اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماله پروانه ای

خرید یک ماله پروانه ای دست دوم راه حلی عالی برای صرفه جویی در هزینه ها می باشد اما در صورتی که بدانید دقیقا باید به دنبال چه دستگاه ماله موتوری با چه ویژگی هایی باشید، در غیر این صورت خرید یک ماله موتوری دست دوم ممکن است باعث هدر رفت پول و زمان شما گردد و هیچ کمکی به انجام کار شما نکند. در خرید ماله موتوری های دست دوم چند مورد اهمیت فراوان داشته و به شما کمک می کند که در خرید ماله پروانه ای دسته دوم، برنده این معامله باشیم.

3 نکته اصلی هنگام خرید ماله پروانه ای دست دوم

سه مورد ساده وجود دارد که به شما کمک می کند هنگام خرید ماله هلیکوپتری دست دوم، محصول با کیفیت را از ماله پروانه ای فاقد کیفیت و فرسوده تشخیص بدهید. اما همیشه به این نکته توجه داشته باشید که خرید یک دستگاه دسته دوم با ریسک همراه بوده و به هیچ وجه نمی توان 100% کیفیت ان را تضمین نمود و امکان به وجود آمدن اتفاقات غیرقابل پیش بینی وجود دارد.

1- بررسی روغن و گریس ماله موتوری

یکی از موارد بسیار مهمی که باعث عملکرد نرم و مطمئن ماله موتوری و سالم ماندن اجزای دستگاه برای سال های متوالی می گردد، توجه به روغنکاری، گریسکاری و رعایت بازه های زمانی تعمیر و نگهداری است. اگر در استفاده از ماله پروانه ای این دو مورد  به خوبی و به صورت روتین انجام گرفته باشد می توان تا حد زیادی از سلامت دستگاه ماله بنزینی اطمینان حاصل نمود.

مناطقی اصلی که باید جهت اطمینان از روغنکاری چک نمود عبارتند از:

  • گیربکس
  •  موتور

اگر هرکدام از این قسمت ها خشک و یا فاقد روغن باشند، بسیار احتیاط کنید. عدم وجود روغن در این مناطق می تواند نشان از به وجود آمدن مشکلات جدی در موتور و اجزای داخلی گیربکس باشد.هنگامی بررسی اینکه گریسکاری مناسب در طول زمان انجام گرفته، اطراف عنکبوتی ماله هلیکوپتری را چک نمایید. عنکبوتی ماله پروانه ای جز نواحی اصلی بوده که حتما باید در طول زمان گریسکاری شود و عدم گریسکاری صدمات جدی به آن وارد می نماید.

چک نمودن روغن و گریس موجود در دستگاه ماله بنزینی از مواردی اصلی بوده که به شما کمک می کند وضیعت مکانیکی دستگاه را بررسی نموده و این مورد را تشخیص دهید که صاحب دستگاه تا چه حد به دستگاه و سلامت اجزای آن اهمیت می داده است. فقدان و عدم انجام موارد تعمیر و نگهداری انجام گرفته بر روی دستگاه می تواند یکی از موارد اصلی باشد که شما را از خرید ماله موتوری مدنظر منصرف نماید.

2- توجه به میزان سایش یا قسمت های آسیب دیده ماله پروانه ای

بهترین دلیل جهت پی بردن به میزان زمان استفاده و تعداد سال هایی که از دستگاه ماله پروانه ای استفاده گردیده است، توجه به میزان سایش و فرسایش در قسمت های مختلف آن است. اگر ماله پروانه ای در قسمت های مختلف دچار فرسایش باشد و به خوبی از آن نگهداری نشده باشد، مطمعنا عمر مفید و کارآیی آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا نموده است و نمی توان به این نوع دستگاه ماله پروانه ای اطمینان کرد.

در هنگام بازرسی ماله موتوری به قسمت عنکبوتی آن به شدت توجه کنید، اگر قسمت عنکبوتی ماله دچار خمیدگی یا لب پرشدگی باشد، می توان تشخیص داد که در هنگام استفاده از دستگاه بی دقتی های فراوانی وجود داشته و آسیب ها و صدمات جدی به دستگاه رسیده است.

در صورتی که اطلاع ندارید فروشنده ماله پروانه ای چطور در سال های اخیر با دستگاه رفتار کرده و از آن کار کشیده است، بهترین راه جهت پی بردن به این امر بررسی وضیعت کلی دستگاه ماله هلیکوپتری می باشد. اگر دستگاه در قسمت های مختلف دچار آسیب و وضیعت ظاهری نامناسب باشد، این یکی از موارد مهمی است که می توان پی برد فروشنده ماله موتوری به خوبی از آن نگهداری نکرده است و این دستگاه در آینده مشکلات جدی برای شما ایجاد می کند و اذیت کن خواهد بود.

3- توجه به برند دستگاه ماله پروانه ای و شناخته بودن آن

تا زمانی که شما از برند دستگاهی ماله موتوری که می خواهید بخرید اطلاع نداشته نباشید نمی توانید به مشخصات فنی و کلی آن پی ببرید. همچنین شما می توانید از طریق آگاهی نسبت به برند دستگاه ماله موتوری، قیمت روز ماله پروانه ای از آن برند و مدل را چک نموده و مقایسه کنید که آیا قیمت تعیین شده توسط فروشنده ماله موتوری منصفانه است یا خیر؟

همچنین در صورت خرید ماله پروانه ای دست دوم یک دست تیغه ماله پروانه ای و سینی ماله پروانه ای نو برای آن تهیه کنید تا در هنگام کار با مشکل مواجه نشوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>