اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عیب یابی کاتر آسفالت

امروزه کاتر برش آسفالت که به آن کاتر آسفالت بر نیز گفته می شود از تجهیزات اصلی و پرکاربرد جهت برش آسفالت و بتن کف خیابان ها، معابر و راه ها به منظور عملیات ترمیم یا کابل گذاری به حساب می آید.

دستگاه های برش آسفالت از آن جهت که تحت فشار و شرایط کاری سنگینی می باشند همواره در معرض خرابی و صدمات مختلف می باشند و خرابی های ناگهانی آن ها در حین پروژه دردسرهای زیادی را برای پیمانکاران به وجود می آورد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم مهم ترین راهکارها جهت عیب یابی کاتر آسفالت بر و پیش گیری از خرابی های ناگهانی دستگاه کاتر آسفالت را برای شما بیان نماییم.

تعمیر و نگهداری کاتر برش آسفالت

همان طور که می دانید همواره نگهداری از دستگاه، انجام بازدیدهای دوره ای و سرویس کامل دستگاه تا حد زیادی از خراب شدن ناگهانی و اتفاقات غیرقابل پیش بینی جلوگیری به عمل خواهد آورد. به همین منظور اولین توصیه ما جهت جلوگیری از خرابی دستگاه کاتر آسفالت توجه به بازه های زمانی بازدید و سرویس دستگاه می باشد. در این قسمت مهم ترین موارد مربوط به تعمیر و نگهداری دستگاه کاتر آسفالت بر را برای شما بیان نموده ایم.

تعمیر و نگهداری های روزانه

  • چک کردن میزان روغن موتور
  • چک کردن تیغه برش آسفالت جهت وجود هرگونه صدمه یا آسیب الزامی است. تیغه برش آسفات باید فاقد هرگونه خراش، تاب برداشتگی، اعوجاج، لب برگشتگی و یا مشکل در قسمت سوراخ تیغه باشد.
  • چک کردن شیلنگ های سیستم آب پاش کاتر و بررسی اتصالات دستگاه کاتر آسفالت و سفت کردن و تعویض در صورت لزوم
  • بررسی تمیزکننده هوا جهت عدم گرفتگی یا کثیفی. جایگزینی فیلتر هوا در فواصل زمانی مشخص کار با دستگاه آسفالت بر
  • به صورت روزانه بلبرینگ های قسمت تیغه برش آسفالت یا بتن را روغنکاری کنید.

توصیه های مهم در هنگام تعمیر و نگهداری کاتر آسفالت بر

هرگز روغنکاری و گریسکاری دستگاه کاتر آسفالت را در حالت روشن و یا در حال انجام عملیات انجام ندهید.ماشین آسفالت بر را در شرایط مناسب نگهداری نموده و هر روز پس از استفاده دستگاه را از هرگونه گرد و غبار و کثیفی پاک کنید.

حتما قسمت های مختلف را طبق برنامه مشخص شده در جدول تعمیر و نگهداری دستگاه کاتر مورد بازدید قرار داده و هرگونه از قطعات که دارای مشکل بوده را تعمیر یا تعویض کنید. به هیچ وجه در تعویض قطعات آسیب دیده سهل انگاری نکنید، در اکثر دستگاه های صنعتی یک قطعه خراب باعث ایجاد خرابی در قسمت های دیگر می شود و یک مشکل کوچک که با هزینه ای کم قابل حل است باعث یک خرابی بزرگ با هزینه و خسارت بسیار بالا می گردد.

خرابی های ناگهانی

در صورتی که در هنگام کار با دستگاه مشکلی رخ داد در ابتدا علل ساده و ابتدایی که شاید بیش از حد بدیهی نیز به نظر می رسد را بررسی کنید. در صورتی که مشکل حل نشد به جدول زیر که مربوط به بررسی علل خرابی های ناگهانی دستگاه کاتر آسفالت می باشد، مراجعه کنید.

کاتر آسفالت

طول عمر موتور دستگاه کاتر آسفالت بستگی به تعمیر و نگهداری مناسب و انجام سرویس های دوره ای دستگاه دارد، در صورت رعایت موارد ذکر شده عمر دستگاه کاتر برش آسفالت بسیار افزایش پیدا می کند.

کاتر آسفالت

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>