اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاتر آسفالت

دستگاه کاتر آسفالت بر یک ابزار نیرومند جهت شکستن بتن، آسفالت و سایر مواد سخت می باشند. از کاتر برش آسفالت زمانی استفاده می گردد که امکان برش سطح با کاترهای دستی امکان پذیر نباشد.

کاترهای دستی همان طور که از ظاهرشان معلوم است، دستگاه های پرخطری هستند حال این نکته را در نظر بگیرید که دستگاه کاتر آسفالت بر از نوع دستی نیز پرخطرتر است. پس رعایت نکات ایمنی در کار با دستگاه آسفالت بر بسیار حائز اهمیت است.

به طور معمول کاتر برش اسفالت با موتور بنزینی مونتاژ و نصب و راه اندازی می گردد، اما انواع کاتر با موتور دیزل و الکتروموتور نیز وجود دارد. توصیه می کنیم به هیچ وجه از دستگاه کاتر با موتور الکتریکی استفاده نکنید، چون غیراستاندارد و خطرآفرین می باشد. دستگاه کاتر با موتور دیزل در پروژه های با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات ایمنی در کار با کاتر آسفالت بر

1- قبل از مسلح نمودن دستگاه کاتر به تیغه برش آسفالت یا بتن، حتما دستگاه را جهت عدم هرگونه آسیب بررسی و بازرسی چشمی کنید و از کار با دستگاه برش آسفالت فرسوده جدا خودداری نمایید. مطمئن شوید که اجزای دستگاه به درستی نصب گردیده است، همچنین هنگام کار با کاتر آسفالت بر به هیچ وجه به آن نیروی اضافی که موجب آسیب به دستگاه می شود وارد کنید.

2- به فاصله بین بست ها و نگهدارنده تیغه دقت کنید، این اندازه باید با قطر تیغه مطابقت کامل داشته باشد.

3- هنگام محکم کردن مهره شفت، شمع ها را قطع کنید و از پین قفل شونده استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که مهره شفت به طور کامل محکم است تا در حین عملیات دچار مشکل نشوید.

4- در هنگام استفاده از کاتر آسفالت بر اطمینان حاصل که گارد تیغه بر روی دستگاه نصب گردیده است. سایز گارد تیغه باید با تیغه برش کاتر تناسب کامل داشته باشد تا از به وجود آمدن حوادث جلوگیری به عمل آید.

5- هنگامی که دستگاه کاتر برش آسفالت در حال استفاده نیست، اطمینان حاصل کنید به هیچ وجه امکان روشن شدن دستگاه به صورت ناگهانی وجود ندارد. به هیچ وجه دستگاه کاتر را هنگامی که موتور آن روشن است، رها نکنید و اگر اشکالی در دستگاه دیدید موتور را خاموش و مشکل را برطرف کنید.

6- در هنگام شروع کار با دستگاه کاتر اطمینان حاصل کنید که به صورت راحت و دور از قسمت تیغه برش دهنده دستگاه ایستاده اید.

7- در هنگام کار با دستگاه برش آسفالت به هیچ وجه جهت ورود تیغه در مقطعی که می خواهید برش دهید به دستگاه نیرو وارد نکنید. عملیات برش را به آرامی و به صورت مناسب انجام دهید تا عدم بریده شدن مقطع برش را به طور کامل متوجه شوید. فشار بیش از حد باعث آسیب به دستگاه و تیغه کاتر می گردد و خطر شکسته شدن تیغه برش آسفالت یا بتن را به وجود می آورد.

8- همیشه هنگام انجام عملیات برش اطمینان حاصل کنید که آب کافی در مخزن جهت خنک نمودن تیغه برش وجود دارد، تا بتوانید با دستگاه و تیغه عملیات برش را به صورت مطلوب و به مدت زمان طولانی انجام دهید. همچنین در دستگاه های کاتر آسفالت بر مدرن همچون کاتر آسفالت بر خلیج فارس بر روی منبع آب کاتر ورودی تعبیه شده که می توان شیلنگ آب را به مخزن نصب و به مدت زمان طولانی و عدم نگرانی از بابت تمام شدن آب دستگاه کاتر با آن کار نمود.

9- سرعت دستگاه کاتر آسفالت بر را تغییر ندهید و با استفاده از سرعت پیش فرض عملیات برش را انجام دهید.

10- در هنگام کار با دستگاه کاتر برش آسفالت از تجهیزات ایمنی همچون لباس، عینک، محافظ گوش و دستکش مخصوص استفاده نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>