اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه بتونیر

امروزه بتونیرها تبدیل به یکی از تجهیزات اصلی در بتن ریزی با مقیاس های مختلف گردیده اند. از پروژه های کوچک، ساده و محدود ساختمانی گرفته تا پروژه های عظیم و با مقیاس وسیع، همگی به دستگاه بتونیر نیازمند.

به طور معمول عمر میکسرهای بتن به واسطه زمان و میزان عملیاتی که به واسطه آن ها انجام می دهیم، خود را نشان می دهند. میزان گرد و خاک موجود در محل کار، دانه بندی بتن و حجم پروژه و ساعت کارکرد دستگاه همگی جز مواردی هستند که بر طول عمر میکسر بتن تأثیر می گذارند.

در ادامه قصد داریم چندین راهکار مهم و کاربردی در انجام عملیات بتن ریزی و افزایش طول عمر دستگاه میکسر بتن و به خصوص بتونیر 250 لیتری که به عنوان پراستفاده ترین نوع بتونیر شناخته می گردد را برای شما بیان نماییم تا بتوانیم میزان بهره وری در کار را بالا برده و به طول عمر دستگاه بیافزاییم.

10 ترفند در استفاده میکسر بتن

1- آماده کردن محل پروژه

اولین کاری که باید انجام گیرد این است که محل پروژه را برای بتن ریزی آماده کنید. مواردی همچون نشانه گذاری منطقه، مسطح کردن سطح زمین و مشخص کردن محدوده ای که باید در آن بتن ریزی توسط دستگاه بتونیر انجام گیرد، می باشد.

2- استفاده از تجهیزات ایمنی

قبل از استفاده مخلوط کن بتن مطمئن شوید که تمامی افرادی که در محل پروژه حضور دارند از وسایل ایمنی عمومی همچون عینک ایمنی، دستکش کار، لباس ایمنی، چکمه های مخصوص و ماسک استفاده می کنند. استفاده از دستکش و عینک ایمنی بسیار حائز اهمیت می باشد، به دلیل اینکه بتن اسیدی بوده و تماس آن با بدن و چشمان باعث سوزش و آسیب به اجزای بدن می گردد.

3- استقرار بتونیر در نزدیکی محل بتن ریزی

بتن به سرعت سفت می گردد، از همین جهت مطمعن گردید که میکسر بتن در نزدیک ترین محل ممکن نسبت به کار قرار دارد، تا زمانی برای حمل صرف نگردد. معمولا برای ساخت بتنی که مجبور به حمل آن به مدت زمان طولانی وجود دارد، از میکسر پشت کامیونی استفاده می گردد.

4- بررسی مجدد دستگاه مخلوط کن بتن

قبل از روشن کردن بتونیر، در حین عملیات و پس از اتمام بتن ریزی چندین بار میکسر را بررسی و اجزای آن را بازرسی کنید، مطمئن شوید که تیغه های همزننده میکسر دچار ساییدگی نیستند. صرف زمان کوتاهی به صورت رزوانه جهت بازرسی از خرابی ناگهانی دستگاه و توقف های طولانی در کار جلوگیری به عمل می آورد.

5- سطح دیگ میکسر را چرب نمایید

برای جلوگیری از انباشته شدن و سخت شدن بتن بر روی دیگ میکسر، توصیه میکنیم بیرون دیگ را با یک لایه گریس صنعتی چرب کنید. چرب کردن دیگ باعث می شود که لایه های بتن به بیرون دیگ نچسبند و به راحتی از روی دیگ تمیز شوند.

6- میکسر را در مکانی مناسب قرار دهید

همزن بتن را روی یک سطح پایدار و تراز قرار دهید و از قرار دادن بتونیر روی سطحی مرطوب جدا خودداری کنید. برای اطمینان از راه نیفتادن بتونیر توصیه میکنیم در کنار چرخ ها آجر یا چوبی قرار دهید تا از حوادث غیرمترقبه جلوگیری به عمل آید.

7- موتور بتونیر را تمیز نگهدارید

میکسرهای بتن به طور معمول در فضای باز کار می کنند و همه گرد و غبارهای که در اطراف وجود دارد، جذب موتور آن می گردد. از یک کمپرسور هوا برای تمیز نمودن گرد و خاک ها و کثیفی های موجود در موتور بتونیر استفاده کنید. تمیزکاری دوره ای از تعمیرات پرهزینه جلوگیری به عمل آورده و موتور را از خرابی های ناگهانی حفظ می نماید.

8- چرخ ها و دنده های میکسر را روغن کاری و گریس کاری کنید

بتونیرها به طور معمول در حال چرخش سیمان و آب با وزنی نسبتا بالا جهت ساخت بتن می باشند، از این رو دنده های دستگاه که وظیفه انتقال حرکت از موتور به دیگ را بر عهده دارند، به طور همیشگی تحت فشار قرار داشته و با گذشت زمان دچار فرسایش می گردند.

به همین دلیل چرخ ها و دنده های بتونیر و سایر مفاصل متحرک را برای مقابله با آسیب های ناشی از اصطکاک به طور مرتب روغنکاری کنید. روغنکاری این تجهیزات علاوه بر افزایش طول عمر میکسر، عملکرد عالی تجهیزات متحرک را در بر خواهد داشت.

9- دیگ بتونیر را بشورید

در حین عملیات بلافاصله پس از تخلیه دیگ از بتن، توسط آب دیگ میکسر را شستشو دهید. چنان چه در شستن دیگ تعلل کنید، بتن ها به دیگ چسبیده و آسیب بسیار زیادی به دستگاه خواهند رساند. این نکته را مدنظر داشته باشید که به هیچ وجه از دیگ بتونیر به عنوان مکانی جهت ذخیره بتن استفاده نکنید.

10- بعد از استفاده بتونیر آن را به طور کامل تمیز کنید

پس از اتمام کار یکی از بهترین روش ها جهت شستشوی خلاطه، شستن دستگاه میکسر توسط آب و سنگ ریزه است. این روش یک تکنیک امن و ارزان برای شستشوی دیگ بتونیر بدون استفاده از مواد تمیزکننده و شیمیایی است که ممکن است باعث خوردنگی در دیگ شوند.

جهت شستشوی دیگ مخلوط سنگ ریزه ها و آب را به مدت 15 الی 20 دقیقه در داخل دیگ بچرخانید، زاویه دیگ را به صورتی تنظیم کنید که این مخلوط در تمامی قسمت های دیگ نفوذ نموده و آن را به طور کامل از بتن پاک نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>