اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن ریزی با بتونیر

در گذشته جهت ساخت بتن و ترکیب نمودن سیمان، شن، ماسه و آب از روش های دستی استفاده می گردد. امروه روش های دستی جهت ساختن بتن به طور کامل منسوخ شده اند و میکسرهای بتن به طور کامل جایگزین این روش ها گردیده اند.

میکسر بتن دستگاهی است که از آن جهت مخلوط نمودن مقدار زیادی از سیمان، شن، ماسه و آب جهت ساخت بتن در مدت زمان کم و بدون صرف هزینه جهت کارگر مورد استفاده قرار می گیرند. دیگ چرخنده عملیات ساخت بتن را به درستی و با سهولت انجام داده و باعث شده کارگران هیچ گونه زمانی را جهت ساخت بتن صرف نکنند.

نکته: پرکاربردترین بتونیر مورد استفاده در پروژه های ساختمانی بتونیر 250 لیتری برقی می باشد، این دسته از بتونیرها به دلیل حجم بتن متناسبی که می سازند، قابلیت کار با برق تکفاز و همچنین قابلیت حمل و نقل آسان بسیار پرطرفدارند.

مزایای استفاده از بتونیر در ساخت بتن

  • ساخت بتنی همگن و با کیفیتی مناسب که دارای ذرات هم اندازه می باشد.
  • بالا بردن سرعت ساخت بتن و عدم نیاز به نیروی انسانی جهت هم زدن و ترکیب نمودن مواد
  • هم خوردن سیمان و آب به صورت مناسب و ساخت بتنی با ضخامت ایده آل و کیفیت عالی
  • وجود چرخ در زیر دستگاه بتونیر و حمل و نقل آسان بتن ساخته شده در داخل دیگ بتونیر به محلی که می خواهیم بتن را در آن جا بریزیم.
  • صرفه جویی در هزینه ها و کم نمودن هزینه تمام شده نیروی انسانی
  • ساخت بتن در حجم موردنیاز و بدون محدودیت

مراحل ساخت بتن در بتونیر

1- اضافه کردن آب در داخل دیگ بتونیر

در ابتدا با توجه به مقدار بتنی که می خواهید تولید کنید در داخل دیگ بتونیر، آب بریزید. اطمیان حاصل کنید که درصد آب اضافه شده به درستی و با توجه به دستورالعمل ترکیب سیمان که بر روی گونی آن درج گردیده است انجام می گیرد.

اگر بیش از حد به مخلوط آب اضافه کنید بتن تولیدی بسیار نازک، ضعیف و غیر قابل کنترل می گردد و به درستی خشک نخواهد گردید. اگر آب کافی نباشد، مخلوط ضخیم گردیده و به طور کامل ترکیب نمی شود و بتن تولیدی قابلیت پخش شدن یا به اصطلاح ریخته شدن را نخواهد داشت.

2- اضافه کردن سیمان در داخل دیگ بتونیر

کیسه سیمان را از سر باز نموده و تمام محتویات داخل آن را در درون دیگ بریزید. در مورد حجم و میزان بتنی که می خواهید تولید کنید به این نکته توجه داشته باشید که کیسه های سیمان به طور معمول 50 کیلویی می باشند.

3- روشن نمودن بتونیر

برق را متصل و بتونیر را روشن کنید. اگر در منطقه ای هستید که در آن دسترسی به برق وجود ندارد می توانید از ژنراتور استفاده نمایید، همچنین خرید بتونیر بنزینی و یا بتونیر دیزل در پروژه هایی که برق در محل وجود ندارد، راه حلی مناسب محسوب می گردد.

اجازه دهید تا مخلوط به طور کامل هم بخورد و سیمان به طور کامل با آب ترکیب گردد و هیچ گونه گرد سیمانی داخل دیگ باقی نماند. از آنجا که دیگ بتونیر به صورت پیوسته در حال چرخش بوده امکان ته نشین شدن یا خشک شدن بتن از بین می رود.

4- تخلیه نمودن بتن از داخل دیگ میکسر بتن

قبل از تخلیه بتن، میکسر را به طور کامل خاموش نموده و دیگ را متوقف کنید. اطمینان حاصل کنید که در زمان تخلیه بتن از داخل دیگ بتونیر، امکان روشن شدن میکسر به صورت ناگهانی وجود ندارد.

5- استفاده از چرخ دستی جهت حمل بتن

جهت انتقال بتن به محل از یک فرغون استفاده نمایید. همیشه سعی کنید بتونیر را در نزدیکترین محل نسبت به مکانی که می خواهید بتن ریزی در آن انجام پذیرد، قرار دهید تا زمانی صرف انتقال بتن به محل نگردد. بتن پس از ساخته شدن در مدت زمان کوتاهی خشک می گردد، به همین دلیل حتما باید بتونیر را در نزدیکی محل بتن ریزی قرار داد.

بتن پس از ایجاد به سرعت خشک گردیده و قابلیت سیالت خود را از دست می دهد، به همین دلیل پس از ساخت بتن باید به سرعت آن را به محلی که قرار است در آن بتن ریزی انجام گیرد منتقل نمود.به این مورد توجه داشته باشید که حتما پس از اتمام عملیات بتن ریزی، دیگ بتونیر را به طور کامل شستشو و تمامی ذراتی بتونیر را از قسمت دیگ و روی میکسر بتن حذف کنید تا عمر مفید دستگاه افزایش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>