوند، موتور هوندا و روبین می باشد. همچنین میزان ارتعاشات در دقیقه عامل مهم دیگری است که در انتخاب کمپکتور صفحه ای مناسب نقش خطیری را ایفا می نماید. کمپکتورهای با میزان ارتعاشات پایین جهت خاک های به هم چسبیده و کمپکتورهای با میزان ارتعاش بالا جهت آسفالت ایده آل می باشند.

6- کیفیت کوبش زمین کوب

علاوه بر موارد مذکور توجه به موارد دیگری همچون کیفیت کوبش توسط کمپکتور، تعیین کننده این امر است که کمپکتور مناسبی انتخاب نموده ایم. طراحی کلی دستگاه نیز در طول عمر و تعمیر و نگهداری آسان آن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

جالب آنکه بدانید پراستفاده ترین کمپکتور صفحه ای مورد استفاده و پرکاربرد در ایران، کمپکتور صفحه ای با شاسی هیساکی مالزی و موتور روبین بنزینی می باشد. این کمپکتور از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار متعادل بوده و به این دسته از کمپکتورهای صفحه ای، کمپکتور روبین نیز گفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>