اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شمشه ماله چیست؟


تعمیر و نگهداری شمشه ماله ویبره

در مقاله شمشه چیست به بررسی و شرح دستگاه شمشه ماله پرداختیم. در این مطلب سعی داریم مهم ترین نکات جهت افزایش طول عمر دستگاه شمشه موتوری و بهترین راهکارها جهت نگهداری از اجزای آن را برای شما بیان نماییم.

همان طور که می دانید قیمت شمشه ماله از قیمت ماله پروانه ای بیشتر بوده و این دستگاه جز ماشین آلات ساختمانی گران قیمت و باارزش به حساب می آید، به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید تا از هزینه ها کاسته و بیشترین بهره را از دستگاه ببریم.

توصیه های مهم در نگه داری از دستگاه شمشه موتوری

1- به صورت روزانه تمامی گرد و خاک و غبارها را از دستگاه شمشه ماله موتوری پاک نمایید. همچنین بقایای بتن هر روز از تیغه و قسمت های مختلف دستگاه تمیز گردد. عدم انجام این موارد باعث آسیب زدن به موتور و پایین آمدن کارایی شمشه ویبره برقی می گردد.

2- هر روز پس از اتمام کار، تیغه را از دستگاه شمشه موتوری جدا نموده و آن را به طور کامل از بتن های باقیمانده پاک نمایید. باقی ماندن بتن بر روی سطح شمشه به دستگاه آسیب رسانده و به موتور دستگاه صدمه می زند.

3- تیغه و قسمت زیر موتور شمشه ماله را می توان به وسیله آب تمیز نمود. اما به هیچ وجه آب نباید با موتور و پوسته آن تماس داشته و یا وارد اجزای داخلی آن همچون سوئیچ خاموش/روشن دستگاه گردد.

4- محفظه ها و هواکش های موتور که بر روی پوسته قرار دارد را به صورت روزانه و به وسیله یک پارچه مرطوب یا قلموی مخصوص تمیز کنید. گرفتگی محفظه های موتور در اثر ورود موادی همچون چربی، گرد و خاک و بتن، عملکرد موتور را به شدت کاهش داده و باعث فرسایش شدید موتور ویبراتور شمشه ماله می گردد.

5- در زمان عدم استفاده از شمشه ماله، دستگاه شمشه موتوری را در یک مکان تمیز، خشک و عاری از هرگونه گرد و خاک نگه داری نمایید.

6- در هنگام سرویس شمشه موتوری و تعویض قطعات آن، حتما از قطعات اصلی و اورجینال استفاده کنید. استفاده از قطعات فیک باعث آسیب به اجزای دیگر دستگاه شمشه ماله ویبره نیز می گردد.

نکته: مهم ترین نکته در تعمیر و نگهداری دستگاه شمشه موتوری، توجه به بازه های زمانی سرویس دستگاه و چک نمودن موارد مختلف است. در حقیقت نگهداری مناسب از شمشه ویبره بتن باعث گردیده خرابی در دستگاه به ندرت به وجود آید و بازه ی زمانی نیاز به تعمیر دستگاه شمشه ماله بسیار طولانی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>