اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میکسر بتن

میکسر بتن یا یک مخلوط کننده بتن که به اصطلاح بتونیر نامیده می شود، یک تجهیز با طراحی مخصوص بوده که به واسطه آن می توان سیمان، شن، ماسه و افزودنی های دیگر را با میزان مشخصی آب ترکیب نموده و بتن را ایجاد نمود.

برای اکثر پروژه های عمرانی در مقیاس های کوچک و متوسط میکسرهای قابل حمل دو یا چهارچرخ با ظرفیت های مختلف 120، 250، 500، 750 و 1000 لیتری با انواع موتور بنزینی، برقی و دیزل جوابگو کار بوده اما در پروژه های با مقیاس بزرگ از میکسرهای پشت کامیونی استفاده می گردد، همچنین به این نکته توجه داشته باشید پرکاربردترین نوع بتونیر مورد استفاده، بتونیر برقی می باشد..

مراقبت از بتونیر

میکسرهای بتن به دلیل تماس همیشگی با بتن باید تحت مراقبت و نگهداری همیشگی باشند. سیلیس موجود در بتن یکی از ساینده ترین مواد موجود در طبیعت بوده و باقی ماندن آن بر روی دستگاه فرسایش را تا چند برابر افزایش می دهد. به همین دلیل باید تجهیزات به صورت روزانه از هرگونه بتن پاک و تمیز شوند. در ادامه مهم ترین نکات جهت افزایش طول عمر بتونیر را برای شما ذکر خواهیم نمود.

مهم ترین توصیه ها در نگهداری از میکسر بتن

موتور بتونیر را همیشه تمیز نگه دارید

موتور بتونیر برای آنکه بتواند به درستی کار کند به طور همیشگی باید تمیز نگه داشته شود. به صورت روزانه حتما موتور و بدنه آن را با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز کنید، همچنین با باد گرفتن موتور نیز می توانید ذرات بتن را از سطح موتور پاک کنید.

به این نکته توجه کنید که ذرات بتن و گرد و غبار به راحتی می تواند وارد موتور شوند، محفظه های هوای بتن را مسدود نمایند و باعث آسیب شدید به موتور دستگاه گردند. به همین خاطر عدم توجه به تمیز نگه نمودن موتور به صورت روزانه باعث صدمات جدی به موتور و هزینه های تعمیر و نگهداری فراوان می گردد.

دیگ میکسر بتن را تمیز کنید

برای آنکه بتوانید به مدت زمان طولانی از میکسر خود استفاده کنید، باید در نگهداری از دیگ آن نیز کوشا باشید. نگهداری از دیگ نسبتا ساده است، هر روز پس از اتمام کار تمامی سطح خارجی دیگ را شستشو و بتن ها را از روی سطح پاک نمایید. در مورد داخل دیگ نیز باید چندین بار آب را در داخل دیگ بگردانید تا بتن های باقی مانده در داخل دیگ به طور کامل از بتن بروند. از آب فشار قوی نیز می توان برای تمیز نمودن داخل دیگ بتونیر استفاده نمود.

برای تمیز شدن بتن ها از داخل دیگ، بتونیر را به طور کامل با آب پر کنید و جهت چرخش دیگ را بر خلاف جهتی که میکسر می چرخد، تنظیم و روشن نمایید. این عمل تأثیر زیادی در پاک نمودن تمامی بتن ها از سطح دیگ میکسر خواهد داشت. چندین بار دیگ را پر از آب نموده، آن را چرخانده و سپس تخلیه نمایید، این عمل را تا جایی انجام دهید که آّب خروجی از میکسر شفاف و عاری از هرگونه ذرات بتن باشد.

قبل از استفاده بتونیر

همیشه قبل از استفاده از دستگاه بتونیر، کلیه پیچ و مهره ها را چک کنید. این مورد نه تنها برای تعمیر و نگهداری ضروری بوده، بلکه می تواند آسیب های احتمالی ناشی از هرگونه قطعات شل که باعث آسیب به قطعات دیگر می شود را از بین ببرد.

برای جلوگیری از اصطکاک بین اجزا نیز قطعات متحرک باید گریسکاری و روغنکاری شوند. مهم ترین قسمت های بتونیر که به صورت همیشگی با یکدیگر درگیر می باشند، دنده های بتونیر هستند. این تجهیزات باید به صورت مرتب روغنکاری و گریسکاری شوند تا از شکستن و خرد شدن دندانه ها در حین کار جلوگیری به عمل آید.

موارد ایمنی عمومی در هنگام کار با میکسر بتن

  • همیشه قبل از استفاده بتونیر، دستگاه را به طور کامل چک نموده و اطمینان حاصل کنید که هیچ ابزار یا وسیله ای در داخل دیگ بتونیر وجود ندارد. همچنین محکمی تمامی پیچ و مهره ها و اتصالات را بررسی کنید.
  • به هیچ وجه بتونیر را در حالتی که روشن است، ترک نکنید.
  • به هیچ وجه در حالت روشن بودن بتونیر، دستان خود را به دیگ و قسمت های متحرک نزدیک نکنید.
  • هنگام استفاده از میکسر بتن، از لباس مناسب استفاده نموده و از پوشیدن وسایلی که امکان گیر کردن به قسمت های گردان دستگاه را دارد، جدا خودداری کنید.
  • از بارگیری بتونیر در حالتی که خاموش است خودداری نمایید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
شجاعیان:
سلام وقت شما بخیر. بابت مطالب مفید و زحمات شما سپاسگزارم.
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>